rugged telefoons

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: rugged telefoons

Berichtdoor Roger B. » 22 Feb 2014, 22:56

hb je nou een foon of een zaklamp gekocht?? :roll: :mrgreen: :lol:
gone

tim

Berichtdoor tim » 22 Feb 2014, 22:59

Euhh, das een goeie..!
daar ga ik over nadenken!! :lol:
voorlopig:ik denk een fraaie compacte bouwlamp met beloptie.. :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 23 Feb 2014, 19:23

tim schreef: alhier een foto gepoost waarin zo'n cf 18 in een 110 via zo'n speciale koppeling op het daschboard gemonteerd zat, en diende die knaap als een soort uberscherm tbv navigatie/greenlane routes en dergelijke.

Ja dat is die van mij, heel handig zo'n grote gedetailleerde wandelkaart met een boswachter naast je bij het uitzetten van de routes voor 'de Grote Vijf' van SBB :D

Ik heb trouwens nog twee puntjes gevonden aan de Cat B15 die er niet opzitten en aan de Sonim wel: geen zaklamp (maar wel een stevig verlicht scherm, dus niet echt belangrijk) en geen oogje voor een koordje, dat kan toch wel eens handig zijn buiten in de blubber of als ie ergens uit je zak kan glijden omdat je ondersteboven hangt.
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Feb 2014, 19:31

heeft die B15 geen camera met flits?? indien wel... het is android.... zaklamp-app downloaden in de store... :mrgreen:
gone

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 23 Feb 2014, 22:00

Nogal basic toestel, geen flitser...
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Landmarcs

Re: Gadgets

Berichtdoor Landmarcs » 27 Mar 2014, 18:56

tim schreef:
Edward schreef:
Wil je geen slimfoon zou ik gewoon voor de Nokia gaan, dat scheelt je ook twee weken cursus om de nieuwe te gaan snappen! :lol: :lol:

Zou jij jouw mensenkennis aangaande bepaalde individuen niet, ik herhaal niet willen delen op een publiek forum??
dank u!! :lol: :lol:
ik neem je advies ter harte.
wel weer apart dat zo'n fabrikant z'n product dermate de hemel inprijst, terwijl de praktijk een andere kan zijn.
maar goed, ik wacht nog even mogelijke andere reactie's af.

Uhh 't is een beetje achteraf, in alle opzichten, maar ik doe al jaren met de meest simpele Nokia en sinds kort met een "ideale" fool-proof protection: een goedkope brillekoker (nl kado bij aanschaf van een dure bril - zelfs in tweevoud kado). De simpele Nokia kan alles wat een telefoon moet doen en "zelfs" SMS-en en nog doller als zaklampje werken (verder niks qua eps en neps), wel een heel lange accu-duur want er hoeft geen "mainframe" van gevoed te worden. De brillekoker past precies (met een papierenzakdoekje onderin tegen het schudden), met deze koker is de Nokia bijna diepzee-proof en kan ook een aardig eindje stuiteren. Ik ben niet zo'n mobiel-beller en wellicht juist daardoor ik het handig dat ik niet hoef om te kijken naar het mobieltje: gewoon in een rugzak of kist dumpen en er pas naar omkijken als het echt nodig is. Verder ook handig dat slechts een uurtje nascholing nodig was (ik ben mbt dit soort apparaten echt de sublieme "testpiloot": alles wat mis kan gaat mis, ieder ander heeft dus ongeveer 45 sec nascholing nodig).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”