Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Veiligheid, zichtbaarheid en lekken... Tja, ik heb zowel jerrycans op het dak gehad maar ook wel binnen. Een goede jerrycan lekt niet. Na het vullen goed de buitenkant schoonmaken. Wel goed vastzetten natuurlijk. Qua veiligheid (botsing) denk ik dat op het dak of binnen het er maar net aan de situatie ligt wat veiliger is...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Mag brandstof vervoeren wel in alle landen?
Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan. Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de 130 zit alles ín de laadbak.

Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan. Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de 130 zit alles ín de laadbak.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen?![]()
![]()
Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan. Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de 130 zit alles ín de laadbak.![]()
Dat klopt, de grens zit dacht ik bij 10 of 20 lter.
Ben ook van plan ze pas te vullen bij de oostgrens van Polen.
Alternatief dat wél mag is een extra tank inbouwen, maar het aanbod voor een 90 is dan een tank met 30 ltr inhoud voor eur 485 (incl btw maar excl inbouw). Da's nie leuk meer nie....
Defender 90 Td5 CSW 2002
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Ik wil niet al te negatief zijn, maar heeft iemand al eens geprobeerd zo'n wieltje op het dak te krijgen, of er weer af voor mijn part?
Ik nl wel en ik kan je zeggen, daar wordt je niet vrolijk van
Dat is dood wicht in onhandige vorm hijsen heffen duwen af hoe je het ook wil doen.
En hoe? via motorkap en dan naar dak (om hoogte in etappes te overbruggen maar met risico dattie door je voorruit dendert?) via da achterkant ? Jij op het dak zitten en dan proberen ding 2 meter de hoogte in te krijgen om hem op het dak te krijgen?
Sterkte !!!
dan maar 2 jerrycans op het dak zou ik zeggen, of neem een reservewieldrager op je motorkap en hang de jerrycans vervolgens aan je achterdeur.
Luke
Ik nl wel en ik kan je zeggen, daar wordt je niet vrolijk van
Dat is dood wicht in onhandige vorm hijsen heffen duwen af hoe je het ook wil doen.
En hoe? via motorkap en dan naar dak (om hoogte in etappes te overbruggen maar met risico dattie door je voorruit dendert?) via da achterkant ? Jij op het dak zitten en dan proberen ding 2 meter de hoogte in te krijgen om hem op het dak te krijgen?
Sterkte !!!
dan maar 2 jerrycans op het dak zou ik zeggen, of neem een reservewieldrager op je motorkap en hang de jerrycans vervolgens aan je achterdeur.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen?![]()
![]()
Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan.
In landen waar je die diesel ook nodig hebt mag dat wel denk ik.
In west Europa zal er vast wel een regel zijn maar heb je ook overal tankstations.
Persoonlijk vind ik een daktent op het dak al zwaar genoeg. Daar zou ik geen 35 kilo bij willen stoppen. Houdt het zwaarte punt zo laag mogelijk. En twee goede jerrycans binnen vervoeren is dan praktischer dan een reserve wiel.
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
JoostKenya schreef:Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen?![]()
![]()
Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan.
In landen waar je die diesel ook nodig hebt mag dat wel denk ik.![]()
In west Europa zal er vast wel een regel zijn maar heb je ook overal tankstations.
Persoonlijk vind ik een daktent op het dak al zwaar genoeg. Daar zou ik geen 35 kilo bij willen stoppen. Houdt het zwaarte punt zo laag mogelijk. En twee goede jerrycans binnen vervoeren is dan praktischer dan een reserve wiel.
Euh, helft vergeten te typen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Edward schreef:Euh, helft vergeten te typen.Ik bedoelde dat je niet overal jerrycans met brandstof in de auto mag hebben?
Dat begreep is ook.
Maar mijn stelling is dat je het in de landen waar het transport verboden is, ook niet nodig zal hebben.
Ik weet niet waar de reis heen gaat? Maar in Afrika zal niemand bezwaar hebben tegen een paar jerrycans met diesel in de auto. In Rusland denk ik ook niet.
Bovendien is het niet gevaarlijk. Probeer maar eens diesel in brand te steken. Benzine is een ander verhaal.
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Dank voor alle meedenken, tips en discussie (anders is het geen echte post
).
Wiel op het dak maakt qua gewicht niet uit en is inderdaad ook lomp onhandig.
Dus alles overziende blijft het reservewiel waar het is, op de achterdeur aan z'n eigen drager, en gaan de jerrycans in eerste instantie gewoon toch binnen. Wordt dat niks, stinkt het teveel dan gaan ze naar het dak.
Reis gaat naar Kazachstan by the way (Duitsland - Polen - Oekraïne - Rusland - Kazachstan en retour).
Groet,
Ernst
Wiel op het dak maakt qua gewicht niet uit en is inderdaad ook lomp onhandig.
Dus alles overziende blijft het reservewiel waar het is, op de achterdeur aan z'n eigen drager, en gaan de jerrycans in eerste instantie gewoon toch binnen. Wordt dat niks, stinkt het teveel dan gaan ze naar het dak.
Reis gaat naar Kazachstan by the way (Duitsland - Polen - Oekraïne - Rusland - Kazachstan en retour).
Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Ik meen dat in Duitsland het zelfs verplicht is om reserve brandstof bij je te hebben en kan je een forse bekeuring verwachten als je zonder brandstof strand op de vluchtstrook.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band
Nee....en ja...
Nee het is niet verplicht reserve brandstof bij je te hebben in Duitsland....ja, als je zonder benzine komt te staan langs de snelweg loop je kans op een fikse boete en strafpunten.
www.helpster.de/benzinkanister-im-auto- ... hten_34282
Nee het is niet verplicht reserve brandstof bij je te hebben in Duitsland....ja, als je zonder benzine komt te staan langs de snelweg loop je kans op een fikse boete en strafpunten.
www.helpster.de/benzinkanister-im-auto- ... hten_34282
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten