
Superhandig voor een leek als ik, werkt wel alleen in de bankschroef oid niet los in de hand.
Gr

Erik Peters schreef:Doordat koper zachter is dan staal, kan de leiding ook meer opzwellen bij (volle) remdruk (iets meer remvloeistof nodig en fractioneel later aangrijpen van de remmen).
Eric Tol schreef:Het is geen koper maar cunifer. Dus een legering van koper,nikkel en ijzer.
JanTD5 schreef:@Erik, dacht dat koper groen oxideerde? Kijk maar eens in Hamburg naar de daken. Allemaal groen.
dennis83 schreef:kun jij mij ook vertellen welke nippels er bij mij op mijn 1991 RRC remsysteem zitten, zijn dit de zelfde? Ik gebruik de 4.7625mm koperen leiding.
RobStewart schreef:dennis83 schreef:kun jij mij ook vertellen welke nippels er bij mij op mijn 1991 RRC remsysteem zitten, zijn dit de zelfde? Ik gebruik de 4.7625mm koperen leiding.
Good Question Dennis,
As a general rule of thumb Land Rover switched from the Imperial Fittings to the Metric Fittings on Range Rover towards the end of 1978 and had completely changed over by October 1979 so if you have a VIN Number it's Metric and if it's a chassis number pre Suffix F then it's Imperial for the bit in the middle they used both.
For Series Vehicles then up to June 1980 it was Imperial and from July 1980 it was Metric and for Defender and Discovery it's always Metric.
So you have the same ones Dennis.
... and while we are on the subject of fittings Paddocks sell both Imperial and Metric nipples with the following part numbers:
BPENDIF - Imperial Female - €1,03 ex BTW
BPENDIM - Imperial Male - €0,69 ex BTW
BPENDMF - Metric Female - €0,55 ex BTW
BPENDMM - Metric Male - €0,67 ex BTW
Rob
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten