Mijn 2003 defender reageert altijd zo als het batterijtje van de ab bijna leeg is. Bij ontgrendelen knipperen dan de lichten niet meer. Hij ontgrendelt wel en haalt het alarm er ook gewoon af.
Nieuw batterijtje en alles werkt weer.
meen dat ook gelezen te hebben in de gebruiksaanwijzing dat dit normaal is.
[Def TD5 02] Knipperlichten i.c.m. auto ver-/ontgrendelen
Re: [Def TD5] Knipperlichten i.c.m. auto ver-/ontgrendelen
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: [Def TD5] Knipperlichten i.c.m. auto ver-/ontgrendelen
Roger schreef: Nieuw batterijtje en alles werkt weer. meen dat ook gelezen te hebben in de gebruiksaanwijzing dat dit normaal is.
Bij mij werkt een nieuw batterijtje helaas niet: lees hier
Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
Re: Knipperlichten i.c.m. auto ver-/ontgrendelen
Rob Pt schreef:@ JanTD5. Bedankt voor het aanbod maar zoals je hebt gezien heeft Rob Stewart al een schema geplaatst.
Rob
Hartstikke goed
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: [Def TD5 02] Knipperlichten i.c.m. auto ver-/ontgrendele
Probleem van het alarm is opgelost. De module ('groene kastje') is defect. Een nieuwe kost € 313,25 ex. BTW dus we gaan verder door het leven met een Defender zonder alarm!
Rob
Rob
Rob Pt schreef:Probleem van het alarm is opgelost. De module ('groene kastje') is defect. Een nieuwe kost € 313,25 ex. BTW dus we gaan verder door het leven met een Defender zonder alarm!
Rob
Als je het mandje van die kat uit je avatar op de voorstoelen zet zit het wel goed met de beveiliging
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Da's wel heel bijzonder; ik heb begrepen dat het onmogelijk is om het alarm van een Td5 eruit te slopen. Die van mij is een ouwe uit 1999; rare vraag: WAT is er kapot aan je groene kastje? Want dan ga ik dat ook kapotmaken. 
conny schreef: WAT is er kapot aan je groene kastje?
Wat er defect aan is daar heb ik geen idee van. Die module is stomweg (gedeeltelijk?) kapot en schakelt daarom het alarm niet meer in! Ongetwijfeld een elektronica kwestie. Hij zit er overigens gewoon nog in. Ik heb ooit in het verleden het antennedraadje dat er uitkomt eens verlengd (doen er wel meer) omdat de gevoeligheid nogal te wensen overliet lees: je moest zowat met de afstandbediening in de auto gaan zitten om de boel te laten werken. Na verlenging werkt het ver- en ontgrendelen op een normale afstand vanaf de auto.
Als je in het schema kijkt dat hier te vinden is (bijlage) dan begrijp ik daaruit dat het het Relay-Alarm (R122) dat in het midden van de tekening staat, is.
Dat het iets met een relais van doen heeft zou me niets verbazen want als ik de afstandsbediening gebruik dan hoor ik achter het dashboard een relais klapperen. ( is maar net hoorbaar) Dat stopt zodra ik met de afstandsbediening het alarm weer uitschakel. De centrale deurvergrendeling evenals de startonderbreker werken nog wel.
Maar ik vind het wel best zo en ga geen € 313 uitgeven om alleen het alarm weer aan de praat te krijgen!
Rob
Ik heb het schema nog eens goed lees: beter bekeken omdat ik zocht naar dat antennedraadje dat ik verlengd had. De deels defecte module ('groene kastje') blijkt dus de ECU-Alarm (D111) te zijn. Is ook meer voor de hand liggend want € 313 voor een plastic doosje met alleen een relais erin .............
Dat ik praat over deels defect, terwijl ik niet eens zeker weet of dat wel zo is, komt omdat zoals gezegd de centrale deurvergrendeling en de startonderbreker het nog wel doen. Ogenschijnlijk zijn die ook via via met die ECU verbonden. Het totale schema heet niet voor niets: DIEFSTAL-ALARM EN CENTRALE PORTIER-VERGRENDELING!
Rob
Dat ik praat over deels defect, terwijl ik niet eens zeker weet of dat wel zo is, komt omdat zoals gezegd de centrale deurvergrendeling en de startonderbreker het nog wel doen. Ogenschijnlijk zijn die ook via via met die ECU verbonden. Het totale schema heet niet voor niets: DIEFSTAL-ALARM EN CENTRALE PORTIER-VERGRENDELING!
Rob
- RobStewart
... Rob, you can always look at a certain auction site, they seem to go for around 50,00 GBP on there, all you would need to do is fit it, re-sync the plips and re learn the immobilisation code using T4.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Goedemiddag,
Ik heb denk ik hetzelfde probleem, al klappert mijn relais niet.
Als ik mijn TD5 centraal vergrendel dan knipperen mijn knipperlichten niet, gaat wel op slot en het alarm wordt scherpgezet.
Bij alarm (getest) hoor je de relais in de zekeringkast in en uitschakelen op een mooi ritme (zoals knipperlichten idd)
Deze zal vast de claxon aansturen (geen idee welk geluid het alarm geeft) maar verder hoor je geen alarmgeluid/claxon.
Is dit nou op te lossen door een nieuw batterijtje in de handzender, of is mijn 'groene doosje' ook stuk?
En waar kan ik dat doosje dan vinden in de auto?
Groet François
Ik heb denk ik hetzelfde probleem, al klappert mijn relais niet.
Als ik mijn TD5 centraal vergrendel dan knipperen mijn knipperlichten niet, gaat wel op slot en het alarm wordt scherpgezet.
Bij alarm (getest) hoor je de relais in de zekeringkast in en uitschakelen op een mooi ritme (zoals knipperlichten idd)
Deze zal vast de claxon aansturen (geen idee welk geluid het alarm geeft) maar verder hoor je geen alarmgeluid/claxon.
Is dit nou op te lossen door een nieuw batterijtje in de handzender, of is mijn 'groene doosje' ook stuk?
En waar kan ik dat doosje dan vinden in de auto?
Groet François