Td5 mist power.
-
Roger B.
Re: Td5 mist power.
zoals eerder al gezegd, spoel heel goed met water. een restant brandbaar spul in de intercooler zorgt voor een heel akelig geluid van ongecontrolleerde verbranding als je start... en met slechte smering zo net na het starten is dat zeker niet gezond voor je motor.
gone
Ik heb nu hetzelfde probleem en heb even gekeken, mijn intercooler is gescheurd, op de nanocom gelezen turbodruk 0,8 bar. Dus waarschijnlijk is dat het euvel in de eerder beschreven problemen. Intercooler vervangen en dan moet het opgelost zijn.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Waterrover
- Beheerder
Afhankelijk van de gereden kilometers, bij mij ongeveer 190.000 km, bleek de aanwezige katalysator defect te raken. Dit is eigenlijk een poreuze steen die in het eerste gedeelte van de uitlaat zit. Wanneer deze kapot gaat dan kunnen kleine en grotere stukken steen de uitlaat verstoppen. Het gevolg laat zich raden. Zodra de motor op toeren komt wordt de uitlaatgasstroom gedeeltelijk geblokkeerd met als gevolg weinig trekkracht. Ik heb er een holle pijp, bestelnummer TF559 (Vislandrovers) op gezet ipv van de standaard kat pijp. Is ook nog eens goedkoper. Met de verwijderde EGR en uitlaatpijp zonder kat, is de trekkracht toegenomen en is ook het brandstofgebruik omlaag gegaan van 1:9 naar 1:10.5 ongeveer. Wellicht nog een idee?
Groet, Chris
Groet, Chris