Hey, dank je voor de mooie en leuke mail, laatste nieuws is zoals altijd : hij is er mee bezig!!
Donderen tot in Keulen ? T,zal tot in Bayern zijn, madam is vandaar weet je wel.
Maar als dat kreng inderdaad draait zorg ik wel voor een bakske Belgisch bier op een treffen!!
Ik laat hem met rust nu tot vrijdag en keep you all posted!!!
Paul
TD5 start niet meer
Re: TD5 start niet meer
Update,
ik passeerde er toevallig vanavond en ben binnengesprongen, de Disco ligt helemaal open, behalve de motor, maar binnenin, de hele zijkant is beplakt met electrische schemas en hij is nu volop bezig component per component te wisselen met delen van zijn eigen disco en om alles uit te meten!
Hij houdt me op de hoogte.
Volgende zaken kloppen :
dieseltoevoer
14.4 v op de accu
Krukassensor
centrale vergrendeling en alle andere electrische functies.
Crashsensor
Misschien vergeet ik nog een paar andere zaken maar heeft hij wel getest.
Hij start en start maar slaat niet aan, je kan het niet beter vergelijken dan met een benzine motor die geen vonken krijgt!
Grts
Paul
ik passeerde er toevallig vanavond en ben binnengesprongen, de Disco ligt helemaal open, behalve de motor, maar binnenin, de hele zijkant is beplakt met electrische schemas en hij is nu volop bezig component per component te wisselen met delen van zijn eigen disco en om alles uit te meten!
Hij houdt me op de hoogte.
Volgende zaken kloppen :
dieseltoevoer
14.4 v op de accu
Krukassensor
centrale vergrendeling en alle andere electrische functies.
Crashsensor
Misschien vergeet ik nog een paar andere zaken maar heeft hij wel getest.
Hij start en start maar slaat niet aan, je kan het niet beter vergelijken dan met een benzine motor die geen vonken krijgt!
Grts
Paul
-
Roger B.
een diesel heeft e.e.a. nodig om te lopen
- lucht (geen slang van de luchttoevoer inwendig dubbelgeklapt?)
- Diesel in de juiste hoeveelheid, op het juiste tijdstip en voldoende verneveld
- voldoende hitte en druk voor zelfontbranding. Dit wordt bereik door de compressiedruk en als het koud is door de gloeipluggen. Nu zou een Td5 zonder gloeipluggen, zeker na even doorstarten ook wel aanslaan, dus ik zou toch eens compressie meten
- lucht (geen slang van de luchttoevoer inwendig dubbelgeklapt?)
- Diesel in de juiste hoeveelheid, op het juiste tijdstip en voldoende verneveld
- voldoende hitte en druk voor zelfontbranding. Dit wordt bereik door de compressiedruk en als het koud is door de gloeipluggen. Nu zou een Td5 zonder gloeipluggen, zeker na even doorstarten ook wel aanslaan, dus ik zou toch eens compressie meten
gone
ok, thanks
Compressie is perfect, gisteren met de nanocom eraan geweest maar die heeft blijkbaar geen code om in de ecu te schrijven.
Deur chauffeur is nu compleet dicht ook, reageert niet op de keyfob en ook niet met de sleutel in het slot, naar links oif rechts draaien--} NJET, nada, niets, nougabollen!
Ik wou al beginnen met de verkleding af te bouwen maar dat gaat niet zolang die deur dicht is, raam is gelukkig naar beneden dus kan ook aan de greep vanbinnen trekken maar niets.
Langzaam gek aan het worden!
Ach ja, aanslaan doet hij nog steeds niet!
Deur chauffeur is nu compleet dicht ook, reageert niet op de keyfob en ook niet met de sleutel in het slot, naar links oif rechts draaien--} NJET, nada, niets, nougabollen!
Ik wou al beginnen met de verkleding af te bouwen maar dat gaat niet zolang die deur dicht is, raam is gelukkig naar beneden dus kan ook aan de greep vanbinnen trekken maar niets.
Langzaam gek aan het worden!
Ach ja, aanslaan doet hij nog steeds niet!
Deur is reeds gemaakt, nieuw slot erin en basta, maar nog steeds niet aanslaan.
De nanocom is besteld en onderweg naar de dealer.
De nanocom is besteld en onderweg naar de dealer.
-
thomas lensvelt
Ik weet niet of het al eerder gezegd is maar wilt de auto wel voor gloeien? anders zou de massa van de ecu weleens het probleem kunnen zijn.
Een Td5 uit 1999 heeft nog geen gloeipluggen, deze zijn pas toegepast bij het latere type Td5 motor. De 4 gloeipluggen zijn overigens alleen geplaatst uit milieu oogpunt.
Jan
Jan
-
Roger B.
en wie heeft je dat wijs gemaakt??
bij de introductie van de Td5 en de Disco 2 in 1998 is ons bij de importeur al verteld dat er geen 5, maar 4 gloeipluggen in zaten....... lijkt me heel stug dat ze dan pas na 1999 gekomen zijn....
en echt niet alleen uit milieuoogpunt. Bij normale temperaturen start een Td5 die in orde is prima zonder gloeisysteem, maar als het flink koud is heeft ie toch ook echt wel die gloeistiften nodig
bij de introductie van de Td5 en de Disco 2 in 1998 is ons bij de importeur al verteld dat er geen 5, maar 4 gloeipluggen in zaten....... lijkt me heel stug dat ze dan pas na 1999 gekomen zijn....
en echt niet alleen uit milieuoogpunt. Bij normale temperaturen start een Td5 die in orde is prima zonder gloeisysteem, maar als het flink koud is heeft ie toch ook echt wel die gloeistiften nodig
gone
Roger B. schreef:en wie heeft je dat wijs gemaakt??
Compleet off topic, maar ik heb ze echt nog nooit gebruikt...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968