109 stawag series 3 remmen komen niet op druk.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
spaarnerover

Re: 109 stawag series 3 remmen komen niet op druk.

Berichtdoor spaarnerover » 10 Mar 2014, 19:43

hoi,

bedankt voor jullie reacties allemaal!
ik heb het probleem al aardig veholpen, ik heb inderdaad de excentrische nokken gesteld. en het was daar al een stuk beter door. en verder heb ik het pedaal een uurtje ingedrukt gehouden (niet met de voet hoor :D) en reservoir open. had ik ergens op de internets gelezen had. heeft ook wat geholpen.

maar wat ik mij nog afvraag, er zit een schroefdraadgat in de vacuumbekrachtiger aan de onderkant(dus gespiegeld t.o.v. de vacuumslang.) moet deze open of dicht zitten? ik had er een afdopper in gedaan, en nadat ik deze eruit had gehaald werkte het systeem beter.

het werkt nog niet helemaal naar behoren heb ik het gevoel, maar ik heb namelijk ook niet echt een maatstaf (remmen deden het heel slecht toen ik de 109 kocht) maar ik ga sowiezo naar mesman 4x4 service donderdag! ik denk dat hij het antwoord zeker weet.

nogmaals bedankt voor alle reacties!
Series 109 (verkocht)
Verydisco 1990 200TDI

piet_g

Berichtdoor piet_g » 13 Mar 2014, 09:50

goed om te horen.
idd even goed om je laro even over een remmenbank heen te halen om te kijken wat de remkracht is. ehm als indicatie.. remmen zal nog steeds meer tijd nemen dan een moderne auto.. maar als je het voor elkaar krijgt om de wielen te laten blokeren of de auto duikt stevig wanneer je je rempedaal in een keer onderin drukt.. dan zit je op zich goed.

de truck met het rempedaal ingedrukt zetten is idd ook een goede.. ik heb het een paar keer overnacht gedaan en dan merk je idd wel verschil. moet wel zeggen dat ik het grootste verschil nog steeds gemerkt hem met het goed ontluchten en remmen afstellen.

ik begrijp even niet waar je op doelt met het schroefdraad en dopje verhaal in de bekrachtiger. heb je hier foto's van?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 13 Mar 2014, 12:55

Als je de remmen echt goed afsteld en ontlucht dan moet het lukken om bij 50km/h de 4 wielen te laten blokkeren bij plotseling remmen en vervolgens met een flinke rubbergeur tot stilstand komen.

Mijn bekrachtiger is defect dus geen idee wat je daarmee bedoeld. Maar ik heb ook weer het enkele systeem dus dat kan ook weer anders zijn.

Als ik eens plots moet remmen vanwege iemand die de weg op duikt of wat dan ook schrik ik me altijd kapot omdat hij zo snel blokkeert
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

spaarnerover

Berichtdoor spaarnerover » 14 Mar 2014, 19:27

hoi allen,
bedankt voor de reacties!
het is onderhand allemaal goedgekomen, heb de auto zelfs laten keuren en blijkt dat de remmen het minste probleem zijn :D. ik heb een stok tussen het pedaal gezet voor een uurtje en daarna waren de remmen redelijk hard. verder had ik de nokken ook strak aangesteld.

in ieder geval bedankt voor alle reacties!

blijkt dus dat een series zo kut ontluchten is omdat bij de voorste remleidingen de onluchtingsnippels op de onderste cilinder zitten en lucht wil natuurlijk naar boven. wat een mooie oplossing is is dat als je de remleiding vanaf de flexibele leiding meteen naar de onderste cilinder buigt en dan naar boven zou het probleem kunnen oplossen. misschien idee voor de volgende keer! :lol: (ideetje van mesman)

op naar het volgende euvel!
Series 109 (verkocht)
Verydisco 1990 200TDI

spaarnerover

Berichtdoor spaarnerover » 14 Mar 2014, 19:35

hoi piet, ik heb er geen fotoos van maar zal zo gauw het mogelijk is even maken! groetjes Sjoerd
Series 109 (verkocht)
Verydisco 1990 200TDI

Terug naar “Techniek”