fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re: fietsersvervuiling uit het "ijsland 2014" topic

Berichtdoor R1200C » 27 Jan 2014, 12:33

Mag hier svp meteen een slot op? Wat een geouweneel zeg!

je hoeft het niet te lezen...
Laatst gewijzigd door Johnny op 27 Jan 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Was geen poosting waard, Mvg Johnny
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2014, 14:01

ja tuuurlijk marc, in frankrijk is alles rozegeur en maneschijn.... waarom ga je daar dan niet wonen...
Heb één keer gefietst in parijs.... fiets je daar lekker op dat plein rond de arc de triomph... rijdt er zo'n stokbroodvreter in een of andere franse bak naast me en duwt me zo de rotonde af omdat hij eraf moest.... nee, in frankrijk gaan ze heel netjes met fietsers om...

HOU toch op zeg....jij bent een engeltje en alle anderen in het verkeer zijn hufters... ja tuurlijk..... zoals marco al zei.... JIJ had ook kunnen zorgen dat je niet naast die bus terecht kwam.... die man moet 12 meter bus en de meters ernaast proberen te zien in die 45cm² spiegel die ie heeft..... das heel wat anders dan jij in de defendertje van 4,5 meter met 30cm² spiegel. Dat die bus ramen opzij heeft, daar heeft die chauffeur net zo weinig aan als jij aan je hardtop en jij draait zo de bocht om, dat is voor die bus ook heel anders...

je zou eens een keer een ritje in een bus(simulator) door de stad moeten kunnen maken achter het stuur... kijken of je het dan nog steeds zo'n hufters vindt.
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 28 Jan 2014, 11:10

R1200C schreef:Mag hier svp meteen een slot op? Wat een geouweneel zeg!

je hoeft het niet te lezen...

Klopt Johnny, maar is dit moddergooien nou echt iets wat de LRCH op haar forum wil hebben???
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jan 2014, 11:51

Joost.... het is een kroegtopic.... daar wordt over vanalles en nog wat gediscussieerd
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 28 Jan 2014, 12:54

Ik denk als je in een kroeg hierover zit te lamstralen trappen ze je door de ruit naar buiten :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 28 Jan 2014, 21:46

misschien ben ik de enige maar zit met veel vermaak dit topic te lezen :mrgreen:
heerlijke net niet zinloze discussie vind ik dan he

wel grappig als ik op de fiets zit wat niet vaak meer gebeurt :lol:
ben ik echt wel aso sorry ik weet ook niet hoe het komt vrij gevoel denk ik wind door de haren enzo :lol:
stap ik daarna weer in de 2a scheld ik weer net zo hard op die ***fietsers terwijl ik sein naar die truck dat die me voorbij is :lol:
en die knippert vrolijk een keer met de alarmlichten omdat zo'n lvz toch best lang is en moeilijk te zien en zijn vieze spiegel :lol:
in gedachten bij die ***fietser zou ik kunnen zijn die poosje ervoor hem zowat een harverlamming gaf door in de dode hoek te fietsen.

:lol: :lol: :lol: heerlijk voel me thuis in dit bekrompen landje :lol: :lol: :lol:
groet jelle

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 28 Jan 2014, 21:51

ik vind dat franse bord wel leuk trouwens zou een mooi dennenappeltje zijn.
maar staat waarschijnlijk alleen op de grotere wegen of ook in de binnenstad?
zie dat hier in nl in een stad niet helemaal goed komen de gemiddelde weg is niet zo breed.
gelukkig hebben we wel veel aparte fietspadenom de goede en kwade te scheiden :roll:
groet jelle

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jan 2014, 22:10

Dag Ikke Jelle,

Nee, 't zijn geen borden die alleen langs brede doorgaande wegen staan.
't Zijn overigens ook niet erg algemene borden, je ziet ze soms, en dus zowel langs smalle binnendoor-weggetjes alsook langs doorgaande wegen.
    Partageons-la-Route.jpg

Fransen roemen nog wel eens Nederland, want wij hebben zoveel "pistes-cyclables": Mijn antwoord is dan dat daar een goed Frans woord :) voor is, nl "Apartheid". Ik Frankrijk leggen ze tegenwoordig ook fietspaden aan, maar dan dus een echt extraatje voor de fiets: een oude spoorlijn, jaagpaden langs rivieren en kanalen etc. Soms gaat het om projecten van 100den km, heel aangenaam. Fietspaden in Nederland zijn vaak alleen bedoeld om de weg vrij van fietsen te maken, en nauwelijks gericht op veiligheid (denk aan de weigering van Melanie Schultz-Van Haegen - Maas Geestranus om de snorscoorters van de fietspaden te weren).

Groeten MarcS

PS Heeft het fietsen in Voorthuizen ook al grootsteedse "kwaliteiten" ?

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 28 Jan 2014, 22:26

PS Heeft het fietsen in Voorthuizen ook al grootsteedse "kwaliteiten" ?

hier bij ons in de gemeente zijn bijna alle grote doorgaande wegen gescheiden dus valt reuze mee voor de rest is het leven en laten leven soms met een vloek en een zucht :roll:
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2014, 22:45

Hier op het zuid Groningse platteland is het leven heerlijk simpel, overzichtelijk en eerlijk.

De grootste en lompste wint!! :lol: :lol:

Fiets je ergens en er komt een auto aan dan ga je maar aan de kant. Komt die auto een vrachtwaggel tegen dan mag de auto in de berm duiken en komt de vrachtwaggel een trekker tegen met grote zaaibedcombi oid dan duikt de waggel de berm in. :lol: :lol:

Keisimpel en helder. :D :D

Kom je met de auto een auto tegen dan is het gewoon een kwestie van wie gaat het eerst de berm in. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”