Edward,
Als de huif hoog genoeg is wel.
Is overigens bij mij net niet het geval (op de grens), maar een Trojan wordt op maat gemaakt en hoeft dus geen probleem te zijn.
Ik heb overigens ook een Patriot roofrack gemonteerd (in 2 delen).
Ik heb hiervoor gekozen ivm de torsie van de 130.
Groeten,
Q.
Naam velgen Defender
Re: Naam velgen Defender
TopQ schreef:Edward,
Als de huif hoog genoeg is wel.
Is overigens bij mij net niet het geval (op de grens), maar een Trojan wordt op maat gemaakt en hoeft dus geen probleem te zijn.
Ik heb overigens ook een Patriot roofrack gemonteerd (in 2 delen).
Ik heb hiervoor gekozen ivm de torsie van de 130.
Groeten,
Q.
Dan moet de huif binnenmaats hoger zijn dan 1300mm. Dan is je wagen geen pick up meer maar een gesloten bestelwagen. Dat betekent dan je na montage van de overkapping langs de Rdw moet.
Mijn roofrack is gewoon over de hele lengte van de cabine en bak.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Twee sites met een apart forum over de 130
http://www.defender2.net/forum/130-vf42.html
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... fender-130
Groeten,
Q.
http://www.defender2.net/forum/130-vf42.html
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... fender-130
Groeten,
Q.
-
Roger B.
op blacklandy hebben ze natuurlijk totaal niks met die domme grijskenteken regelgeving van de nederlanders.. je moet bij aanpassingen aan je auto die in het gebied van de inrichtingseisen komen zo verdomd goed opletten. BIj controle eruitgepikt worden en niet voldoen kan HEEEL duur zijn
Alles aan opties dat niet in het 130-specifieke deel van de auto zit kun je van de andere defenders ook monteren (snorkel, voorbumper, lier, traanplaat op wings en dergelijke
Verder leveren veel fabrikanten ook spul voor de 130 (roofracks, sliders etc)
Wil je echt iets wat een ander niet heeft moet je bij Edward langs voor maatwerk
Alles aan opties dat niet in het 130-specifieke deel van de auto zit kun je van de andere defenders ook monteren (snorkel, voorbumper, lier, traanplaat op wings en dergelijke
Verder leveren veel fabrikanten ook spul voor de 130 (roofracks, sliders etc)
Wil je echt iets wat een ander niet heeft moet je bij Edward langs voor maatwerk
gone
Wow, dank allen voor de informatie! Wat de belastingdienst aangaat hij wordt geleverd met verwisselbare opbouw. Indien nodig kan ik hem zo met een originele bak tonen. Heb al gehoord van willekeur in behandeling (geen duidelijke jurispudentie) maar dat merk ik dan wel weer.
@topq zwerft er ook ergens online een foto van jouw setup? (zelfs na aanschaf zit ik online alleen maar plaatjes te bekijken...) blindo's zijn ook mooi inderdaad... lastig

@topq zwerft er ook ergens online een foto van jouw setup? (zelfs na aanschaf zit ik online alleen maar plaatjes te bekijken...) blindo's zijn ook mooi inderdaad... lastig

Beste Maar10,
Dat zijn ze idd. Kost je wel wat moeite om ze ergens te vinden. Ik heb met de eigenaar van deze auto geprobeerd een bulk buy te doen. Uiteindelijk heb ik ze rechtstreeks bij de bron gehaald.
Ik zal mijn auto eens wassen en wat foto's maken.
Het advies om ook eens naar de andere fora te kijken, was niet specifiek voor de hardtop. Zo zijn er in Duitsland veel meer leden die een nieuwe Defender 130 verbouwen en daar een behoorlijk budget voor hebben. Dit geeft soms verrassende oplossingen. Ik zoek de beste (voor mij bruikbare) dingen en probeer dit dan tegen zo laag mogelijke kosten te realiseren.
Op dit moment zit bij mij ook een compressor en waterpomp in. Nu ben ik bezig met 220V boordspanning. Informatie op andere sites kan een welkome bron van info zijn.
Dat zijn ze idd. Kost je wel wat moeite om ze ergens te vinden. Ik heb met de eigenaar van deze auto geprobeerd een bulk buy te doen. Uiteindelijk heb ik ze rechtstreeks bij de bron gehaald.
Ik zal mijn auto eens wassen en wat foto's maken.
Het advies om ook eens naar de andere fora te kijken, was niet specifiek voor de hardtop. Zo zijn er in Duitsland veel meer leden die een nieuwe Defender 130 verbouwen en daar een behoorlijk budget voor hebben. Dit geeft soms verrassende oplossingen. Ik zoek de beste (voor mij bruikbare) dingen en probeer dit dan tegen zo laag mogelijke kosten te realiseren.
Op dit moment zit bij mij ook een compressor en waterpomp in. Nu ben ik bezig met 220V boordspanning. Informatie op andere sites kan een welkome bron van info zijn.
-
Roger B.
hoe hoog is de max aslast van een 130 dan dat jullie denken dat er geen velgen voor te krijgen zijn?
gone
Max gewicht 3380 Kg. circa 320 Kg meer dan een 110 en 875 Kg meer dan een 90. Landrover levert de 130 alleen met HD velgen. Er zijn af fabriek geen lichtmetale velgen mogelijk voor de 130, omdat deze de zwaardere belasting van een 130 niet kunnen dragen.
-
Roger B.
en landrover is de enige die velgen met juiste steek en maat levert....
Overigens beweert er een dealer in NL dat er wel Land Rover lichtmetaal velgen voor de 130 zijn hier klikken of je dat een mooie velg vind is dan ander verhaal
en die 3380 kg ligt niet op één as wat is de maximale asbelasting op de as die het meest mag hebben (dat zal 1700-2000 kilo zijn, maar is wel van belang om de velg te beoordelen op geschiktheid.
Overigens beweert er een dealer in NL dat er wel Land Rover lichtmetaal velgen voor de 130 zijn hier klikken of je dat een mooie velg vind is dan ander verhaal
en die 3380 kg ligt niet op één as wat is de maximale asbelasting op de as die het meest mag hebben (dat zal 1700-2000 kilo zijn, maar is wel van belang om de velg te beoordelen op geschiktheid.
gone
-
Landmarcs
TopQ schreef:Max gewicht 3380 Kg. circa 320 Kg meer dan een 110 en 875 Kg meer dan een 90. Landrover levert de 130 alleen met HD velgen. Er zijn af fabriek geen lichtmetale velgen mogelijk voor de 130, omdat deze de zwaardere belasting van een 130 niet kunnen dragen.
Hier de opgegeven max as-gewichten van een 130 die totaal max. 3500 kg mag wegen: vooras 1580 kg - achteras 2200 kg.
Je kan natuurlijk - als de auto ook met deze gewichten wordt afgeleverd - deze gewichten laten "terugkeuren", anders moeten de velgen 1100 kg kunnen verdragen ( wordt dat ook werkelijk gecontroleerd ?)
Het max as-gewicht achter is natuurlijk ook alleen reeel als je de HeavyDuty veren behoudt. Haal je de binnenveer (die bij een HD-lading een deel van deze lading draagt) weg dan is die 2200 kg natuurlijk ook niet meer reëel. Terugkeuren naar een slimme waarde kan dan handig zijn: meer keuze in velgen en meer keuze in banden (dus even studeren op de meer voorkomende belastingsgrenzen bij de eerste-keus banden).
Groeten MarcS