Roger B. schreef:wat is er niet bush proof aan dan?? als je zo'n ding hebt werkt dat ook in afrika wel hoor
wat verwacht je nu? dat een auto zonder gereedschap onderhouden kan worden?
Tja, alle diesels die ik tot nu toe reed hadden een voorziening om na leegrijden zonder veel moeite de auto weer op pad te helpen. De meeste waren niet eens "bush-proof", toch kreeg je ze zonder veel moeite of speciaal gereedschap weer op gang. Ik heb het dan over een oude VW Golf, Renault 11, 19, 25 ... stuk voor stuk gewone auto's, en de Td5 ontluchtte zelfs zichzelf.
Natuurlijk is het zo dat je een hele volgauto met speciaalgereedschap kan meenemen, maar om voor iets triviaals als leegrijden te verhelpen al een stuk speciaalgereedschap nodig te hebben .... Met mijn drieweg-kraantje zou je gewoon iets makkelijker de verschillende methodes kunnen toepassen, van trechtertje, via handpompje tot zwaartekracht (om eerlijk te zijn: het trechterje is natuurlijk de echte bush-metode -- vroeger had ik ook altijd een trechtertje bij me: om de Optimus-Primus te kunnen vullen, nu met de MSR is dat niet meer nodig).
Groeten MarcS