Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?
Groeten Jan
Td5 mist power.
Re: Td5 mist power.
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Paul, onze berichten hebben elkaar denk ik gekruisd. Andere software is hier geen optie en volgens de garage en engelse die ik heb aangesproken heeft de lr dealer in chateauroux ( 65 km ) een zeer slechte reputatie, zij schijnen alleen met nieuwe lr's te willen werken. Het meest eenvoudige is dus de slang na de intercooler te verwijderen en dan verdere plan te volgen.
-
Roger B.
JanTD5 schreef:Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?
Groeten Jan
turbodruksensor is de MAP sensor die zit in het inlaatspruitstuk
de mijne had een lek in de intercooler (3 kanalen losgescheurd bij de collector) miste ook vermogen (in lage toeren) en rookte daarbij ook helemaal niet
gone
Ha roger. IkHeb gereden , hij laptop bekeken vond niets. Nieuwe MAF gemonteerd geen verbetering, daarna weer terug in het doosje. Hij is volgens mij zeer kundig, zeker handig en enthousiast maar geen kenner van lr's en rekent niet alle uren maar weet het niet meer. Ga nu maar zelf proberen en volg de aanwijzingen via het forum.
Roger B. schreef:JanTD5 schreef:Als er een slang dicht klapt zou ik denken geen vermogen mét een hoop rook omdat de turbo wél druk levert maar deze niet aan komt en er dus wel brandstof binnen komt voor die hoge opbrengst van lucht. Hmmmmm nou moet ik eerst eens even kijken waar die turbo druk sensor zit?
Groeten Jan
turbodruksensor is de MAP sensor die zit in het inlaatspruitstuk
de mijne had een lek in de intercooler (3 kanalen losgescheurd bij de collector) miste ook vermogen (in lage toeren) en rookte daarbij ook helemaal niet
Oh ja heb het weer voor de geest
Groeten jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
-
Landmarcs
Anton-deux,
Probeer eens uit te vinden of er niet iemand met een Nanocom, Hawkeye oid in de buurt is. Dan kan je de Td5 echt uitlezen, ook tijdens het rijden.
Of rijdt iets verder door naar Henrik Swane (hij woont in departement 24), als ik me niet vergis geeft hij zelf oa een 130Td5.
Groeten MarcS
Probeer eens uit te vinden of er niet iemand met een Nanocom, Hawkeye oid in de buurt is. Dan kan je de Td5 echt uitlezen, ook tijdens het rijden.
Of rijdt iets verder door naar Henrik Swane (hij woont in departement 24), als ik me niet vergis geeft hij zelf oa een 130Td5.
Groeten MarcS
Heb hendrik swane's land rover defender met roulleau op aanhanger op zijn website gezien is iets van 2,5 uur rijden, als het met voorgenomen werkzaamheden niet lukt denk ik dat ik eens contact zoek. Heeft een disco td5 alles motorisch/ electronisch hetzelfde als een defender?
-
Roger B.
nee, maar diagnoseapparatuur die de Td5 motor van ene kan lezen werkt doorgaans ook voor de Td5 motor van de ander
gone
Voor het reinigen van je intercooler... hier een handig linkje, duidelijke uitleg met foto's.
http://www.repairmylandrover.co.uk/defe ... ntercooler
Groeten,
Jasper
http://www.repairmylandrover.co.uk/defe ... ntercooler
Groeten,
Jasper
Ga eerst kiiken en dan zo te werk. Thinner moet goed werken! Dank voor de tip!