noodloop??
Re: noodloop??
Het kan dus ook het gaspedaal zijn. Hierin bevinden zich 2 potmeters die tegengesteld signaal geven aan het management. Het resultaat van deze twee signalen hoor elkaar op te heffen, hetgeen aangeeft dat beide potmeters in orde zijn. Is er een afwijking, dan volgt er een foutmelding. Als je een multimeter hebt en weet hoe je meten moet, kan je zelf het pedaal uitmeten.
- JoostKenya
Zoek het als eerste in het gaspedaal of in de bekabeling van het gaspedaal.
Maar het kan ook nog steeds de crankshaft position sensor zijn. Ik kreeg voor ik de crank shaft position snesor uitwisselde ook regelmatig meldingen van problems with driver demand.
Met een Nanocom of een ander uitleesapparaat kan je tijdens het gasgeven het voltage van de sensor op de ingang van de ECU zien. Blijft 1 van beide sensoren achter dan weet je waar je het moet zoeken. Nameten met de multimeter gaat ook maar is minder makkelijk. Er is ergens op dit forum een document te vinden waar in staat hoe dat moet.
Maar het kan ook nog steeds de crankshaft position sensor zijn. Ik kreeg voor ik de crank shaft position snesor uitwisselde ook regelmatig meldingen van problems with driver demand.
Met een Nanocom of een ander uitleesapparaat kan je tijdens het gasgeven het voltage van de sensor op de ingang van de ECU zien. Blijft 1 van beide sensoren achter dan weet je waar je het moet zoeken. Nameten met de multimeter gaat ook maar is minder makkelijk. Er is ergens op dit forum een document te vinden waar in staat hoe dat moet.
Bij het vervangen van het pedaal, moet je even kijken wat voor een versie het is; je hebt ze met iets van 2 dingen en iets van 3 dingen
Sorry hoor, even dat woord vergeten.

Opgelost, met dank aan Joost! Conny ook dank voor de tip, maar ik vervang nog niet!
Slecht contact op de stekker achter het gaspedaal. Potmeters gaven normale waarden; de een omhoog/ ander omlaag.
Voedingsspanning bleef op nul; die loopt nu ook weer!
De Position sensor op het vliegwielhuis laat ik nog maar even voor wat het is.
Slecht contact op de stekker achter het gaspedaal. Potmeters gaven normale waarden; de een omhoog/ ander omlaag.
Voedingsspanning bleef op nul; die loopt nu ook weer!
De Position sensor op het vliegwielhuis laat ik nog maar even voor wat het is.
- JoostKenya
Mooi zo!
Problemen met de electronica komen vaker voort uit slechte bekabeling dan uit het falen van componenten.
Tuurlijk. Het heeft geen zin om dit uit te wisselen als er geen probleem is.
Problemen met de electronica komen vaker voort uit slechte bekabeling dan uit het falen van componenten.
kuyperh schreef:De Position sensor op het vliegwielhuis laat ik nog maar even voor wat het is.
Tuurlijk. Het heeft geen zin om dit uit te wisselen als er geen probleem is.