onze tank is net drie kwart vol, lastig om even te controleren of er iets in de tank dwarrelt
2.5NA diesel valt uit tijdens rijden
Re: 2.5NA diesel valt uit tijdens rijden
ik heb maar twee keer ofzo getankt uit een stalen jerrycan en dat is al meer dan een half jaar geleden.
onze tank is net drie kwart vol, lastig om even te controleren of er iets in de tank dwarrelt
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Piet haal nu gewoon ff de plunjer en het veertje uit de stopsolenoid. Dat is zo gebeurd en als dan het probleem niet terug komt weet je zeker dar het de solenoid is die af en toe afvalt.
Dat je wel continu spanning hebt op de solenoid wil nog niet zeggen dat hij dan ook continu bekrachtigt is. De solenoids gaan meestal inwendig kapot.
Ik heb ook solenoids gehad die het soms wel en soms niet deden tot ze op een gegeven moment het helemaal niet meer deden.
Groet,
Eric.
Dat je wel continu spanning hebt op de solenoid wil nog niet zeggen dat hij dan ook continu bekrachtigt is. De solenoids gaan meestal inwendig kapot.
Ik heb ook solenoids gehad die het soms wel en soms niet deden tot ze op een gegeven moment het helemaal niet meer deden.
Groet,
Eric.
Door het wegvallen van vermogen lijkt het een brandstof toevoer probleem.
heb je aan het brandstof opvoerpompje een heveltje zitten zodat je met de hand kunt pompen?
Als de motor niet aan wil springen of vermogens verlies heeft, en je pompt met de hand, voel je een bepaalde weerstand. Als de weerstand naar een paar slagen toeneemt kan dit een teken zijn van onvoldoende brandstof aanvoer. Vaak zit in een opvoerpompje ook een filtertje, misschien is dit bijna verstopt. Ik weet niet of jouw auto dit ook heeft?
heb je aan het brandstof opvoerpompje een heveltje zitten zodat je met de hand kunt pompen?
Als de motor niet aan wil springen of vermogens verlies heeft, en je pompt met de hand, voel je een bepaalde weerstand. Als de weerstand naar een paar slagen toeneemt kan dit een teken zijn van onvoldoende brandstof aanvoer. Vaak zit in een opvoerpompje ook een filtertje, misschien is dit bijna verstopt. Ik weet niet of jouw auto dit ook heeft?
Groeten, Guido
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)
Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)
-
Peter Kindts
Hey Piet,
Ik zit hier met hetzelfde probleem - LR ex mod 110 1986 2.5NA
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
werkte de tip van eric mbt de stopsolenoid?
Groeten vanuit België
Ik zit hier met hetzelfde probleem - LR ex mod 110 1986 2.5NA
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
werkte de tip van eric mbt de stopsolenoid?
Groeten vanuit België
uiteindelijk heb ik het probleem niet meer gehad. ik heb wel alle filters schoongemaakt enzo en ook nog een keer shell vpower er in gedaan, maar daarna nooit meer het proleem gehad.
ik heb niet meer aan de stopsolenoid gerommeld uiteindelijk
ik heb niet meer aan de stopsolenoid gerommeld uiteindelijk
------
-
Peter Kindts
Heren,
even een vervolg op mijn verhaal.
ik heb de mechanische dieselpomp vervangen en nu loopt hij weer als vanouds (partnumber STC1190) . (2.5na Diesel 1985)
Het ontluchtingsklusje verliep gemakkelijker dan verwacht.
De solenoïde (12V) heb ik op de bank getest en deze was nog perfect.
groeten,
Een Belg
even een vervolg op mijn verhaal.
ik heb de mechanische dieselpomp vervangen en nu loopt hij weer als vanouds (partnumber STC1190) . (2.5na Diesel 1985)
Het ontluchtingsklusje verliep gemakkelijker dan verwacht.
De solenoïde (12V) heb ik op de bank getest en deze was nog perfect.
groeten,
Een Belg