Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor VeeTee » 17 Feb 2014, 21:59

Veiligheid, zichtbaarheid en lekken... Tja, ik heb zowel jerrycans op het dak gehad maar ook wel binnen. Een goede jerrycan lekt niet. Na het vullen goed de buitenkant schoonmaken. Wel goed vastzetten natuurlijk. Qua veiligheid (botsing) denk ik dat op het dak of binnen het er maar net aan de situatie ligt wat veiliger is...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2014, 22:26

Mag brandstof vervoeren wel in alle landen? :roll: :roll:

Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan. Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de 130 zit alles ín de laadbak. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor ernsts » 17 Feb 2014, 22:35

Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen? :roll: :roll:

Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan. Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de 130 zit alles ín de laadbak. :lol: :lol:


Dat klopt, de grens zit dacht ik bij 10 of 20 lter.
Ben ook van plan ze pas te vullen bij de oostgrens van Polen.

Alternatief dat wél mag is een extra tank inbouwen, maar het aanbod voor een 90 is dan een tank met 30 ltr inhoud voor eur 485 (incl btw maar excl inbouw). Da's nie leuk meer nie....
Defender 90 Td5 CSW 2002

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor Luke » 18 Feb 2014, 07:03

Ik wil niet al te negatief zijn, maar heeft iemand al eens geprobeerd zo'n wieltje op het dak te krijgen, of er weer af voor mijn part?
Ik nl wel en ik kan je zeggen, daar wordt je niet vrolijk van :(

Dat is dood wicht in onhandige vorm hijsen heffen duwen af hoe je het ook wil doen.
En hoe? via motorkap en dan naar dak (om hoogte in etappes te overbruggen maar met risico dattie door je voorruit dendert?) via da achterkant ? Jij op het dak zitten en dan proberen ding 2 meter de hoogte in te krijgen om hem op het dak te krijgen?

Sterkte !!!

dan maar 2 jerrycans op het dak zou ik zeggen, of neem een reservewieldrager op je motorkap en hang de jerrycans vervolgens aan je achterdeur.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor JoostKenya » 18 Feb 2014, 07:29

Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen? :roll: :roll:

Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan.


In landen waar je die diesel ook nodig hebt mag dat wel denk ik. :D
In west Europa zal er vast wel een regel zijn maar heb je ook overal tankstations.

Persoonlijk vind ik een daktent op het dak al zwaar genoeg. Daar zou ik geen 35 kilo bij willen stoppen. Houdt het zwaarte punt zo laag mogelijk. En twee goede jerrycans binnen vervoeren is dan praktischer dan een reserve wiel.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor Edward » 18 Feb 2014, 09:49

JoostKenya schreef:
Edward schreef:Mag brandstof vervoeren wel in alle landen? :roll: :roll:

Staat me iets van bij dat dat niet overal is toegestaan.


In landen waar je die diesel ook nodig hebt mag dat wel denk ik. :D
In west Europa zal er vast wel een regel zijn maar heb je ook overal tankstations.

Persoonlijk vind ik een daktent op het dak al zwaar genoeg. Daar zou ik geen 35 kilo bij willen stoppen. Houdt het zwaarte punt zo laag mogelijk. En twee goede jerrycans binnen vervoeren is dan praktischer dan een reserve wiel.


Euh, helft vergeten te typen. :oops: Ik bedoelde dat je niet overal jerrycans met brandstof in de auto mag hebben? :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor JoostKenya » 18 Feb 2014, 10:49

Edward schreef:Euh, helft vergeten te typen. :oops: Ik bedoelde dat je niet overal jerrycans met brandstof in de auto mag hebben? :roll:


Dat begreep is ook.
Maar mijn stelling is dat je het in de landen waar het transport verboden is, ook niet nodig zal hebben.
Ik weet niet waar de reis heen gaat? Maar in Afrika zal niemand bezwaar hebben tegen een paar jerrycans met diesel in de auto. In Rusland denk ik ook niet.
Bovendien is het niet gevaarlijk. Probeer maar eens diesel in brand te steken. Benzine is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor ernsts » 19 Feb 2014, 10:22

Dank voor alle meedenken, tips en discussie (anders is het geen echte post :D ).

Wiel op het dak maakt qua gewicht niet uit en is inderdaad ook lomp onhandig.
Dus alles overziende blijft het reservewiel waar het is, op de achterdeur aan z'n eigen drager, en gaan de jerrycans in eerste instantie gewoon toch binnen. Wordt dat niks, stinkt het teveel dan gaan ze naar het dak.

Reis gaat naar Kazachstan by the way (Duitsland - Polen - Oekraïne - Rusland - Kazachstan en retour).

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor arjan_de_jong » 20 Feb 2014, 07:39

Ik meen dat in Duitsland het zelfs verplicht is om reserve brandstof bij je te hebben en kan je een forse bekeuring verwachten als je zonder brandstof strand op de vluchtstrook.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Max gewicht reservewieldrager / gewicht zware velg+band

Berichtdoor Roger B. » 20 Feb 2014, 08:05

Nee....en ja...

Nee het is niet verplicht reserve brandstof bij je te hebben in Duitsland....ja, als je zonder benzine komt te staan langs de snelweg loop je kans op een fikse boete en strafpunten.


www.helpster.de/benzinkanister-im-auto- ... hten_34282
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten