defender puma motor en oliegevoeligheid?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
arjan_de_jong

Re: defender puma motor en oliegevoeligheid?

Berichtdoor arjan_de_jong » 14 Jun 2014, 18:58

Ik heb het ook verder niet over het merk.

Zolang de specificaties maar kloppen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jun 2014, 19:51

jij tikte jouw reactie terwijl ik de mijne tikte.... heb er ff quote bij gezet om aan te geven waarop ik reageerde
gone

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 14 Jun 2014, 23:52

Ah duidelijk :mrgreen:

Ik ben wel benieuwd of er meer problemen met distributie bekend zijn bij zon lage km stand.
De "ICE" staat nu op 120.000 euro dus mocht er iets zijn dat gecontroleerd/vervangen moet worden is dat handig om van te voren te weten.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jun 2014, 00:18

arjan_de_jong schreef:De "ICE" staat nu op 120.000 euro dus mocht er iets zijn dat gecontroleerd/vervangen moet worden is dat handig om van te voren te weten.

De 130 staat nu op 115.000 oid. Eerdaags gaat er een nieuwe radiateur in (eindelijk) en krijgt ie een grote beurt. Gezien alle commotie wordt het idd wel interessant om de distributie eens open te trekken. Blijft natuurlijk de vraag of er dan ook iets te beoordelen valt..... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 15 Jun 2014, 11:08

Of toch alles preventief vervangen Edward, tenzij de kosten wel erg hoog zijn. Als het los ligt dan ben je waarschijnlijk al halverwege.
Of proberen een inventarisatie te maken van de Ford/ Land Rover motoren bij welke standen ze problemen krijgen. En daar dan een 10.000 voor gaan zitten en de boel vervangen.
Wel een raar probleem :? Beetje als het olie pomp boutje van de Td5's vroeger.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jun 2014, 16:48

JanTD5 schreef:Of toch alles preventief vervangen Edward, tenzij de kosten wel erg hoog zijn. Als het los ligt dan ben je waarschijnlijk al halverwege.
Of proberen een inventarisatie te maken van de Ford/ Land Rover motoren bij welke standen ze problemen krijgen. En daar dan een 10.000 voor gaan zitten en de boel vervangen.
Wel een raar probleem :? Beetje als het olie pomp boutje van de Td5's vroeger.

Groet Jan

Of is het meer een "probleem" als dat van de "zwevende koppen" bij de Td5.
Op een gegeven moment was er sprake van koppen die zouden gaan zweven (en dit dus in samenhang met de plastic paspennen), en daarna kreeg je oververhitting en veel gedoe.

Na enige tijd hyperigheid bleek dat de Td5 met plastic en stalen paspennen even goed was en er wellicht alleen sprake van "misbruik" (vooral ook omdat het vooral Disco Td5's leek te betreffen) of gewoon een kwestie van toeval en legendevorming.
In ieder geval is het verhaal van de zwevende koppen geheel verdwenen en rijden er ook nog steeds heel wat Td5's rond met nog steeds hun eerste kop en koppakking.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jun 2014, 18:22

allemaal speculaties omtrent, voor zover bij ons bekend, één uniek geval zonder bekende oorzaak....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jun 2014, 19:44

Roger B. schreef:allemaal speculaties omtrent, voor zover bij ons bekend, één uniek geval zonder bekende oorzaak....

Ook waar. ;) En vwb het oliepomp boutje: eerdaags gaat de Disco de 3 ton over zonder dat dat boutje ooit gecontroleerd is! Beetje spannend moet het leven blijven, dus waarom niet hetzelfde doen met de 130. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jun 2014, 19:47

als ik het boutje nog kan vinden.... heb destijds pakking en boutje gekocht om bij volgende beurt die pan er even onder vandaan te trekken en die bout ff te checken.....volgende beurtje is nooit gekomen...
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 15 Jun 2014, 20:52

Is het een uniek geval? Misschien bij landrover. Maar als ik het goed gevolgd hebt niet bij Ford zelf. Nu zullen er bij Ford meer auto's verkocht worden dan van het landrover defender model dus in percentages zal het vast meevallen. Alleen je zal het maar hebben :cry:

Toch zijn er genoeg defender/ disco rijders bij wie het pomp boutje wél is losgelopen. Ik heb hem na aanschaf wel gechecked, bij een beurt, kost het alleen een pakking en boutje. Anders wordt het dure grap waar ik eigenlijk de centen niet voor heb liggen :?

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”