Ik zou hier toch simpel beginnen, eerst de balgen controleren. Een setje balgen gaat ongeveer 7 jaar mee afhankelijk van omstandigheden. De auto is van 2002, dus je hebt dikke kans dat de balgen gewoon op zijn. Wellicht dat in een warmer klimaat zoals Corsica het rubber sneller uitdroogt waardoor het gaat lekken.
De balgen kan je makkelijk controleren met wat water met zeepsop.
Een setje balgen bij Paddock valt nog mee dacht ik zo.
En het is niet zo verstandig om de compressor constant door te laten lopen, straks gaat die nog kapot, dan ben je verder van huis qua kosten.
D2 Compressor problemen
Re: D2 Compressor problemen
hi, klinkt onwaarschijnlijk maar misschien zekering 9 van 30A, ( zekeringskast onder de motorkap ) ik had hetzelfde probleem en aan de zekering zag men toen niets, ze gewisseld en hij kwam hoog maar na een tijdje stilstand zakte ie weer op zijn gat, soms links iets meer dan rechts, uit voorzorg beide balgen vernieuwd, sindsdien geen problemen meer.
Re: D2 Compressor problemen
Bedankt voor de reacties!
Vandaag geen tijd gehad om eea te onderzoeken, hopelijk morgen wel
Vandaag geen tijd gehad om eea te onderzoeken, hopelijk morgen wel
Re: D2 Compressor problemen
Wat antwoorden op de opmerkingen:
- De zekering heb ik vorige week vervangen. Hij was niet gesprongen, maar ik brak per ongeluk een stukje plastic af bij het loshalen.
- Ik woon in Porto Vecchio, vrijwel het Zuiden van Corsica. De garage in Bastia is ongeveer 2 uur rijden
- De vorige en enige eigenaar vertelde mij dat de balgen vorig jaar zijn vervangen, dus ik ga er voorlopig vanuit dat ze nog goed zijn.
Zojuist het slangentje tussen de pomp en het kleppenblok los gemaakt en de motor gestart. De pomp gaat draaien (dat blijkt uit de herrie), maar er komt GEEN zuchtje lucht uit de slang. Daarom maar weer de gehele pomp onder de auto vandaan. Als ik later vandaag tijd heb ga ik met mijn schoonvader de pomp los op een accu testen om te proberen te ontdekken waar het kwaad zich bevindt. Ik voel echter al een nieuwe pomp aankomen....
- De zekering heb ik vorige week vervangen. Hij was niet gesprongen, maar ik brak per ongeluk een stukje plastic af bij het loshalen.
- Ik woon in Porto Vecchio, vrijwel het Zuiden van Corsica. De garage in Bastia is ongeveer 2 uur rijden
- De vorige en enige eigenaar vertelde mij dat de balgen vorig jaar zijn vervangen, dus ik ga er voorlopig vanuit dat ze nog goed zijn.
Zojuist het slangentje tussen de pomp en het kleppenblok los gemaakt en de motor gestart. De pomp gaat draaien (dat blijkt uit de herrie), maar er komt GEEN zuchtje lucht uit de slang. Daarom maar weer de gehele pomp onder de auto vandaan. Als ik later vandaag tijd heb ga ik met mijn schoonvader de pomp los op een accu testen om te proberen te ontdekken waar het kwaad zich bevindt. Ik voel echter al een nieuwe pomp aankomen....
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 Compressor problemen
Revisiesetjes niet te koop voor die compressor?
Kijk eens bij goswin op de site
Www.landroverwinkel.nl tegenwoordig arnot europe
Kijk eens bij goswin op de site
Www.landroverwinkel.nl tegenwoordig arnot europe
gone
Re: D2 Compressor problemen
De zuigerring is dus vervangen, maar verder is het niet (los) te reviseren volgens mij.
Dit is een foto met oude zuigerring. Wel erg veel roest, niet?
Dit is een foto met oude zuigerring. Wel erg veel roest, niet?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 Compressor problemen
Na dat vervangen heeft ie niet meer gewerkt ? Heb je de in en uitlaat "klepjes" wel juist terug gemonteerd?
gone
Re: D2 Compressor problemen
Oké, nieuwe ontwikkeling: de compressor werkt, de kleppen werken, maar staan gesloten.
Dus, het moet wel de aansturing zijn. Hoe krijg ik weer het signaal naar de juiste onderdelen? Nieuwe SLABS?
Dus, het moet wel de aansturing zijn. Hoe krijg ik weer het signaal naar de juiste onderdelen? Nieuwe SLABS?
Re: D2 Compressor problemen
Als de compressor en de kleppen werken heb je misschien hetzelfde als wij hadden. Door een reset bij de dealer werkte bij ons alles weer. Er is bij ons toen helemaal niks vervangen. Dit konden wij met onze eigen uitlees apparatuur niet doen.
Daar er niet mee te rijden is als ie op zn kont ligt, hebben wij de auto handmatig op hoogte gepompt.
Dit hebben we gedaan door alle stekkers los te maken en op de linker en rechter klep direct 12v te zetten. Daarna ook direct 12v op de compressor gezet. We hebben alle stekkers los gelaten en zijn zo naar de dealer gereden.
Nog even een gedachte die bij me op kwam: alle deuren zijn wel dicht? Anders doet ie het ook niet
Daar er niet mee te rijden is als ie op zn kont ligt, hebben wij de auto handmatig op hoogte gepompt.
Dit hebben we gedaan door alle stekkers los te maken en op de linker en rechter klep direct 12v te zetten. Daarna ook direct 12v op de compressor gezet. We hebben alle stekkers los gelaten en zijn zo naar de dealer gereden.
Nog even een gedachte die bij me op kwam: alle deuren zijn wel dicht? Anders doet ie het ook niet
Re: D2 Compressor problemen
Hopelijk werkt voor mij eenzelfde oplossing. Ik heb zojuist de langste niet-toeristen-file ooit in het kleine stadje veroorzaakt, door met 3km/u naar een garage te rijden. Zij vermoeden dat de vering in een softwarematige blokkering staat, die zij weer uit kunnen zetten. Ik ben erg benieuwd!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten