Slecht sluiten deuren Defender bij kou

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Slecht sluiten deuren Defender bij kou

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jan 2014, 17:24

Willem_G schreef:Mijn ervaring is hier inderdaad niet te veel vet, of vettige spray, want het bevriest alleen maar. Zo weinig mogelijk smeren als mogelijk is, bij sloten en klink. Meestal zijn we blij als we een van drie deuren kunnen open wrikken, want dan kruipen we daar allemaal door naar binnen en gaat de kachel aan. Met een beetje geluk laat de boel los door de warmte.... Als hij start ten minste....

Ik ben ook al eens door de achterdeur naar binnen gemoeten. De ene deur gewoon dichtgevroren en de andere de "push-button" vast door wat ijs. (Vervelender kan zijn als de push-button half vastgevroren is, dwz als ie wel in te drukken is maar niet terugveert, dan sluit de deur ook niet ... en laat het dan altijd koud zijn ... )
Daarna van binnenuit met gepast geweld de deur geopend, gek genoeg gaat dat makkelijker als van buiten.
Sinds heel kort heb ik nu eindelijk mijn 220V "Motorvärme" gemonteerd gekregen dus binnenkort, als het echt koud wil worden, eens kijken hoeveel die oplevert.

Groeten MarcS

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 30 Jan 2014, 23:03

Al eens aan slot ontdooier gedacht?
klein flesje in de zak van bv je werkjas, s'ochtends over de deurhendel en in het slot spuiten en klarie.
of ruit ontdooier, maar die verdwijnt meestal over de schouder richting achterdeur na instappen, en ligt de volgende ochtend nog steeds daar...

deur rubbers heeft iedereen weer zijn eigen truukjes voor..
Disco 1994 300TDI

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jan 2014, 23:32

GJ Disco 300 Tdi schreef:Al eens aan slot ontdooier gedacht?
klein flesje in de zak van bv je werkjas, s'ochtends over de deurhendel en in het slot spuiten en klarie.
of ruit ontdooier, maar die verdwijnt meestal over de schouder richting achterdeur na instappen, en ligt de volgende ochtend nog steeds daar...

deur rubbers heeft iedereen weer zijn eigen truukjes voor..

Ja, Ja, wel eens aan gedacht. Met "electrische" deuren is er al één hobbel minder, die gaan gewoonlijk al zonder sleutel.
't Probleem van bijna alles dichtvriezen heb ik ook niet dagelijks, als het goed vriest gaat het meestal wel goed omdat dan ook alles droogvriest.
't Is vooral op het moment dat er sneeuw op een iets warmere auto valt en daarna verijst, daar kan je hele ijspaleizen mee bouwen, vooral als het dan 's nachts echt koud is. En dan heb je 's ochtends (en eventueel ook eind van de dag) soms ineens een probleem ... ook met dooimiddelen, want zodra die door de opgewekte dooi verdund raken en de rest van de auto is nog steeds min veel dan bevriest alles iets verderop weer extra, of zoals genoemd de "push-button" in de "pushed position".
Maar goed ik ben nog altijd in de auto gekomen, en er ook altijd weer uit.
Ik moet er overigens niet aan moeten denken om eind van de dag in de middle of nowhere op 20 km van de dichtsbijzijnde bewoning bij een afgesloten auto te staan terwijl je koud en moe bent, en dus zeker te moe om nog even 20 km meer te doen.
Of de GSM daar dan bereik heeft heb ik nooit geprobeerd, of je dan snel hulp krijgt ook niet ... niet iedereen heeft een 4x4 met 4 sneeuwkettingen startklaar staan en heeft zin om in de avondschemering nog op pad te gaan. Er zijn overigens nog optimistischer types: vorig jaar heb ik een Renault Clio uit de greppel getrokken, een auto die zonder mijn hulp die dag niet meer van zijn plek gekomen was. De chauffeur had op zijn winterbanden vertrouwd ... en daarna op zijn langlaufskis.

Groeten MarcS

Willem_G

Berichtdoor Willem_G » 31 Jan 2014, 06:03

Ja dat herken ik helemaal
"push-button" vast door wat ijs.
Een beetje vocht door sneeuw of iets achter blijft op het knopje liggen, kruipt een beetje naar binnen en einde oefening. Beste methode, zichtbaar ijs wegkrabben en dan met gepast geweld een tik opgeven. Maar het is plastic, dus dat gaat een keer fout... En dan pas weet ik of de rubbers opspelen. ..

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2014, 09:30

Willem_G schreef:Ja dat herken ik helemaal
"push-button" vast door wat ijs.
Een beetje vocht door sneeuw of iets achter blijft op het knopje liggen, kruipt een beetje naar binnen en einde oefening. Beste methode, zichtbaar ijs wegkrabben en dan met gepast geweld een tik opgeven. Maar het is plastic, dus dat gaat een keer fout... En dan pas weet ik of de rubbers opspelen. ..

En dan als de deur wel open gaat 'm een of twee keer dichtgooien ... meestal komt de push-button dan weer terug omdat de ijsresten binnen in de deur dan breken en naar elders verdwijnen (daarom ben ik juist niet zo'n fan van dooimiddeltjes - voor je het weet krijg je uiteindelijk nog meer ijs en dan opplekken waar je zeker niet bij kan).

MarcS

PS Je hoeft echt niet helemaal naar Rusland voor dit soort probleempjes.

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 31 Jan 2014, 10:16

Op het werk had een klant ook last van slecht sluitende deur in een defender. Na 2 keer in spuiten besloten om er een nieuw slot in te zetten. Daarna nooit meer problemen.

Best een friemel klusje...
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2014, 12:12

arjan_de_jong schreef:Op het werk had een klant ook last van slecht sluitende deur in een defender. Na 2 keer in spuiten besloten om er een nieuw slot in te zetten. Daarna nooit meer problemen.

Best een friemel klusje...

" Daarna nooit meer problemen. "
Of zijn de problemen slechts voor een zekere tijd opgelost, nl. zolang het slot nog nieuw, schoon etc is.
't Zou maar zo kunnen dat het oude slot na grondig schoonmaken en daarna een lichte olie-beurt (bijv. met zoiets als derailleurspray) net zo goed werkt (zolang het oude slot niet zo oud is dat het echt sleets is).

Groeten MarcS

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 31 Jan 2014, 12:44

Dat is mogelijk maar het moest nu echt opgelost zijn. Met een nieuw slot wisten we het zeker.

En zoveel kost een nieuw slot nu ook weer niet... Ik dacht rond de 3 tientjes.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2014, 15:21

Dan is een monteur die meer dan een half uur staat te reinigen en inolieen al snel duurder...dan is vervangen dus logischer.....

Men vergeet dat gefreubel wat je thuis voor de hobby doet om (in dit voorbeeld het slot) bijna gratis te repareren bij de garage gewoon doortikt in uurtarief... dan overweeg je dus freubelen met onzeker succes of nieuw....en dan doe je een niet al te duur onderdeel al snel gewoon vervangen
gone

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 31 Jan 2014, 16:29

wat ik wel heb geleerd bij -20 tot -30 en gewoon in NL op je werk:
als je aankomt op je werk de deuren in 'winterstand" zetten, dus niet helemaal dicht maar alleen in de KLIK duwen, deur rubbers blijven iets van elkaar af staan en slot zit niet helemaal dicht.
idem voor ruitenwissers

goed de sloten reinigen en licht in spuiten red mij dan wel de winter door.
met schuif raampjes in de defender kun je die ook net tegen de klik aan zetten om zo s'ochtends de deurklink aan de binnen kant te bereiken, werkt ook.
ik heb dan de mazzel dat ik soms pas s'ochtends mn auto terug zie en deze op het terrein van t werk staat.

De lui die 'winterstand" en 'het terrein" bekend in de oren klinkt.... ja DAT werk :P
Disco 1994 300TDI

Terug naar “Techniek”