arjan_de_jong schreef:Toen ik mijn rijbewijs haalde kreeg ik van de gemeente waar ik toen woonde korting op een slipcursus. Die heb ik toen gelijk gedaan. Ik had toen nog geen eigen auto maar heb er zeker later wat van geleerd.
Mocht de prijs netjes zijn dan lijkt het me wel wat.
Toen ik mijn rijlessen nam waren er dagen dat je niet graag over straat fietste wegens de sneeuwval. Mijn rijschoolbaas ging gewoon door (waarschijnlijk met alleen die leerlingen die hij het wel toevertrouwde). Ik denk dat ik toen iets extra heb meegekregen, in ieder geval iets extra ten opzichte van de gemiddelde rijbewijs-debutant.
(Ik herinner me ook een keertje dat ie z'n volgende afspraak aan de andere kant van de stad had, maar dat pas tegen het eind van de les bemerkte: ik kreeg toen de opdracht om volgens de naar mijn inzichten snelste weg zo snel mogelijk, maar wel veilig, naar de volgende klant te rijden -- dat is denkelijk ook een "bijzondere verrichting" tov het gebruikelijke rij-onderricht, wel heel nuttig.)
En dit alles dan in een beperkt aantal rijlessen, want hoewel ik een late leerling was was ik al jaren ook een alerte bijrijder, en de echte bijzondere verrichtingen had ik sowieso al onder de knie, en dus na een bescheiden aantal lessen in één maal klaar.
Groeten MarcS