tim schreef:Dank je wel rob.
Zal proberen om samen met coco eruit te komen.
zal het laten weten als het opgelost is.
gr floris.
Floris-Tim,
Als je alles wat stuk kan hebt vervangen, en er staat stroom op de draadjes waar je die stroom makkelijk kan meten (behalve dan bij de koplampen zelf) dan kan het ook nog de relais-voet zijn van het relais dat de koplampen uit doet bij het terugdraaien van het contact.
Dit is al eens beschreven door een wanhopig maar vasthoudend slachtoffer, hier op dit forum zelfs als ik me niet vergis, vergis ik me wel dan was het op die groene pagina's.
Een alternatieve, en even raadselachtige, oorzaak kan zijn ... zoals ik pas hoorde ... dat je auto van de ratten (of ander ongedierte met scherpe tandjes) besnuffeld is en een draad is doorgeknipt (ik ken iemand met een witte Defender ... die ook al braaf de grootlichtschakelaar verving).
En tenslotte natuurlijk, zoals Roger B. opperde, zijn er gewoon de beroerde contactjes.
Als je alles weer in orde hebt, en je dus uitroept "En er was licht .... en zag dat het goed was" ... kijk dan uit naar een Zweedse lichtversterker. Bij een Puma (en wellicht ook bij een latere Td5) is het even iets meer prutsen, maar bij de eerdere Defenders is het "plug-and-play" (althans ik weet niet beter).
Groeten MarcS
PS Naast de originele "Zweedse" zijn er ook inheemse alternatieven, als je toch in Zweden bent dan is de originele zo geprijsd dat je 'm zelf nauwelijks goedkoper kan maken. Wellicht, als de "bron" van de Zweedse opgespoord kan worden, kan het nog goedkoper, want meneer Biltema is geen grootheiligman.