Roger B. schreef:maar ik begrijp kort gezegd (en dat snap ik ook dat dat zo is) dat het "korter"worden van de radiusarmen in de buitenbocht (door inveren door bodyrol) de assen daar uit elkaar drukken, en in de binnenbocht door uitveren naar elkaar toe trekken, gevolg is dat de assen naar de bocht gaan staan en je auto vanzelf een soort van stuurt...dat je daarom zo dicht mogelijk rond het in rust horizontaal staan van die armen wil zitten begrijp ik ook (al staan ze origineel bij de as ook lager dan bij het chassis)
Ja idd, klopt. Hoe ze origineel staan weet ik zo niet, als ze niet vlak staan zal het niet heel veel schelen denk ik.
je bezwaar tegen verlagen aan het chassis impliceert dat je bij de as omhoog wil..... hoe denk je dat met de voorste armen te realiseren? omgekeerd over de as heen ipv standaard er onderdoor ofzo?
Dat is bij de voorkant idd de uitdaging, en om daar een antwoord op te kunnen geven zou ik eigenlijk een opgehoogde moeten zien om te kijken wat mogelijk is. En een standaard auto opmeten voor referentie. Bij een 80series LC bijvoorbeeld als je die 4" of meer ophoogt, en je radiusarmen wilt houden, kun je ze aan de bovenkant van de as monteren. Maakt een gigantisch verschil! Het word dan voor het beste resultaat gedaan in combinatie met het verhogen van de panhard stang aan de as kant en een high-steer setup om de stuurstang onder dezelfde hoek te houden als de panhard stang.
Maar ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die voor een huistuinenkeuken dagelijkse auto zo ver zullen gaan in hun verbouwingen...... technisch te vergaand en financieel al helemaal als je het moet laten doen
Dat is iets waar ik dus benieuwd naar ben. Ik ben aan het onderzoeken wat nodig zou zijn en hoe het zo makkelijk mogelijk gedaan zou kunnen worden, eventueel in combinatie met een axle-swap