terreinrijden

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
ikke jelle

Re: terreinrijden

Berichtdoor ikke jelle » 04 Jun 2014, 19:21

Denk ik te positief

goedbedoeld ga ik van uit maar ja ik denk dat je te positief denk ik absoluut niet negatief bedoeld hoor

de manier waarop de meeste landrover rijders rijden beheerst,respect voor natuur ,etc :roll:
zo rijdt de meerderheid met 4x4 niet dus als er een plek is om te rijden op welke manier dan ook is het vaak net zo snel weer verpest :cry:

Toch zonde, ik vraag me af als we de koppen bij elkaar steken en er genoeg mensen zijn die ook zoiets willen of er niet iets te organiseren is. en dan bedoel ik geen evenement maar een terrein. Hoeveel duizenden 4x4 rijden er niet in het rond.
Hoeft ook geen 5 hectare groot te zijn.

het schijnt dat je tegenwoordig alleen te voet of met een fiets kan/mag genieten van vrije natuur/of braakliggend terrein dus ik geef je weinig kans

Hoeveel duizenden 4x4 rijden er niet in het rond

vele vele duizenden waarvan vele alleen maar asfalt zien :lol:
als ik denk hoeveel ruiters me proberen "dood" te kijken als ik netjes in de kant wacht tot ze voorbij zijn :?

gelukkig organiseert de club leuke mooie ritten.
heb al zin in de vaderdag rit 8-) :D
groet jelle

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 04 Jun 2014, 19:25

oja tip voor je : doodlopend betekend vaak niet doodlopend maar :hier liever geen 4x4 probeer eens :D
groet jelle

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2014, 19:36

tja één terrein.... ik weet niet hoe het met anderen zit. maar ik ben vrij snel uitgekeken op één terrein... Zelfs Fürstenau dat toch enkele honderden hectares speelplezier biedt wordt na een paar bezoekjes per jaar al een beetje saaiig.........laat staan als het een terreintje van een paar hectare zou betreffen .....

Maar vwb greenlaning.... gewoon rijden en elk weggetje dat eer interessant uitziet inrijden. Bij voorkeur je GPS tracker aan en aangeven welke weggetjes onverhard of zelfs erg interessant zijn....... dan thuis een mooie route samenstellen......

(en wellicht kun je die dan delen met je mede LRCH leden door hem aan de club aan te bieden)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2014, 19:58

Vorig jaar ben ik een keer of zes zeven op Fürstenau geweest en hoewel dat toch een groot terrein is merk je de derde keer dat je alle sporen uit je hoofd kent en precies weet waar je moet rijden om niet vast te rijden. En ik ben echt nog dementer dan m'n oma van 96... :shock: :shock:

Die discussie wordt binnen de club ook wel gevoerd en persoonlijk vind ik het een kansloze optie.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 04 Jun 2014, 21:57

ppw schreef:De kuil in IJmuiden is dan wel weer "openbaar" :D

en daar kun je op een verdwaalde donderdag avond ook prachtig in de blubber vast komen te staan :D (ahum)
Afbeelding

Richard Vonk

Berichtdoor Richard Vonk » 04 Jun 2014, 22:45

is het flauw om te melden dat ik vaak op hele mooie locaties 4x4 aan het rijden ben....afgelopen donderdag nog midden in Middelburg...
Rogier en anderen , een keer zin om naar Bilstain te gaan, gewoon een zondag een keer rijden, voor de liefhebbers met uitleg waarom dit volgens velen een gevaarlijk terrein is. (het terrein is niet gevaarlijk maar de bestuurders) Bilstain ligt 20 minuten voorbij Maastricht en heeft heel steile en moeilijke hellingen maar ook leuke stukken om "gewoon" 4x4 te rijden....
Go Far by Dakar

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jun 2014, 23:28

Hé, Richard wat een toeval daar heb ik ook gereden. Over een gammele stapel pallets ;) ;)

Als je naar Billstain gaat wil ik wel mee!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dommel

Berichtdoor Dommel » 04 Jun 2014, 23:33

Of een vak uitoefenen waarbij geregeld offroad moet!
Wordt boswachter, ga in de wegenbouw of wordt boer! :D
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Jun 2014, 07:03

Edward schreef:Hé, Richard wat een toeval daar heb ik ook gereden. Over een gammele stapel pallets ;) ;)

Als je naar Billstain gaat wil ik wel mee!

HEEY, jij ook al?? die gammele stapel pallets (die nog best zwaar waren :roll: ) die was ook sterk genoeg om die lompe P38 te dragen ;-)

edward brug middelburg 4d.jpg

Ennuhh.. Richard, als jij, of een van je medewerkers foto's heeft van de P38 op de brug hou ik me aanbevolen ;-)

Jaaaaren geleden (toen ik nog geen eigen terreinwagen had) enkele keren in Bilstain geweest met een maat die een dacota landcruiper had. Het kan gevaarlijk zijn daar, maar dat ligt dan inderdaad grotendeels aan de bestuurder.... geen dingen doen, of willen doen, die niet kunnen of onverantwoord risicovol zijn....

maar ook ik ga graag mee als we naar Bilstain gaan..

vroeger (in die zelfde tijd dat ik in Bilstain kwam, medio 90's) had je ook nog een terrein in Andenne bij Huy waar men vaker vanuit Maastricht heen reed om te gaan spelen.

ook Mammutpark wil ik nog eens bezoeken en Bözer Wolf.....
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 05 Jun 2014, 08:34

je hebt in UK ook plenty om te spelen.... ;) ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Evenementen”