Met een glimlach een mooie Discovery 2

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Met een glimlach een mooie Discovery 2

Berichtdoor Landmarcs » 10 Apr 2014, 09:46

Roger B. schreef:dealer reclame hoef ik ook niet op mijn nummerplaathouders... maar een nette klik-houder zodat ik geen lelijke (afgedekte)schroeven door mijn kentekenplaat heb vind ik toch wel mooi... en tja, een wat gelukkiger gekozen bumpermaat zorgt dat dat past zonder gebogen aluminium plaatjes

Tja ... ieder z'n smaak (en die is onbetwistbaar).

Ik kan ook de schroefjes erachter knutselen, maar voor mij hoeft dat niet: dit mag ook (en tegelijk vermindert het toch stiekem de leesbaarheid - misschien nuttig mocht ik ooit eens iets stouts doen).
Aan de onderkant uitsteken geeft het risico dat het nummerbord blijft haken (niet bij Edward - die gaat altijd door, en nooit terug).
En een "nette klik-houder" biedt (on)gein- en nog kwalijker types alle kansen "leuke" dingen te doen met jouw nummerplaten, dus zat mijn oude nummerplaat aan het alu-plaatje gelijmd en waren de schroeven niet met alledaags gereedschap los te krijgen.

Een leuke oplossing voor aan de achterzijde heb ik nog niet bedacht. Achter de kentekenplaat kan je bijv. ook leuk een inplug-voorziening maken.

Groeten MarcS

PS Ik had het ook leuk gevonden als men in Solihull een net iets bredere bumpermaat gekozen had, dan was 't allemaal nog makkelijker (maar ik koop geen Disco vanwege de bredere bumper).

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Apr 2014, 09:54

tim schreef:De mijne zit met tierapjes op de grill, hoort toch op/bij een defender? :roll:
Wat NIET hoort is de melding vanmiddag op m'n tom tom dat het opgegeven bestemmingsadres aan een onverharde weg lag en de vraag of ik wel zeker wist om door te gaan..
Belachelijk!! :shock: :mrgreen:

Floris-Tim,

Moet je aan de TomTom een bestemming opgeven (bijv eentje die je als interessant punt hebt ingeven bij een eerder bezoek) waar géén weg lang komt.
Dan stuurt de TomTom je feilloos in de goede richting en roept doodleuk ergens midden op de snelweg "bestemming bereikt" ... omdat je bestemming dan ergens in het "niks" in de buurt van die autoweg ligt. Mag je hopen dat er geen kanaal tussen zit en je met de LandRover bent .. :mrgreen:
Wil de TomTom het dan "goed" doen dan moet je het laatste punt waar je nog op een voor de TomTom bekende weg reed invoeren (maar ja, hoe weet je waar TomTom de weg niet meer kent ...)

Groeten MarcS (ik vertrouw meer op de MarcMarc)

PS Dit overkwam een collega, hij was eerder met mij meegereden, en had een paar interessante punten ingevoerd (bij hem zat er ook een kanaal tussen de autoweg en de werkelijke bestemming, en hij had geen 4x4).

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Apr 2014, 10:12

Landmarcs schreef:Aan de onderkant uitsteken geeft het risico dat het nummerbord blijft haken (niet bij Edward - die gaat altijd door, en nooit terug).

Oh, vandaar die lier aan de achterkant op de 130 :shock: :shock:

Dat deurtje achter je kentekenplaat hoef je niet te verzinnen, daar zijn al talloze voorbeelden van en zelfs kant en klaar te koop. Oa Landreiziger heeft dat op een 110 gebouwd en Extec en ik en......
Laatst gewijzigd door Edward op 10 Apr 2014, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Apr 2014, 11:05

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Aan de onderkant uitsteken geeft het risico dat het nummerbord blijft haken (niet bij Edward - die gaat altijd door, en nooit terug).

Oh, vandaar die aan de achterkant op de 130 :shock: :shock:

Dat deurtje achter je kentekenplaat hoef je niet te verzinnen, daar zijn al talloze voorbeelden van en zelfs kant en klaar te koop. Oa Landreiziger heeft dat op een 110 gebouwd en Extec en ik en......

Precies, eigenlijk is niks nieuw ... ik bedoelde dat ik nog moet "verzinnen" wat ik daar precies ga knutselen als de tijd daar is.

Groeten MarcS

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 10 Apr 2014, 21:18

Opgelegde kentekens en platte wat een drukte :mrgreen: bats gewoon een kenteken sticker op je motorkap.

En nou niet gaan piepen dat het niet mag , dat weet ik ook wel..
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

tim

Berichtdoor tim » 10 Apr 2014, 22:27

@marc;

ik weet het; in de nieuwe(2de) coentunnel, komend vanuit adam op weg naar het noorden geef dat ding steevast aan, gerekend vanaf ingang coentunnel, :"na 300 meter , ga links af"
dus met pakweg 120 km/pu een 90 graden bocht naar links maken door, wat zal het zijn,pakweg 70 cm dik gewapend beton..
volgens mij kan dat helemaal niet..

ja, even voor de duidelijkheid; mijn 110 en 120 km p/u dus..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

timvw

Berichtdoor timvw » 14 Apr 2014, 22:12

De Landrover die we hebben is gedoopt door mijn vrouw. Gijs zei ze, het is een echte Gijs. Dus vanaf nu is onze landrover zo genaamd.

En vwb Gijs betreft. de nieuwe platen zijn fonkelnieuw en liggen in de gang te wachten tot ze gemonteerd mogen worden. Heb er de tijd nog niet voor gehad.

krijgt een vervolg.

en vwb de tomtom... we komen er altijd wel.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 14 Apr 2014, 22:22

Landmarcs schreef:Floris-Tim,

Moet je aan de TomTom een bestemming opgeven (bijv eentje die je als interessant punt hebt ingeven bij een eerder bezoek) waar géén weg lang komt.
Dan stuurt de TomTom je feilloos in de goede richting en roept doodleuk ergens midden op de snelweg "bestemming bereikt" ... omdat je bestemming dan ergens in het "niks" in de buurt van die autoweg ligt. Mag je hopen dat er geen kanaal tussen zit en je met de LandRover bent .. :mrgreen:
Wil de TomTom het dan "goed" doen dan moet je het laatste punt waar je nog op een voor de TomTom bekende weg reed invoeren (maar ja, hoe weet je waar TomTom de weg niet meer kent ...)

PS Dit overkwam een collega, hij was eerder met mij meegereden, en had een paar interessante punten ingevoerd (bij hem zat er ook een kanaal tussen de autoweg en de werkelijke bestemming, en hij had geen 4x4).

Dat doet mijn Garmin Nüvi dan toch beter, die zegt op zo'n moment gewoon: "navigeer off-road!" ... :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

timvw

Berichtdoor timvw » 14 Apr 2014, 22:47

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Floris-Tim,

Dat doet mijn Garmin Nüvi dan toch beter, die zegt op zo'n moment gewoon: "navigeer off-road!" ... :lol:

:lol:

Terug naar “Nieuw op het forum”