Ontluchten brandstofleiding Defender 2.4 Puma

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JoostKenya

Re: Ontluchten brandstofleiding Defender 2.4 Puma

Berichtdoor JoostKenya » 28 Mar 2014, 14:08

Edward schreef:Euh, heb het dus net op de manier gedaan die Marc voorstelt. :oops: :oops:

Gewoon de auto achter met de heftruck zover optillen dat de diesel voor uit de leiding loopt en hem dan gelijk op de snelkoppeling duwen. :D

Dat zien we graag! :D :D Een beetje out of de box denken!
Als de diesel al uit de leiding stroomde moet het zeker gaan lukken.
Geen noodzaak voor gekke pompjes.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Mar 2014, 15:10

Nee....een heftruck is ook voldoende :lol: :lol:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Mar 2014, 16:28

Edward schreef:Euh, heb het dus net op de manier gedaan die Marc voorstelt. :oops: :oops:

Gewoon de auto achter met de heftruck zover optillen dat de diesel voor uit de leiding loopt en hem dan gelijk op de snelkoppeling duwen. :D

Ik zou proberen of ie nu start ware het niet dat ik geen accu's nog een accubak in de wagen heb staan. :roll: :roll:

De Grunninger-Bush-Method dus ... jammer dat je geen accu bij de hand hebt voor de finale test.

Groeten MarcS

PS Als je een steil pad afrijdt gaat ook spontaan het rem-verklikkerlichtje gaat knipperen, dat was naast de basis-cursus communicerende-vaten-natuurkunde mijn inspiratie. Leuk zo'n auto die bedoeld lijkt voor de wat extremere omstandigheden en die dan bij een beetje helling al gaat knipperen.

vandestraatweg

Berichtdoor vandestraatweg » 29 Mar 2014, 14:47

Misschien mosterd na de maaltijd; maar hier in Rwanda giet ik (net als ' buurman' joost in Kenia) ook gewoon met een trechtertje diesel in de leiding. Werkt altijd!!
Johan

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2014, 17:36

vandestraatweg schreef:Misschien mosterd na de maaltijd; maar hier in Rwanda giet ik (net als ' buurman' joost in Kenia) ook gewoon met een trechtertje diesel in de leiding. Werkt altijd!!
Johan

Werkt dat ook als de leiding vanaf de tank droog staat ?
En is dat makkelijker als de zwaartekracht het werk laten doen ?

Nu heeft niet iedereen een heftruck (of equivalent hefapparaat) maar je kan ook de auto achteruit de dijk op lieren.

Groeten MarcS

PS Als ze in Solihull op een strategisch punt een drieweg-kraantje hadden ingebouwd zou het vullen, hetzij met de trechter-methode danwel met luchtdruk ofwel zwaartekracht, wel zo handig zijn. 't Is niet echt een bush-proof feature zo'n kapot fietspompje.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Mar 2014, 17:48

wat is er niet bush proof aan dan?? als je zo'n ding hebt werkt dat ook in afrika wel hoor :roll:

wat verwacht je nu? dat een auto zonder gereedschap onderhouden kan worden?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Mar 2014, 18:10

Ik ga iig geval zo'n pompje ophalen bij Jonathan van de Geba. Gewoon omdat het leuk is om bij te hebben. Een heftruck regelen onderweg is ook zo wat. :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 29 Mar 2014, 20:10

Edward schreef:Heeft iemand nog een bestelnummer van die gadget? :D

... well apart from the snel koppelings at the end the bulb is a Delphi 8mm hand primer 9001-088A and they cost around the €15,00 mark

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2014, 20:23

Roger B. schreef:wat is er niet bush proof aan dan?? als je zo'n ding hebt werkt dat ook in afrika wel hoor :roll:

wat verwacht je nu? dat een auto zonder gereedschap onderhouden kan worden?

Tja, alle diesels die ik tot nu toe reed hadden een voorziening om na leegrijden zonder veel moeite de auto weer op pad te helpen. De meeste waren niet eens "bush-proof", toch kreeg je ze zonder veel moeite of speciaal gereedschap weer op gang. Ik heb het dan over een oude VW Golf, Renault 11, 19, 25 ... stuk voor stuk gewone auto's, en de Td5 ontluchtte zelfs zichzelf.

Natuurlijk is het zo dat je een hele volgauto met speciaalgereedschap kan meenemen, maar om voor iets triviaals als leegrijden te verhelpen al een stuk speciaalgereedschap nodig te hebben .... Met mijn drieweg-kraantje zou je gewoon iets makkelijker de verschillende methodes kunnen toepassen, van trechtertje, via handpompje tot zwaartekracht (om eerlijk te zijn: het trechterje is natuurlijk de echte bush-metode -- vroeger had ik ook altijd een trechtertje bij me: om de Optimus-Primus te kunnen vullen, nu met de MSR is dat niet meer nodig).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Mar 2014, 20:42

tja...... is Ford ontwerp gok ik zo, bij een transit zit dat pompje ook niet bij de auto.

en tegen leegrijdproblematiek is een heel goede remedie.... op tijd tanken. ik rij dik 100.000km per jaar, en de laatste keer dat ik zonder brandstof stond was in 1995 ofzo, en dat was omdat mijn vaste tankstation dicht was en ik de volgende net niet haalde

enneuhhhh een golfje diesel ontluchten viel niet mee als ie ECHT leeg was geweest
gone

Terug naar “Techniek”