clubblad

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Re: clubblad

Berichtdoor ErwinD90 » 13 Feb 2014, 23:15

Misschien ben ik een van de weinigen die er als volgt tegen aan kijkt maar dan is dat maar zo:
Ik ben lid van een club en ik stel het zeer op prijs dat ik geïnformeerd wordt over activiteiten (aanstaande of geweest) en andere, al dan niet technische wetenswaardigheden. Hoe dat gebeurt of in wat voor vorm dat gegoten wordt maakt me niet zo gek veel uit. En al helemaal niet of ik punten bij mijn bezoek kan scoren door het blad op de salontafel te laten slingeren.
Mijn voornaamste reden om bij deze club te willen horen gaat over het merk, de activiteiten en de overige leden. De een wat meer dan de andere, maar dat is een kwestie van een persoonlijke klik. Net als in het echte leven zeg maar. Dat ik vanwege mijn werk niet zo vaak kan deelnemen aan de verschillende activiteiten doet daar niets aan af. Mijn contributie wordt in mijn ogen uitstekend besteed en is elke euro dubbel en dwars waard.
Gezever over de 'uitstraling' van het clubblad (hier of elders) wordt door mij in ieder geval niet gewaardeerd en beschouw ik als een belediging aan het adres van het handjevol mensen dat een hoop vrije tijd opoffert om ons zoveel mogelijk waar voor ons geld te geven. En dat doen ze me toch een partij goed!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

forbert

Berichtdoor forbert » 14 Feb 2014, 01:07

Hear hear, Edwin, couldn't agree with you more!
Liever 'n gestencilled pak A-viertjes met prima artikelen dan 'n glossy met niks van waarde.
Terwijl 't nieuwe clubblad toch prima staat op onze salontafel die ook wel 's dienst doet als verhoging voor de bescheiden houtklover, niks mis met de nieuwe opzet i.m.h.o.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Feb 2014, 09:58

Het is in naar mijn mening een beetje treurig dat als iemand ergens iets van zegt dat kennelijk zo gevoelig is dat het meteen afgebrand dient te worden... :(

Al ooit van opbouwende kritiek gehoord? Als ik om me heen kijk zijn er veel van mijn vrienden en kennissen lid van de club omdat ze een merkenclub een warm hart toe dragen. Niet omdat ze tijd of zin hebben om aan de evenementen mee te doen. :)

Feitelijk is de enige binding van de club met die groep het clubblad, dus het is een zeer belangrijk instrument binnen de club. Vergeet niet dat de actieve leden een minderheid zijn!

Dus feedback is altijd goed en ik denk dat de redactie er blij mee is! Dat hun werk gewaardeerd wordt etc staat niet ter discussie als iemand een puntje van kritiek noemt. :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

forbert

Berichtdoor forbert » 14 Feb 2014, 13:16

M.i. wordt hier helemaal niemand afgebrand, gewoon 'n stijl verschil.
Je hebt nu eenmaal mensen die de nieuwe bling Evoque helemaal 't einde vinden, en je hebt er die 'n gebutste Series/Defender wowwhoopy vinden.
Daartussen beweegt zich van alles.
Froeguah, toen er nog alleen series waren was het lekker simpel.
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 14 Feb 2014, 13:26

Het is niet mijn bedoeling om andermans mening af te kraken. Als dat wel de bedoeling was geweest had ik andere woorden gekozen. En dat mijn 'tegengeluid' wat krachtiger is dan gemiddeld kan niet iets zijn wat jou onbekend moet voorkomen Edward.
:lol:

Mijn wellicht wat onbehouwen commentaar is even constructief en opbouwend bedoeld als de voorzichtige kritiek die door anderen wordt geuit. In essentie zeg ik dat ik met de wijziging prima kan leven en dat er zelfs voordelen zijn. Door de inhoud boven vorm te stellen hoop ik een lans te breken voor die wijziging en anderen zich af te laten vragen wat nou echt het belangrijkst is. En mochten er meer stemmen zijn voor een andere vorm dan leg ik me daar zonder morren bij neer. Want mij maakt die vorm niet uit.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 14 Feb 2014, 16:56

Gisteren een zeer heldere reactie van de redactie gekregen op mijn mail.
Ik vind het nog steeds een minder mooi magazine dan voorheen, maar ben in elk geval op de hoogte van de overwegingen om tot deze vorm te komen. Veranderd niets aan mijn mening, maar wel aan mijn begrip ervoor.

Overigens in diezelfde mail heb ik de vrijwilligers ook een compliment gegeven voor de hoeveelheid werk die er in gaat zitten.

Blijft echter wel dat het magazine voor een groot deel van de leden vrijwel de enige reden is om lid te zijn/blijven, dus is het wel een belangrijk middel om in stand te houden wat de club voor andere leden kan betekenen.....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Gerard

Berichtdoor Gerard » 14 Feb 2014, 20:36

Marco 109 schreef:Blijft echter wel dat het magazine voor een groot deel van de leden vrijwel de enige reden is om lid te zijn/blijven, dus is het wel een belangrijk middel om in stand te houden wat de club voor andere leden kan betekenen.....

Maar uit welke enquête/ onderzoek heb jij dat dan? Of is het vooral een persoonlijke inschatting?
En waarom zouden die leden die jij bedoelt (want die zijn er ongetwijfeld) geen blad willen dat wat dichter tegen "clubgevoel" dan "glossy" aan zit?

Persoonlijk vind ik dat clubgevoel belangrijker.
Voordat je het weet wordt er gekozen tussen een abonnement op de Elegance, Linda of LRO in plaats van onze club ... :mrgreen:

Gerard

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2014, 21:00

Gerard schreef:Persoonlijk vind ik dat clubgevoel belangrijker.
Voordat je het weet wordt er gekozen tussen een abonnement op de Elegance, Linda of LRO in plaats van onze club ... :mrgreen:

:idea: een geweldige "analyse" :!:
Als het om glossy-ness gaat verlies je het erg snel met als inzet een klein vereningsblad en een bescheiden budget.

Groeten MarcS

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 14 Feb 2014, 23:33

Tja, ik denk dat het doel van het clubblad is het overdragen van informatie aan de leden; dit kun je uiteraard in diverse vormen gieten; van het gestencelde blaadje tot een high gloss magazine of (in de toekomst ??) een digitale vorm.....
E.e.a is natuurlijk ook afhankelijk van de doelgroep, budgetten en tegenwoordig ook zaken als milieu e.d. oftewel de normen en waarden die je als vereniging aanhoud.

In dit geval wordt er iets veranderd met ongetwijfeld goede redenen. Je zult dan altijd mensen hebben die de voorkeur gevan aan de oude vormgeving en een groep die de nieuwe vormgeving beter vinden. Het is ook een kwestie van wennen. Duidelijk is dat er weer heel veel werk in gestoken is en dat er een blad ligt wat er prima uitziet en waar je als vereniging trots op kan zijn.
Persoonlijk vind ik glans ook wat mooier en naar mijn gevoel lijken de plaatjes ook wat kunstmatiger als in de oude magazines.
Echter, het is geen wedrstrijd om op het forum om je gelijk te halen; en ik zie toch vaak dat topics die kant weer op gaan.
Zal de moderne tijd wel zijn..... tijden veranderen, vroegah was de series CSW comfortabel; maar ik ben toch wel blij dat die is geevolueerd naar de Discovery 3/4
Je moet de vooruitgang wel een kans geven; dus ik wacht nog even met mijn eindoordeel (en zet de climate control een half graadje hoger.....) 8-)
On the 8th day god invented duct tape.....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2014, 23:48

Gargamel schreef:...... (en zet de climate control een half graadje hoger.....) 8-)

Misschien moeten we allemaal de climate control juist een paar gradjes lager zetten, wellicht wordt de discussie dan wat minder verhit :P

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”