ppw schreef:Zou ook nog wel 4 kruisjes & vetspuit mee nemen...
Kruisjes, ook een goede tip, één voor voor en één voor achter, of gaan ze dan allemaal tegelijk hemelen, dus vier?
ppw schreef:Zou ook nog wel 4 kruisjes & vetspuit mee nemen...
Roger schreef:Enige euvel dat ik in nu 180.000 km heb gehad waarbij de auto inderdaad er mee ophield was een falende brandstofpomp.
Roger schreef:Alle andere euvels, wiring harnas, fuel pressure regulator die lekt, LMM, LAM deffect, etc geeft ongemak maar de auto rijdt nog wel.
ernsts schreef:Die is net vervangen, bij 147.000 km.Roger schreef:Enige euvel dat ik in nu 180.000 km heb gehad waarbij de auto inderdaad er mee ophield was een falende brandstofpomp.
ernsts schreef:Roger schreef:Alle andere euvels, wiring harnas, fuel pressure regulator die lekt, LMM, LAM deffect, etc geeft ongemak maar de auto rijdt nog wel.
Nou, ik heb mij laten vertellen dat de krukassensor en die ander, MAF, Mass air flow wel degelijk de motor stil kunnen leggen. Van die tweede ben ik niet 100% zeker.
Roger B. schreef:als ie beter loopt zonder lmm dan met dan kun je ook cocluderen dat de lmm wellicht eens stuk kon zijn...........
Roger schreef:Ik heb net als Edward last van een dood gaspedaal na het starten. ( niet altijd, maar regelmatig). Tot op heden weet ik niet waardoor, maar zonder LMM is het veel minder vaak het geval en lost het zich door een dot gas op. Met aangesloten LMM lost het niet op en komt het vaker voor.
JoostKenya schreef:Roger schreef:Ik heb net als Edward last van een dood gaspedaal na het starten. ( niet altijd, maar regelmatig). Tot op heden weet ik niet waardoor, maar zonder LMM is het veel minder vaak het geval en lost het zich door een dot gas op. Met aangesloten LMM lost het niet op en komt het vaker voor.
Ja dat verschijnsel ken ik ook, met dat gaspedaal.
vervolgens de spanning van de ECU, opnieuw starten en even een dot gas en alles is weer OK. Je moet hem even wakker maken! Je kunt ook volgas wegrijden en vervolgens komt de ECU er na 20 meter achter dat alles OK is en het vermogen is terug. Ik dacht eerst altijd dat dat bij mij kwam doordat de motor vrij extreem getuned is.
Maar het werd laatst teveel. Ik moest voor het begin van een rally stage een keer wel 5 keer opnieuw starten voordat het vermogen terug was. En ik had al een nieuw injector harness besteld.
Later kwam ik er later achter dat er toch een foutmelding in de ECU was: "Noisy Crank shaft position". Ik heb de Crank shaft position sensor vervangen en sinsdien heb ik het niet meer gehad.
Er zat wat vet en vuil op de oude sensor dus je kunt ook proberen de sensor eerst schoon te maken. Dat is slechts 5 minuten werk.
Ik zou voor de overland trip toch ook één (Britpart?) wiellager setje meenemen. Kost toch bijna niets. Zelf heb ik op de grens met Ethiopie wel eens een wiellager staan wisselen.
En waarom geen setje seals voor master en slave koppelings cylinder en eventueel de hoofdremcylinder? dat neemt geen ruimte in. Maar als de auto nog heel weinig kilometers heeft (<100.000) is het overdone.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten