kuyperh schreef:Terzijde: over dealers ben ik dus verre van positief. Hier in Portugal al helemaal niet.
Hé, in dubbel opzicht een landgenoot .......
De enige dealer waar ik ervaring mee heb hier d.w.z. dat de zowel de Defender als ook de Discovery 3 daar in de werkplaats zijn geweest, is Fiaal in Faro. 2x een flinke reparatie aan de Defender. Volkomen naar tevredenheid uitgevoerd en tegen een alleszins redelijk tarief. 1x de Discovery 3 voor een wat simpeler klusje. Zelfde laken en pak.
De enige reden om naar Spanje (Badajoz) te gaan is voor mij de afstand, 140 km vv versus 550 km vv ! Ook over de Spaanse dealer geen enkele klacht. Vreselijk lachen altijd daar om alles uitgelegd te krijgen. Zij geen Portugees en/of Engels en ik geen Spaans! Heel vaak neem ik een tekening uit Microcat of Rave mee en dan komen we er wel uit. Het handige van Microcat is tevens dat je hem ook in het Spaans kunt instellen.
O ja en ik ben één keer bij Auto Sueco in Leiria geweest omdat ik toen dringend (was vlak voor een tripje Europa) een brandstofpomp nodig had en zij waren de enige die zo'n ding op voorraad hadden.
Goed, de ABS sensor(en)
Als eerste tip werd mij hier ook aangeraden om de sensor (in ieder geval die rechtsvoor) te controleren op juiste plaatsing. Ogenschijnlijk zaten alle censoren goed en bracht tikken met een klein hamertje geen uitkomst.
Nou de rest van het verhaal is je bekend. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb er overigens geen idee van wat zo'n sensor kost maar ik zat in ieder geval niet te wachten op vervanging!
Ik werd op het idee gebracht om de boel te gaan reinigen enz. nadat ik in Rave (CD op computer geïnstalleerd) had zitten lezen over de- en montage van de sensoren.
Rob