Edward schreef:Ben119 schreef:Heb weleens gehoord dat ze niet helemaal originele RRC uitvoerden naar buitenland en daarna weer invoerden om zo 2/3 probleem te omzeilen.
Kansloos! Volgens de Europese regels mag een land een voertuig een kenteken niet weigeren als die in een ander land gekentekend is. Overigens hebben oa Duitsland en Frankrijk daar compleet schijt aan.
ECHTER: er staat nergens dat het bouwjaar ook 1 op 1 overgenomen moet worden en dus krijg je dan een RRC met het jongste onderdeel als bouwjaar. En dus ben je alsnog je belastingvrije status kwijt. Daarnaast krijg je bij twijfel over herkomst van onderdelen of legaliteit gewoon GEEN kenteken en als je het al hebt wordt het zonder problemen ingenomen.

Bovendien, als er een linkmiegel is die 't helemaal uitvecht en daarmee zo'n precedent schept dat de RDW alles moet overnemen dan is er nog steeds een "veilige" uitweg voor de staat. Kenteken en RDW zijn namelijk één, de tweede hobbel die je moet nemen is de belastingdienst.
Als de belastingdienst de eisen ietsje aanscherpt dan staan er 1000den old-timer-bezitters (old-timer op RDW-basis) vies te kijken, die auto's zijn dan ineens papieren (RDW-papieren) old-timers maar worden toch belast (was het niet Zwitserland waar een old-timer bijna beter als nieuw moet zijn, dwz in nieuwstaat van toentertijd?).
Dat aanscherpen heeft de belastingdienst al meermaals gedaan waar het om de campers ging, dus wat let ze om de old-timers aan te pakken als daar een (goede) reden voor is.
Op zich is het ook niet zo gek dat ze de te creatieve auto's proberen te achterhalen, het is natuurlijk wel te gek dat ze daarbij soms doorslaan en ook eerlijke auto's niet meer vertrouwen. D'r zijn overigens wel mensen die het dan uiteindelijk winnen -- ik herinner me een programma dat zo'n zaak beschreef, een SAAB die vlgs de politie/RDW niet deugde en die werd zeker gesteld, en die uiteindelijk werd vernietigd (ook al had de eigenaar inmiddels gelijk gekregen). Was geloof ik tot bij de ombudsman, maar daarmee krijg je je auto niet terug.
Dus .... 1/3 2/3 is prima, maar zorg ervoor dat alles gedocumenteerd is, en als je er zo-eentje koopt, zorg dan dat je maximaal op zeker speelt.
Groeten MarcS