nieuw met een probleem

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
JanTD5

Re: nieuw met een probleem

Berichtdoor JanTD5 » 15 Jun 2014, 21:32

Roger B. schreef:groene drab.... ook mooie kleur :roll: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 15 Jun 2014, 22:08

Kleurcode RAL 6014

Geert
Light Weight 1979 2.25D

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Jun 2014, 10:52

welkom,

als je die schakelaar hebt dan vermoed ik dat je dan ook de knipperlichten op de wings (neus) hebt staan en niet in de voorzijde er van en dat je in de bak tussen de bestuurderststoel twee accus vind of niet?

die schakelaar is idd een nul schakelaar. wij hebben hem ook :D. ideaal ding, alleen je radio geheugen vind het minder :P. maar nooit per ongeluk lampen aan laten staan ofzo. klik alles uit.

als dat lampje in het midden gaat branden (neem aan de je dat rode lampje bedoeld dat ook een schakelaartje is dat je in kunt drukken en dan gaat ook het lampje branden) dan is het tijd om de remmen eens goed na te lopen. dat is namelijk het controle lampje van het gescheiden remsysteem dat aangeeft dat je in een van de twee kanten van je systeem (voor of achter) minder druk hebt dan in de andere kant. waarschijnlijk remt de laro dan ook een beetje minder goed, tenminste dat is bij ons altijd, dan moet je het pedaal best ver indrukken om toch te remmen en soms twee keer pompen.. maar goed over dat probleem is al het nodige geschreven, en het probleem kan zijn dat je simpelweg je remmen moet verstellen tot lekkages in je systeem of oude remvloeistof die vervangen moet worden.

in het geval dat het een defensie wagen is, zij de nederlands euchelons echt handig. staat alles stap voor stap in. vergeet ook niet om even een parts manual te vinden (of stuur anders een PM dan stuur ik ze wel even) dan kun je ook makkelijk de juiste onderdelen bestellen en kun je een beetje zien hoe alles in elkaar steekt.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 16 Jun 2014, 14:31

Naast een indicatie van drukverschil in je gescheiden remsysteem is het ook een indicatie van te weinig vacuüm voor je rembekrachtiger. (bij mij wel tenminste)

Geert
Light Weight 1979 2.25D

johndeere

Berichtdoor johndeere » 16 Jun 2014, 19:26

Zoals jullie mijn auto beschrijven ben ik overtuigd van een ex defensie, nu vindt ik hem nog aantrekkelijker :D
Dat lampje zou die niet voor diesel kunnen zijn?

zag ik vandaag dat onder de bestuurdersstoel ook een tank zit???
ik dacht dat de dieseltank onder de passagiers stoel zat.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 16 Jun 2014, 20:13

johndeere schreef:zag ik vandaag dat onder de bestuurdersstoel ook een tank zit???
ik dacht dat de dieseltank onder de passagiers stoel zat.

Dat klopt je hebt er twee. Bij de hakken van de passagier zit een schakelaar waarmee je van links naar rechter tank schakelt.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 17 Jun 2014, 09:13

tuurlijk, hoe had ik dat mis kunnen lezen. even links en rechts omgedraaid. dat rode lampje aan je linkerkant is idd je brandstof lampje. dat knipperen is omdat je vlotter in je tank iets te goed reageerd :P. zeker als de laro wat meer gaat schommelen gaat dat lampje knipperen vanaf ongeveer een kwart tank :D.

zodra je rijd kun je dan ook een soort clunk geluid vanonder de stoel horen komen soms. dat is het filter dat in de tank hangt (die lange metalen bus). die moet je even omhoog trekken bij het tanken. als je niet verder kunt, kun je hem een kleine slag geven en dan blijft tie staan. overigens in nederland pak ik hem er altijd gewoon uit. dan kun je namelijk met de vrachtwagen pomp tanken :P. schiet lekker op ;)

maar je hebt idd twee tanks. als het goed is (maar dat is bij die van ons dus al niet meer zo) zit er bij de bijrijders kant een schakelaar om van tank te wisselen. zo niet dan moet je even kijken welke van de twee tanks aangesloten is. simpel weg bij de bijrijder even de de plaat onder de stoel vandaan pakken en daar de leiding van voor opzoeken. die komt langs het chassis aan die kant.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

johndeere

Berichtdoor johndeere » 18 Jun 2014, 19:06

Tank zil wel vol, ikzal er morgen naar kijken.
Ral 6014 heb ik vandaag gekregen nou kan hij weer mooi in de verf.
Ik las dat normale trekhaken niet meer te krijgen zijn voor deze auto's.
klopt toch niet hoop ik.

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 18 Jun 2014, 19:07

johndeere schreef:Ik las dat normale trekhaken niet meer te krijgen zijn voor deze auto's.
klopt toch niet hoop ik.

In elk geval op Marktplaats zeker nog wel te vinden!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Jun 2014, 08:11

die zijn er idd nog genoeg te vinden. het punt is dat je niet altijd een specifieke series trekhaak hoeft te hebben. een (simpele) dropplate en een normale bol zoals je die direct achter op een auto schroeft zijn voldoende. wijzelf hebben gewoon een stalen plaat van dik 1,5 cm dik. niet helemaal legaal volgens mij, maar dik 3,5 ton er achter en hij gaf geen krimp.

ik zag dat ron bolleboom op zijn site nog een militaire dropplate had staat zodat je je natohaak kunt behouden. zoek maar op trekhaak bij de onderdelen op zijn site.
------

Terug naar “Nieuw op het forum”