rugged telefoons

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Gadgets

Berichtdoor tim » 19 Feb 2014, 23:46

Ik moet zeggen, die iphones; mooie dingen, absoluut.
je zult er ongetwijfeld veel mee kunnen doen.

alleen ik heb er gewoon niet het geduld voor om eerst braaf te gaan lezen WAT je ermee kunt, en ik betwijfel vervolgens of ik het daarna uberhaupt snap..
ik en elektrische dingen gaan niet zo goed samen, ik ben meer van de aan en het gelijk doen modus.
mijn 110 is ook een soort aan/ uit auto.
ideaal!

maar goed, die sonim kost wel liefst 100 euri, dus mocht het een verkeerde keuze achteraf zijn geweest, is de "pijn" te overzien.
en nee, geen kloon, gewoon een originele, nieuw in de verpakking met nederlands menu en garantie.

ook handig , het heeft 1 of andere "men down"functie.
als je gedurende een bepaalde tijd niet beweegt, dat belt de telefoon naar een ingestelde alarminstallatie.
en wordt ik gered door 4 zweedse zustertjes , met van die leuke olijke hoofdkapjes inclusief een rood kruis erop .

dus als ik van de lente die gevels van de koestal bij edward ga voegen op de steiger, moet ie niet gaan stressen dat het te langzaam gaat, want 3 x raden wie er acuut in een stokstijfeboedazit modus knalt... :roll: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 20 Feb 2014, 01:31

tim schreef:Iook handig , het heeft 1 of andere "men down"functie.
als je gedurende een bepaalde tijd niet beweegt, dat belt de telefoon naar een ingestelde alarminstallatie.

Dat worden korte nachtjes dan met dat ding naast je bed!
:lol:

Zonder dollen: een I-ding werkt heel intuïtief. Als je een Land Rover kan starten kan je ook met dat ding goed uit de voeten.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Feb 2014, 10:52

ErwinD90 schreef:
tim schreef:Iook handig , het heeft 1 of andere "men down"functie.

Dat worden korte nachtjes dan met dat ding naast je bed!
:lol:

Zonder dollen: een I-ding werkt heel intuïtief. Als je een Land Rover kan starten kan je ook met dat ding goed uit de voeten.

Euh, Erwin: Floris start z'n 110 nog met een kampvuur als voorgloeien en een slinger als startmotort. :lol: :lol:

Maar ik plan wel een paar dagen in om eerdaags in het Goudse een cursus Sonim te gaan geven. :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Re: rugged telefoons

Berichtdoor R1200C » 20 Feb 2014, 12:14

Gekke vraag misschien maar waarom wil je een "rugged" telefoon?

Als je iets specifieks zoekt dan helpt het als je een idee geeft over de dingen waar je echt behoefte aan hebt. Een aai/veegfoon kan veel meer dan je doorgaans nodig hebt en afhankelijk van wat je wilt is het een een betere keuze dan het andere. Zelf heb ik tegenwoordig een simpel diepvrieszakje om mijn SIII zodat al het bouwstof weg blijft. Soms wat minder handig als je gebeld wordt maar als het echt dringend is bellen ze wel terug voordat ik ze zelf bel. Universele oplossing die tot nu toe degelijk getest is. Zelfs al meerdere keren mee geweest op de zitmaaier, er onder heb ik niet geprobeerd omdat ik in tegenstelling tot Edward er van overtuigd ben dat ik daar geen gesprek kan voeren (had eerst "fatsoenlijk gesprek" geschreven maar dat is sowieso een uitdaging...) :lol:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dommel

Berichtdoor Dommel » 20 Feb 2014, 16:15

De volgende gen. iPhone (6) schijnt met saffierglas te komen. Dit is krasbestendig, geen screenprotector meer nodig(!), maar zal de foon niet minder duur van worden.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

tim

Berichtdoor tim » 20 Feb 2014, 22:16

Erwin:
edward overdrijft een beetje,alhoewel die startprocedure wel helpt als m'n adhd pillen opzijn..
edward: no need, de sonim/cursusbehoefte en z'n eigenaar komen weer eerdaags zoals besproken wel naar het noordse.
joost: het slaat ook nergens op, maar al een langere tijd toch wel zo'n ding willen hebben,en omdat ws alleen de accu van de nokia vervangen moest worden had ik een goed excuus :roll:
zo heb ik een tijdje geleden ook een panasonic toughbook cf 18 mk 4 aangeschaft(ook weleens alhier langszij gekomen als onderwerp), gewoon voor de heb.
heb dat ding 3 keer aangedaan, "ooh wat mooi" tegen mezelf gezegd, en dat was het dan.
maar ik heb 'm wel, en dus slaap ik lekker(der)

afijn, de sonim as we speek ligt aan de lader en we gaan het beleven..
110 HT 200 Tdi 1989.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 20 Feb 2014, 22:31

Voor de heb en "omdat het kan" zijn prima redenen :D
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 22 Feb 2014, 13:44

tim schreef:zo heb ik een tijdje geleden ook een panasonic toughbook cf 18 mk 4 aangeschaft(ook weleens alhier langszij gekomen als onderwerp), gewoon voor de heb.

Je bent niet de enige hoor, ik ben ook zo'n malloot met een 110, een CF 18 en een sonim XP3. Deze laatste heb ik inmiddels geupgrade naar een Cat B15, om onderweg ook 'smart' te zijn, erg handig, had ik veel eerder moeten doen ;) . Wat mij betreft een uitstekend toestel met tot nu toe als enig nadeel dat de speaker aan de achterkant zit en niet zo luid kan als de sonim.

Dit is geen Rovertje, maar mocht er nog iemand belangstelling hebben, ik heb er twee en gebruik ze niet (meer), een werkende sonim met een klein barstje in de display, en een ongebruikte, maar wel werkende nep sonim met Landrover logo erop...
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 22 Feb 2014, 14:02

Je kunt ook de iphone of samsung in pakken in een griffin survivor case. Heb de ipad erin. Steving, goed vast te houden kan behoorlijk wat water aan, niet dompelen wel een fikse regenbui. Ook kun je hem laten vallen van meer dan een meter. Hebben de kids reeds bewezen :lol: :lol: :lol: Alleen hebben ze die dingen niet voor alle model telefoon. Heb zelf een HTC desire x en daar hebben ze er geen voor. Zit dus gewoon in mijn zak met een plak scherm beschermer en een "soort" rubber hoesje om de buiten kant. Tot op heden werkt dat prima.

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

tim

Berichtdoor tim » 22 Feb 2014, 22:53

Sjarif, sterker nog , volgens mij was jij ooit de aanleiding voor mij en mijn intresse in die panasonic.
ik het al eerder langsgekomen topic over rugged laptops werd er op enig moment alhier een foto gepoost waarin zo'n cf 18 in een 110 via zo'n speciale koppeling op het daschboard gemonteerd zat, en diende die knaap als een soort uberscherm tbv navigatie/greenlane routes en dergelijke.
zoals je uiteraard weet is het scherm van de cf 18 verdraaibaar, en als zodanig wordt het een soort grote tablet.
ik moet me nog eens verdiepen in de wondere wereld van alle opties aangaande navigatie en het laden van kaarten en dergelijke.

los hiervan, de xp voldoet vooralsnog prima.
'der zit me een zaklamp op met een kracht waar je u tegen zegt!
(althans wat ik tot nu toe gewend was qwa een lampje op een mobiele telefoon)
heb me tot nu 2 x de moeite kunnen besparen om een bouwlamp uit de 110 te halen, uitbowen keukenkraan in een onmogelijk keukenkastje en eea moeten bekijken van een cv ketel in een alweer veel te krappe ombouwkast.
ideaal dus zo'n felle lichtopbrengst.
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”