Discovery wordt nieuw sublabel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Discovery wordt nieuw sublabel

Berichtdoor Edward » 16 Apr 2014, 14:19

Het is een concept auto! :shock: :shock:

De concept versie van de Evoque was ook een stuk extremer. En van de Disco hoeven ze niet het ultieme terreinmonster te maken, dat is de D4 al! Die laat echt elke Defender in elk terrein staan mits op gelijkwaardige banden. Eigenlijk is de Defender ook op off road gebied het slechtste dat Land Rover maakt nu. :roll:

Ik ben heul benieuwd en ik hoop nog steeds dat de DC ook deel uit gaat maken van de nieuwe Disco familie als vervanger voor de Freelander 1 in 2 deurs uitvoering want die is er niet meer sinds de Freebee 2. :D :D

We wachten vol spanning af :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Apr 2014, 14:27

technisch kunnen of je body bij elk speel avontuur beschadigen is natuurlijk iets wat bij de D4 en nog modernere vormgevingen mooi samen gaat..... iemand die vaak wat ruiger offroad gaat wil juist niet al dat plastik dat diep naar beneden doorloopt.

dat dat moeilijk te rijmen is met hedentendaagse toelatingseisen is ander verhaal natuurlijk :roll:

en dat een defender hopeloos verouderde antiek is dat is niks nieuws, dat dat blijft staan bij technisch vernuft van elektronisch gestuurde moderne auto's is ook niet verwonderlijk....

maar het publiek dat "ultiem offroad" wil, die zoeken juist een auto zonder al die poespas (zoals zij dat zien) want dat gaat alleen maar stuk en dan sta je daar in de rimboe (denken ze)

iemand die een auto zoekt om stevig terrein te rijden koopt doorgaans geen disco4 maar een defender...... of dat dan de verstandigste keuze is.......
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Apr 2014, 15:03

Roger B. schreef:maar het publiek dat "ultiem offroad" wil, die zoeken juist een auto zonder al die poespas (zoals zij dat zien) want dat gaat alleen maar stuk en dan sta je daar in de rimboe (denken ze)

Juist, daarom dat iedere bosbouwer, aannemer en akkerbouwer in een complete computer rondrijdt die ze ze dan auto, shovel, kraan of trekker noemen?? :roll: :roll:

Als ik om me heen kijk ben ik één van de laatste fossielen met een Defender, bijna iedereen om me heen rijdt in een D3 of 4. Is ook logisch, want het is 100 keer comfortabeler, trekt 100 keer beter welke kar dan ook, is veel betrouwbaarder (de 4 dan iig) en is niet echt duurder dan een Defender. Op grijs is een D4 duurder maar op geel maakt het geen zak uit.

En met een D4 rij je off road niet echt snel schade mede door de achterlijke bodemvrijheid kun je daar heul veel mee doen zonder de body te raken.......
Edward van Vugt

jobster

Berichtdoor jobster » 17 Apr 2014, 00:58

Roger B. schreef:technisch kunnen of je body bij elk speel avontuur beschadigen is natuurlijk iets wat bij de D4 en nog modernere vormgevingen mooi samen gaat..... iemand die vaak wat ruiger offroad gaat wil juist niet al dat plastik dat diep naar beneden doorloopt.

dat dat moeilijk te rijmen is met hedentendaagse toelatingseisen is ander verhaal natuurlijk :roll:

en dat een defender hopeloos verouderde antiek is dat is niks nieuws, dat dat blijft staan bij technisch vernuft van elektronisch gestuurde moderne auto's is ook niet verwonderlijk....

maar het publiek dat "ultiem offroad" wil, die zoeken juist een auto zonder al die poespas (zoals zij dat zien) want dat gaat alleen maar stuk en dan sta je daar in de rimboe (denken ze)

iemand die een auto zoekt om stevig terrein te rijden koopt doorgaans geen disco4 maar een defender...... of dat dan de verstandigste keuze is.......

De enige reden dat ik geen defender heb masr een D3 is dat die de parkeergarage in kan op mijn werk. Verder kan ik melden dat door de Pyreneen rijden in een D3 zeeeer comfortabel en aangenaam is, zeker als je niet op een krasje meer of minder kijkt. Masr in een defender veel kilometers on road maken voor de meer pure lol een relatief enkele keer off-road, tsja. Voor het echte basic rijden heb ik dan nog een TR6.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 17 Apr 2014, 10:31

Roger B. schreef:technisch kunnen of je body bij elk speel avontuur beschadigen is natuurlijk iets wat bij de D4 en nog modernere vormgevingen mooi samen gaat..... iemand die vaak wat ruiger offroad gaat wil juist niet al dat plastik dat diep naar beneden doorloopt.

maar het publiek dat "ultiem offroad" wil, die zoeken juist een auto zonder al die poespas (zoals zij dat zien)...

Daarom vind ik 't bij de D4 en FL2 facelift jammer dat men de onderste delen van de bumper meegespoten leveren. Hoeft van mij ook niet... Vele merken leveren een "cross" uitvoering zonder werkelijk iets te kunnen in terrein, Land Rover gaat dan extra smooth leveren. :roll:

Wat betreft een computer en overige electronica, dat heet vooruitgang. Als je je echt ultiem door het terrein wilt bewegen, moet je maar op de rug van os zitten. In plaats van een jerrycan moet je dan een baal hooi meenemen!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2014, 11:09

Een auto zonder computers kun je vandaag de dag wel vergeten. Zonder alle digitale toevoegingen op een motorblok krijg je hem nooit aan de emissie voldoend.

Kennis van me heeft z'n D4 in de basis uitvoering gekocht en alles onder de heuplijn laten stickeren met een 3M folie die echt heel erg krasvast is gebleken. Ziet er goed uit, kost niet teveel en is indien gewenst vernieuwbaar voor een frisse folie zonder veel werk.

Mensen besteden duizenden euro's aan lierbumpers, rocksliders en weet ik wat maar een sticker om de lak af te dekken is dan ineens te lastig? ;)
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Apr 2014, 11:22

jobster schreef:

De enige reden dat ik geen defender heb maar een D3 is dat die de parkeergarage in kan op mijn werk. Verder kan ik melden dat door de Pyreneen rijden in een D3 zeeeer comfortabel en aangenaam is, zeker als je niet op een krasje meer of minder kijkt. Masr in een defender veel kilometers on road maken voor de meer pure lol een relatief enkele keer off-road, tsja. Voor het echte basic rijden heb ik dan nog een TR6.

Misschien is hiermee wel de beste reden geschetst mbt het creëren van sub-labels.

Onderhuids is het verschil tussen een Td5 Defender en een Td5 Discovery slechts marginaal (dus hetzij beide zijn hopeloos antiek, danwel ... valt dat wel mee). De assen (de hubs) van de Defender zijn zelfs gewoon degelijker, verder zit er verschil in "basic" versus "luxe" (en dus meer of minder "luxe" zaken die stuk kunnen). Ging je bij de Discovery voor de basis-uitvoering zonder verdere vinkjes dan was het verschil vooral de "verpakking". Het verschil is dus vooral de emotie en het al dan niet kunnen aanvinken van "leuke gadgets".
Als het "ons" om de kwaliteit ging ... dan reden we toch al allemaal in een LandCoerser :twisted: (wat overigens ook zo z'n prijs - in € - heeft)

Dus ... twee sub-labels voor twee verschillende doelgroepen.
Als je kijkt naar het succes van Dacia dat Renault als sub-label in de markt heeft gezet dan is een sub-label-strategie zo gek nog niet - het gaat tegelijkertijd met Renault zelf ook niet slecht (vergelijk dat maar eens met het PSA-concern). Hetzelfde geldt voor het VAG-imperium: Skoda en Seat naast VW naast Audi.
Er zijn zat mensen die meer dan tevreden zijn met hun Dacia (ik zou bij een Dacia vooral bezwaar hebben tegen model-namen als Dokker of Duster), en anderen die nog niet dood gezien zouden willen worden in zo'n "oostblok-auto".

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Apr 2014, 14:55

Folie houdt je bumper niet op de auto ed.... maar wellicht dat dat probleem na de d2 verholpen is
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 17 Apr 2014, 17:42

Landmarcs schreef:Onderhuids is het verschil tussen een Td5 Defender en een Td5 Discovery slechts marginaal (dus hetzij beide zijn hopeloos antiek, danwel ... valt dat wel mee). De assen (de hubs) van de Defender zijn zelfs gewoon degelijker, verder zit er verschil in "basic" versus "luxe" (en dus meer of minder "luxe" zaken die stuk kunnen). Ging je bij de Discovery voor de basis-uitvoering zonder verdere vinkjes dan was het verschil vooral de "verpakking". Het verschil is dus vooral de emotie en het al dan niet kunnen aanvinken van "leuke gadgets".

De Discovery II in basis uitvoering verschilt onderhuids wel van een Defender. Je hebt dan al standaard bijvoorbeeld een airco. (Om nog maar te zwijgen over de werkende kachel ;) ). Traction Control en ABS waren standaard. De motor was wel gelijk, maar die in de D-II had wel wat meer pk's en Nm's. Plus de ECU was anders, je had al veel meer computer aansluitingen.

De huidige stijl trend bij Land Rover is op basis van de Evoque. De nieuwe Range Rover en de Sport zijn net grotere Evoque's qua styling. Het is logisch dat de Discovery en de Freelander opvolger ook die lijn volgen.

Ik ben wel benieuwd hoe deze auto in het echt gaat worden. Toch blijf ik het wel vreemd vinden dat Land Rover zichzelf zo opknipt in sublabels.

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 18 Apr 2014, 12:36

Ik moet er denk ik even aan wennen. Hij wordt wel erg smooth zoals het concept erbij staat. Maar wie weet wat eruit gaat rollen.
Vind het wel leuk om te zien dat de TD5 en de Disco (2) als refrentie nemen; terwijl de jongste daarvan ook alweer meer dan 10 jaar oud zijn.
Persoonlijk vind ik de D3 een ideale mix van (redelijk) moderne techniek, (erg) comfortabel bij dagelijks gebruik, meer dan capabel in het terrein en toch nog een echt vierkant LR uiterlijk. En ze zijn nu redelijk betaalbaar aan het worden.
Als het puur voor de lol/hobby zou zijn, dan zou ik persoonlijk een mooie originele series leuker vinden als een defender. :)
On the 8th day god invented duct tape.....

Terug naar “Kroeg”