Ontluchten brandstofleiding Defender 2.4 Puma

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Ontluchten brandstofleiding Defender 2.4 Puma

Berichtdoor Edward » 29 Mar 2014, 20:48

Hoewel ik niet de hele laadbak vol wil laden met onderdelen en gereedschap op reis vind ik het wel handig een paar essentials bij te hebben. Krik, propsetje, beetje gereedschap, lmm, lucht en dieselfilter en iets om te kunnen ontluchten. Een pompje met snelkoppeling is kleiner en makkelijker mee te nemen dan én een trechter een kan etc.

Dus ik ga gewoon zo'n pompje bestellen. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Re: Ontluchten brandstofleiding Defender 2.4 Puma

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2014, 22:46

Roger B. schreef:tja...... is Ford ontwerp gok ik zo, bij een transit zit dat pompje ook niet bij de auto.

en tegen leegrijdproblematiek is een heel goede remedie.... op tijd tanken. ik rij dik 100.000km per jaar, en de laatste keer dat ik zonder brandstof stond was in 1995 ofzo, en dat was omdat mijn vaste tankstation dicht was en ik de volgende net niet haalde

enneuhhhh een golfje diesel ontluchten viel niet mee als ie ECHT leeg was geweest

Ik heb de Renault 11 wel eens leeggereden, dacht net de lokale dorpspomp te kunnen halen - niet dus - maar dat was dus pre-1991.
Even een tankje diesel halen, even wat pompen en daarna iets langer doorstarten ... en hij deed 't weer.
't Was natuurlijk juist op een moment dat mijn wederhelft iets anders van plan was ... dat zal je altijd zien.

Je hebt echter ook die gevallen dat er ergens iets niet 100% goed zit en je lucht uit het systeem moet krijgen (gelukkig nog nooit meegemaakt) ... dan is iets voor in de bush ('t mag ook ergens diep weg in Zweden zijn) best handig.

O ja, ik heb tegenwoordig altijd een 5 liter tankje reserve bij me, voor die gevallen dat de volgende pomp toch net iets verder weg is (je zit dan wel met de billen knijp als de volgende pomp ruim 5 liter verder is - dat heb ik al wel meegemaakt - heb je natuurlijk wel een mooi leeg tankje bij de hand).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”