Forumindeling

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: Forumindeling

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2014, 22:29

voor jou op BL defender Td4, defender 130 en Discovery 1 en 2 sbforum :lol:

tenzij het over banden gaat, dan moet je naar het betreffende bandensubforum dus banden defender of banden disco :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
gone

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 26 Jan 2014, 23:34

en wat nu als een topic starter kan aangeven in een lijst waar zijn/haar probleem mee te maken heeft?

dus als titel:
D2 TD5 start probleem.

oplossing blijkt:
olie in ecu kabel oid

dan kan de topic starter bv aanvinken dat het te maken heeft met:
TD5 (behoorlijk algemeen/niet model specifiek)
D2
Defenders 90/110/130
start problemen

als iemand nu hetzelfde probleem/vergelijkbare probleem heeft en in de zoek machine die criteria kan aanvinken...

op het audi forum werken ze wel model specifiek, en daar blijft het redelijk overzichtelijk.
alleen wel in een ander format geloof k...
Disco 1994 300TDI

Dommel

Berichtdoor Dommel » 27 Jan 2014, 05:30

Naam van topic zou lading moeten dekken, scheelt een hele hoop.
Wat GJ al oppert om bepaalde 'tags' aan te kunnen vinken om zoeken te vergemakkelen of deels van topicnaam te creëren.
Op het Black-Landy forum blijf ik ook alleen maar in het Freelander forum hangen... soms met een uitstapje elders.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 28 Jan 2014, 11:38

Mijn grootste 'bezwaar' t.o.v. het prikkersforum is het dat hier 'zo opgedeeld' is. Maar dat is op te lossen, ik lees dus altijd alles via de 'active topics' link. Van mij mag het zo blijven of simpeler worden.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Dommel

Berichtdoor Dommel » 29 Jan 2014, 10:08

Ik heb hier iig veel stof doen opwaaien! :lol:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 05 Feb 2014, 22:44

Ik las net deze topic door en mede n.a.v. de opmerking van Roger B. (lees hier) het volgende:

Op het Volvo forum ben ik ook actief en daar heeft men de Volvo's ook naar type ingedeeld. Ook bij Volvo's zitten veel onderdelen in meerdere types maar ik ben aan die indeling gewend en weet altijd alles te vinden.
Sinds kort ben ik echter ook op het BMW7 forum actief en daar heeft men gekozen voor een andere oplossing die ogenschijnlijk voor Land Rover ook zou kunnen werken.

Zoals wellicht bekend worden BMW's intern en door insiders als volgt aangeduid: E23, E32, E38, E65 (dat is er zo een als ik heb) enz.
Men heeft afgesproken en iedereen houdt zich daar ook aan op dat forum om een topic-titel altijd te laten beginnen met zo'n typeaanduiding indien het een specifiek type/model uit de 7-serie betreft.

M.a.w. als ik iets wil vragen over mijn specifieke 7 (een 730d uit 2008) dan ziet de titel van mijn topic er zo uit: [E65] Onderhoudsintervallen. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat zoiets op dit forum er als volgt uit zou kunnen zien

[Def TD5] Knipperlichten i.c.m. ver-/ontgrendelen. (is de laatste topic die ik geopend heb in het sub-forum Techniek; ik heb de titel meteen maar aangepast als voorbeeld) of bijv.

[D2] Lampenbeugel monteren i.p.v zoals nu lampen beugel monteren waarbij je pas na het openen van de topic ziet dat het een Discovery 2 betreft.

Uiteraard valt of staat zo'n systeem met een éénduidige benoeming van de diverse types/modellen maar dat is niet zo moeilijk te realiseren lijkt me.

In ieder geval kan ik wel meegaan in de redenering van Dommel.

Twee dingen staan voor mij in ieder geval vast:

- om te beginnen doet een goede omschrijving in de topic-titel doet al wonderen en werkt zeer verhelderend!
- velen en dan doel ik op de insiders, zijn er ongetwijfeld al aan gewend maar het sub-forum Techniek is natuurlijk zeker voor nieuwkomers maar ook voor diegenen met minder diepgaande Land Rover kennis een grote chaos! Werkelijk alles staat door elkaar en van enige logica is geen sprake!

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 06 Feb 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2014, 00:44

klopt, en helaas laat ook de zoekfunktie erg te wensen over kwa accurate werking ( ik kan alleen dingen terug vinden omdat ik weet WIE er destijds in een topic reageerde en ook vaak nog wel ongeveer welke woorden er in voorkwamen die redelijk specifiek zijn.

Topictitels die de lading dekken zijn een must, maar voor sommige forumgangers is dat helaas te lastig om een titel goed te kiezen (soms zie je van die topics langs komen als "vraagje.." )

Ik denk dat een systeem waarbij je naast de topic titel ook uit een aantal keuzes van model landrover of model motor of versnellingsbak moet kiezen zou een oplossing kunnen zijn om te structureren. maar weet niet of dit forumboard dat kan toevoegen, daar moet het forumbeheer maar eens over buigen.

Dat met name het techniek deel wel enige structuur kan gebruiken ga ik wel in mee, maar dan moet dat niet TE ver gaan.... opdeling zoals bij Blacklandy waar een defender 130 een eigen subforum heeft en verder def tdi, def td5 def td4...daar snap ik de noodzaak voor een apart 130 forum bijvoorbeeld niet.... >90% van de 130 is identiek (technisch) aan zijn kortere broertjes....
Ook de rest van de subfora zijn daar niet allemaal even gelukkig gekozen en wat ik het meest betreurenswaardige vind is dat mensen met defenders vaak niet verder komen dan de defender fora terwijl hun kennis van de Td5 een D2 rijder heel goed zou kunnen helpen.... maar zijn vraag zien ze niet omdat die in het disco 1/2 subforum gepost wordt....

mocht er een opdeling komen dan lijkt me opdeling naar motorische vragen per motor onafhankelijk van de auto waar ie in ligt en voertuig specifieke vragen in het voertuig subforum waarbij de motorisering weer niet van belang is voor het opdelen het meest werkbaar..... maar dan nog krijg je erg veel subfora.

Ik denk dat een fatsoenlijk te handhaven eis voor duidelijke topic titels MET vermelding van type voertuig of motor waarover de vraag gaat al een verbetering zou zijn....dus dan zou er een verplicht veld met die info aangeklikt moeten worden bij het starten van een topic.
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 25 Mar 2014, 10:22

Helaas gebeurt het nog steeds niet dat men in de titel aangeeft om welk voertuig 't gaat... :roll:
Zou 't lezen zoveel makkelijker maken. Men zit met een probleem, opent een topic en tikt een verhaaltje.
Vond de wijze van Rob Pt een goede manier van topictitel.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”