De Amerikanen begrijpen het nog steeds niet!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Re: De Amerikanen begrijpen het nog steeds niet!

Berichtdoor ErwinD90 » 23 Mar 2014, 07:27

Die NAS Defenders zijn niet voor niets nu veel meer waard dan waar ze ooit voor op de markt kwamen. Regels zijn nu eenmaal regels. Het is zonde, dat wel. Maar heel begrijpelijk, dat ook.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

tim

Berichtdoor tim » 23 Mar 2014, 09:36

R1200C schreef:Wees eens wat duidelijker Tim want ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je nou precies bedoelt of tegen wie je het hebt...

Wat ik wil benadrukken is de valsheid van die overheidsdienst die omwille van de niet meer originaliteit een veiligheidsisue zou ontstaan.
Dat je als overheid uitsluitend originele auto's toestaat bij invoer met als doel oldtimerstatus, en daarmee mogelijke fiscale voordelen , prima.
Maar ga dan niet een beetje groot doen voor de camera met het erbij halen van totaal niet terzake doende "randzaken" als veiligheid.
Daarnaast bijt het bovenstaande met m'n eerder aangehaalde aspect van al die ombouwbedrijven.
Immers, al die aangepaste auto's , als bij voorbeeld te zien in die progamma's op discoverychannel, hebben een amerikaans kenteken, en houden dat ook na die complete verbouwing.
Waar ook defenders in voorbij komen.
Vrij recentelijk was er nog een voorbeeld op de prik te zien waarbij een , ik meen, een series 2 88 " te koop op ebay.usa werd aangeboden met daarin een 4.6 v8 roverblok..
Met geldig kenteken uiteraard.

het enige wat ik er wijzer van ben geworden is dat dat 4x4 (bf goodrich) bandensetje best wel taai is. :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

R1200C

Berichtdoor R1200C » 24 Mar 2014, 09:00

Volgens mij is dat niet het punt hier. Als ik het goed heb mogen er al jaren geen Defenders meer worden ingevoerd in de VS. Dat is ook een van de redenen waarom ze aan een nieuw model werken.

Het knoeiwerk bij deze auto betrof alleen de papieren (althans dat stond op een andere site).
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dommel

Berichtdoor Dommel » 25 Mar 2014, 10:18

De auto is illegaal geïmporteerd, PUNT. Ervan uitgaande dat de Def op openbare weg gebruikt zou worden.
Wat ik het meest kwalijke hieraan vind is de manier van sloop. De auto was reeds ingenomen, dus de financiële pijn had de eigenaar al genoten. Om de gemeenschapsgeld iets te spekken had de auto weer geëxporteerd kunnen worden naar ander land of als onderdelen verkocht kunnen worden. Nu vind ik het een verkwisting van arbeid, materialen en energie = kapitaal vernietiging. Welke auto het ook betreft.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Disco2d5

Berichtdoor Disco2d5 » 25 Mar 2014, 10:38

Dat noem je economie. Heel je leventje werken en dan toch nog een uitvaartverzekering moeten sluiten om dat je zelfs het geld niet overgehouden hebt om onder de grond te komen.

Hoe toen ook de crisis bestreden door van prima auto's de motoren kapot te laten lopen.
Ofwel afbetaald materiaal slopen om vervolgens met een lening iets nieuws te moeten kopen.

Valt me mee dat ze er geen anti tank wapen voor gebruiken om die def te slopen

Terug naar “Kroeg”