fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
marcenvon

Re: fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic

Berichtdoor marcenvon » 28 Jan 2014, 22:48

Edward schreef:Hier op het zuid Groningse platteland is het leven heerlijk simpel, overzichtelijk en eerlijk.

De grootste en lompste wint!! :lol: :lol:

Fiets je ergens en er komt een auto aan dan ga je maar aan de kant. Komt die auto een vrachtwaggel tegen dan mag de auto in de berm duiken en komt de vrachtwaggel een trekker tegen met grote zaaibedcombi oid dan duikt de waggel de berm in. :lol: :lol:

Keisimpel en helder. :D :D

Kom je met de auto een auto tegen dan is het gewoon een kwestie van wie gaat het eerst de berm in. :lol: :lol:

Dat is het voordeel van het rijden in een LaRo, die heeft standaard ingebouwd voorrang :D

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2014, 22:55

Wahahaaaa, tijd dat je eens hier komt bbq'en. Hier rijdt een oma in een Cuore je gewoon van de straat hoor. En bij Johnny in de buurt is het nog erger, die rijden gewoon tegen je aan als je niet opzij gaat. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 28 Jan 2014, 23:13

Marco 109 schreef:Euhhh, als je dit topic doorleest ziet iedereen dat het vol zit met intolerantie, maar ach, da's nou eenmaal Nederland ten voeten uit zo langzamerhand.

Ik ben behoorlijk tolerant in het verkeer. Ach die paar minuten extra maakt mij niet uit. Ruimte geven enz enz, ik ben de beroerdste niet. Maar als ik met mijn dochtertje op de fiets zit en haar aan het verkeer leer deel te nemen, verkeer regels bij breng. Dan stoor ik mij aan wielrenners die brullen: "aan de kant!" Of oudjes die dood leuk op een smal fiets menen dat ze naast elkaar kunnen blijven rijden terwijl mijn dochtertje en ik achter elkaar rijden en zij bijna van het pad af dondert (fietspaden schijnen altijd stukken hoger te liggen dan de bermen :evil: ) dan is mijn tolerantie wel op en ga ik over de zeik!

Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jan 2014, 11:32

JanTD5 schreef:
Marco 109 schreef:Euhhh, als je dit topic doorleest ziet iedereen dat het vol zit met intolerantie, maar ach, da's nou eenmaal Nederland ten voeten uit zo langzamerhand.

Ik ben behoorlijk tolerant in het verkeer. Ach die paar minuten extra maakt mij niet uit. Ruimte geven enz enz, ik ben de beroerdste niet. Maar als ik met mijn dochtertje op de fiets zit en haar aan het verkeer leer deel te nemen, verkeer regels bij breng. Dan stoor ik mij aan wielrenners die brullen: "aan de kant!" Of oudjes die dood leuk op een smal fiets menen dat ze naast elkaar kunnen blijven rijden terwijl mijn dochtertje en ik achter elkaar rijden en zij bijna van het pad af dondert (fietspaden schijnen altijd stukken hoger te liggen dan de bermen :evil: ) dan is mijn tolerantie wel op en ga ik over de zeik!

Groeten Jan

Precies: Wat er mis is met een ouderwetse (of nieuwerwetse) bel weet ik ook niet. Of je moet een licht-gewichts-fetischist zijn (die dan ook zijn bidon, banaan en krachtvoerrepen in zijn rugzak doet ipv een stuur of zadeltasje).

Qua fietspaden: De fietspad-ontwerpers houden vaak geen rekening met de natuurlijke vetergang van een fiets, en de "schrik-afstand" tov harde opjecten zoals geparkeerde auto's stoepranden en "afgronden". Wil je het goed doen dan houd je hier rekening mee, dat kost weinig (behalve hier en daar een beetje ruimte). Wil je bijv. daar waar je veel fietsers komen een vlotte doorstroom, en verwacht ook een correct gedrag dan bouw je op de knelpunten iets meer ruimte in, en gebruik je iets ruimere boogstralen want een rijdende fiets heeft minder ruimte nodig als eentje die (bijna) stilvalt en daarna weer opstart -- zitten er knelpunten in de route dan krijg je vanzelf het uitwaaieren en andere "misdragingen" want zolang je blijft rollen ben je stabiler.

Overigens, als je studie maakt van het "file-gedrag" van de fietser dan zie je een bijna ideaal gedrag. Alleen mieren op een mierenpad doen het nog beter qua invoegen, afstandhouden en aanpassen van de snelheden. De gemiddelde Nederlandse automobilist lijkt juist doorgeleerd te hebben om files te creëren: hard inrijden op een knelpunt en dan ineens remmen, bij invoegen hetzij te vroeg dan wel juist voorbij het normale ritspunt ertussen douwen etc. etc.

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 29 Jan 2014, 22:12

Ray vd Velden schreef:Ik denk als je in een kroeg hierover zit te lamstralen trappen ze je door de ruit naar buiten :mrgreen:

Aangezien het "vind ik leuk" knopje er nog niet is bij deze: TOP reactie!
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Kroeg”