[Def Td5] - In memoriam .. en verder ?
Re: [Def Td5] - In memoriam .. en verder ?
Misschien heb ik een goede deal gemaakt destijds Roger. Maar wat ik geleerd heb in die jaren daarna door het forum bij te houden is dat een auto waarvan de hele onderhoudshistorie bekend is, en het bedrijf waar dat gebeurd is goed aangeschreven staat best een paar duizend Euro meerwaarde t.o.v. de marktprijs rechtvaardigt. De aanschaf is dan wellicht wat 'duurder' maar de kans dat je er vrij snel flink aan moet (laten) sleutelen zal aanzienlijk minder zijn.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
Landmarcs schreef:Roger B. schreef:tja ben laatst aan het rondkijken geweest ter orientatie en tot de conclusie gekomen dat een nieuwe 130 zonder belasting 33.000 kost en een 5 a 7 jaar oude met 150.000-250.000km tussen de 15 en 25 duizend moet opbrengen...... dan neig ik heel erg naar een nieuwe
Ja, Ja, als je als niet Nederlands ingezetene, of als ondernemer, BPM-vrij een nieuwe kan kopen dan is dat een verstandige "belegging", dat wil zeggen: de afschrijving is opvallend laag en je hebt in de tussentijd nog plezier van je aanschaf op de koop toe.
Groeten MarcS
jawel, maar een grijs kenteken auto begon ook met een bpm vrije prijs. en ik heb dan prijzen in DLD bekeken (tweedehands niet zo gek anders dan NL prijzen overigens) daar koopt iedereen voor 33.000+btw een nieuwe 130 2,2puma dus als ze dan voor een 2007 met 250.000km botweg 20.000 vragen... mag ik dat dan buiten proportie vinden?
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:jawel, maar een grijs kenteken auto begon ook met een bpm vrije prijs. en ik heb dan prijzen in DLD bekeken (tweedehands niet zo gek anders dan NL prijzen overigens) daar koopt iedereen voor 33.000+btw een nieuwe 130 2,2puma dus als ze dan voor een 2007 met 250.000km botweg 20.000 vragen... mag ik dat dan buiten proportie vinden?
Mbt het eerste: Particulieren betalen tegenwoordig de BPM of de auto grijs is of niet, alleen ondernemers zijn BPM-vrij. (Dat drijft de 2e hands prijzen dus ietsje op, er is meer particulieren 2e hands vraag.)
Mbt het tweede: Ja dat mag !! Je mag het buiten proportie vinden (ik geef je gelijk, € 20.000 voor 7 jaar oud en zoveel kilometers geeft "rare" afschrijvingscijfers). Het enige wat daaruit volgt is dat je een nieuwe moet kopen* (de vanaf-catalogus-prijs van een 110 CSW komt overigens in de buurt van een 130 -- ik vond en vindt de grijze 110 CSW erg duur in vergelijk met een grijze HardTop).
Tenslotte ... ze kunnen 2e hands vragen wat ze willen, het gaat erom wat ze krijgen (en dat is nog steeds veel - de prijzen in D-land zijn overigens soms wel iets gematigder als die hier).
Bij 2e hands is de markt de baas, deze markt heeft altijd gelijk, dus kennelijk is de vraag groot en het aanbod beperkt (zeker als het om de keuriger auto's gaat).
* Je moet dan dus - als je het echt economisch wilt bezien - wel het renteverlies over die € 15.000 (die een nieuwe extra kost) verrekenen (de rente staat gelukkig laag)
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 05 Apr 2014, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of het nog zo is en of het voor de Defender ook geld, maar toen ik voor Ing naar een Disco zocht die èn op grijs kenteken stond eèn in de btw zat viel me op dat die best een stukkie duurder waren dan de gele varianten.
Als je er dan ook nog 1 wilt met alle opties en per sé een zwart dashboard dan snappen jullie dat ik ff gezocht heb........
Als je er dan ook nog 1 wilt met alle opties en per sé een zwart dashboard dan snappen jullie dat ik ff gezocht heb........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Ik weet niet of het nog zo is en of het voor de Defender ook geld, maar toen ik voor Ing naar een Disco zocht die èn op grijs kenteken stond eèn in de btw zat viel me op dat die best een stukkie duurder waren dan de gele varianten.![]()
Als je naar de iets oudere Defenders kijkt dan zijn de "gele" niet duur in vergelijk met de "grijze" varianten, dus ook bij Defenders speelt dit verschijnsel. Kijk je naar werk en kosten om een "gele" te "vergrijzen" dan koop je toch beter een "grijze".
Groeten MarcS
-
Landmarcs
RobStewart schreef:Landmarcs schreef:wat is nu een correcte prijs in "the very top end of the scale" voor een 12,5 jarige Defender met weinig kilometers en in "excellent condition" ?
Somewhere between €13.500 and €15.000 in my humble opinion
Rob
Beste Mensen,
Jaap's zoon heeft z'n knopen (en z'n geld) geteld en de lastige knoop doorgehakt:
De auto van z'n vader is te koop, echte liefhebbers hebben zijn voorkeur, daarom meld ik het hier.
Ik kreeg de auto als eerste - voor een vriendenprijsje - aangeboden, maar ik heb al een auto en ik wil geen ongepaste voordeeltjes behalen bij een snel ABC-tje, dus ben ik alleen doorgeefluik/berichtgever -- ik geef ieder serieus bod door (stuur mij bij belangstelling maar een PrivéBerichtje).
Zodra ik een paar recente foto's heb plaats ik ook een Rovertje (bijgaand een al weer 8 jaar oud kiekje).
- Het Rovertje vind je hier: viewtopic.php?f=17&t=5864
Groeten MarcS
-
Landmarcs
Dag Allemaal,
Jaaps auto heeft sinds 14:51 vandaag een nieuwe wettelijke eigenaar.
Iemand van hier, hij meldt zich wel als het hem uitkomt.
Ik hoop dat Jaaps auto zijn nieuwe eigenaar nog lang plezier biedt (en weinig ongemakkelijke verrassingen).
Groeten MarcS
Ik hoop dat Jaaps auto zijn nieuwe eigenaar nog lang plezier biedt (en weinig ongemakkelijke verrassingen).
Groeten MarcS
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Dag Allemaal,
Groeten MarcS
Ik heb in ieder geval nu weer voldoende plek voor de voorruitsticker(s), die ik al 19 jaar lang op de kleine achterruitjes plak (mijn 300Tdi zit vol).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Landmarcs schreef:Dag Allemaal,
Groeten MarcS
Ik heb in ieder geval nu weer voldoende plek voor de voorruitsticker(s), die ik al 19 jaar lang op de kleine achterruitjes plak (mijn 300Tdi zit vol).
Da's in ieder geval een hele vooruitgang
Met een beetje zuinig plakken, en wat TLC, haal je de belastingvrije leeftijd nog (aangenomen dat die op 40 blijft staan).
Groeten MarcS