Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schakelen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor Erik Peters » 09 Jul 2015, 11:28

jpmr2 schreef:
Edward schreef:Ja, het is peperkoek maar als een ander er wel twee ton mee kan doen is het kennelijk goed genoeg..........


Peperkoek is nog een milde uitdrukking...... een auto die bij dit soort lage km standen al zoveel nieuwe onderdelen nodig heeft is in mijn ogen geen auto.....
Een losliggend tandwiel in een differentieel kun je niet aan de rijstijl van iemand toeschrijven, dat is gewoon een kwestie van inferieure bouwkwaliteit.

Misschien.........het kan ook zijn dat de smering van de betreffende onderdelen te wensen over liet.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

jpmr2
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 Apr 2014, 13:37

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor jpmr2 » 09 Jul 2015, 15:31

Edward schreef:Weet niet wat die vorige Def was, maar een Td5 heeft dezelfde tussenbak, dezelfde assen (vanaf een bepaald bouwjaar dan) en dezelfde diffs......... :shock: :shock:


Dat was een Td5 van 2003

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jul 2015, 15:52

Erik Peters schreef:
jpmr2 schreef:
Edward schreef:Ja, het is peperkoek maar als een ander er wel twee ton mee kan doen is het kennelijk goed genoeg..........
Peperkoek is nog een milde uitdrukking...... een auto die bij dit soort lage km standen al zoveel nieuwe onderdelen nodig heeft is in mijn ogen geen auto.....
Een losliggend tandwiel in een differentieel kun je niet aan de rijstijl van iemand toeschrijven, dat is gewoon een kwestie van inferieure bouwkwaliteit.

Misschien.........het kan ook zijn dat de smering van de betreffende onderdelen te wensen over liet.

jpmr2 schreef:
Edward schreef:Weet niet wat die vorige Def was, maar een Td5 heeft dezelfde tussenbak, dezelfde assen (vanaf een bepaald bouwjaar dan) en dezelfde diffs......... :shock: :shock:

Dat was een Td5 van 2003


Wellicht is het vermogen van de Puma net iets teveel van het goede - eventueel in combi met slechte smering van een en ander.
De Puma staat niet voor niks bekend als een differentieel-verslinder. Doe je dan die Puma nog wat peper in z'n kont (met een of andere tuning) dan wordt de Puma waarschijnlijk nog hongeriger.
De Td5 is gewoon net iets vriendelijker/bescheidener met z'n vermogensafgifte, de Td5 verdeelt zijn vermogen ook over 5 klappen per twee omwentelingen terwijl de Puma dat in vieren doet, en ... de Td5 heeft een dualmass vliegwiel en dat zou maar zo nog wat extra van de scherpe kantjes kunnen wegnemen.

En dan tenslotte: Het kan ook allemaal toeval zijn ... mijn oude Td5 had aan een kant heel vlot nieuwe wiellagers nodig ... deze lagers waren waarschijnlijk vanaf nieuw erg schraal gemonteerd geweest.

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor Roger B. » 09 Jul 2015, 20:42

jpmr2 schreef:Peperkoek is nog een milde uitdrukking...... een auto die bij dit soort lage km standen al zoveel nieuwe onderdelen nodig heeft is in mijn ogen geen auto..... dat is gewoon een kwestie van inferieure bouwkwaliteit.

Welkom in de wereld van Defender rijders :lol: :lol: :lol:
jpmr2 schreef:Maar daar ging het hier niet over. M'n vader vroeg in de vorige post of er ergens een tekening is te vinden hoe de tussenbak in elkaar zit en hoe deze uit elkaar is te halen om de benodigde onderdelen te vervangen.
Alvast dank voor de tips!


je vroeg alleen hoe ie er af gaat en dat is verteld....

Als je zelf aan de auto werkt is een werkplaatshandboek misschien geen overbodige luxe... je kunt ook eens in de kennisbank kijken (LRCH site en dan bovenaan kennisbank kiezen) of daar al de LT230 overhaul manual tussen staat
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor Edward » 09 Jul 2015, 20:50

Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def, '11 Td4: flinke klap in aandrijflijn bij het schake

Berichtdoor Roger B. » 09 Jul 2015, 21:06

daar had ik dan weer geen zin in om dat voor hem uit te zoeken :lol: :lol:
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten