Extra accu inbouwen 109
- ikke jelle
Re: Extra accu inbouwen 109
Ala je regelmatig liert vanaf een accessoire accu is je scheidingsrelais in no time overleden.
daar is dat relay toch voor en die van de link kan tot 180 a lijkt me ruim voldoende.
groet jelle
- arjan_de_jong
Het is een persoonlijke smaak maar LED vind ik geen porum op een auto van 41 jaar oud
Zullen er zat zijn die het daar niet eens mee zijn.
Ik heb de lier al regelmatig zwaar gebruikt en dat gaat tot nu toe nog zeer goed met 1 accu en 60 A dynamo.
Nou zal ik de verlichting ook lang niet altijd heel lang aan hebben. Maar denk aan nacht trial of op een slinger donker weggetje...
Ik heb net online wat lopen zoeken maar voor mijn blok kom ik enkel 55 en 70A tegen.
En dan bijna 400 euro!
Misschien maar genoegen nemen met iets minder lampen
Ik heb de lier al regelmatig zwaar gebruikt en dat gaat tot nu toe nog zeer goed met 1 accu en 60 A dynamo.
Nou zal ik de verlichting ook lang niet altijd heel lang aan hebben. Maar denk aan nacht trial of op een slinger donker weggetje...
Ik heb net online wat lopen zoeken maar voor mijn blok kom ik enkel 55 en 70A tegen.
En dan bijna 400 euro!
Misschien maar genoegen nemen met iets minder lampen
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Het hoeft toch niet perse een Toyota dynamo te zijn? Elke dynamo welke op de plek past is toch goed. Bevestiging ed wordt dan weer wat knutselen.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- arjan_de_jong
Maar ja moet er wel een met een vacuüm pomp zijn. Anders heb ik dus geen vacuüm en moet ik dat weer op lossen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Neem je een elektrisch vacuüm pompje. Kun je ook nog op elk gewenste plek zetten. Alleen gebruikt die weer wat stroom
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
VeeTee schreef:Wellicht is dit een optie?![]()
Dan wordt de nacht met veel kunstlicht trial.
Ik rij de trial trouwens met 21 watt lampjes in mijn stadslicht.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
-
Landmarcs
arjan_de_jong schreef:Het is een persoonlijke smaak maar LED vind ik geen porum op een auto van 41 jaar oudZullen er zat zijn die het daar niet eens mee zijn.
't Is niet per sé een kwestie van eens of oneens .... waarbij het mijns inziens ook de vraag is of een setje stadion-verlichting sowieso enig porum geeft, op welke auto dan ook (en in het bijzonder op een auto van 41 jaar oud).
De kwestie is vooral of je met een extra accu je probleem oplost of juist verergerd. Basis-electro leert dat de dynamo als eerste groot genoeg moet zijn, en de accu's alleen zo groot dat ze de tijdelijk tijdens stilstand en een eventuele extra-vraag kunnen dekken.
En dus ... als een Toyauto-dynamo te duur is moet je naar andere oplossingen kijken: Een andere dynamo en een losse vacuumpomp, een tweede dynamo, of misschien toch makkelijker minder "basis" verbruik (een hydraulische lier helpt je bijv. ook af van de aanslag op dynamo en accu).
Groeten MarcS
-
Roger B.
ikke jelle schreef:Ala je regelmatig liert vanaf een accessoire accu is je scheidingsrelais in no time overleden.
daar is dat relay toch voor en die van de link kan tot 180 a lijkt me ruim voldoende.
nee, daar is een scheidingsrelais niet voor, een scheidingsrelais is bedoeld om een accessoire accu bij te laden als de motor loopt. dus dan moet het relais de laadstroom (niet heel veel doorgaans) en eventuele accessoire verbruikers aankunnen.
180A lijkt veel, maar een lier trekt meer als ie hard moet werken (best ruim meer)
gone