Hallo Roger,
dank je! Ik mail het hem door en moet noodgedwongen verder afwachten.
groeten,
Paul
TD5 start niet meer
- RobStewart
Re: TD5 start niet meer
kleo6538 schreef:Bij de dealer begrijpen ze het ook niet daar er geen enkele foutmelding doorgegeven wordt.
Seems a bit bizarre that the official Land Rover dealer with a T4 cannot pinpoint the problem in what intrinsically is a very simple system ... anyway looking at all of the sensors in the system then none of them would cause a non-start scenario with no fault codes and no MIL lamp lit.
The only things that would cause this particular scenario would be :
- Fuel Pump Relay (R1 in Engine Compartment Fuse Box)
- Main Relay (R9 in Engine Compartment Fuse Box)
- Fuel Pump
So when you switch the ignition on, do you hear the fuel pump run ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hallo Rob,
ja, als je het contact aanzet hoor je de pomp!
Echt waar, bij LR wisten ze ook niet verder en hebben mijn garagist een compleet electrisch schema meegegeven om eventuele kabelbreuken te controleren.
Dank je en groeten
Paul
ja, als je het contact aanzet hoor je de pomp!
Echt waar, bij LR wisten ze ook niet verder en hebben mijn garagist een compleet electrisch schema meegegeven om eventuele kabelbreuken te controleren.
Dank je en groeten
Paul
- RobStewart
Ok so if you are getting fuel (just because the pump runs doesn't mean that fuel is flowing
) then it still doesn't start. So you can drop off the fuel pipe that goes into the fuel cooler and turn the ignition on and check that the fuel is flowing. If fuel is flowing then we are back to Crakshaft Position Sensor which should have been tested when it was on the diagnostic computer. This is the section from the manual which also tell you how to test it without a diagnostic computer.
Ingangs uitgangssignaal
De twee pennen op de sensor zijn beide uitvoeren. Door de ECM worden de uitgangssignalen van de sensor verwerkt. Teneinde de integriteit van het CKP-signaal te beschermen wordt een massa-schild of scherm toegepast.
Door de ECM worden de uitgangssignalen vanaf de CKP-sensor gemeten. De ECM meet het positieve signaal van de CKP-sensor aan pen 13 van ECM-connector C0158. De ECM meet het negatieve signaal vanaf de CKP-sensor aan pen 36 van ECM-connector C0158. Het massapad gaat via pen 16 van ECM-connector C0158.
De spanning die door de CKP-sensor wordt opgewekt is relatief ten opzichte van het motortoerental. Hieronder volgen de waarden die kunnen worden verwacht van een goede CKP-sensor:
2 - 3 Volt gedurende het tornen van de motor.
Stijgend tot 6 - 6,5 Volt vanaf 1000 rpm.
De bovenstaande waarden zijn afhankelijk van de aanwezigheid van de juiste lucht-spleet tussen de punt van de CKP-sensor en de passerende tanden van de reluctor-ring.
De CKP-sensor kan op de volgende manieren defect raken of een incorrect signaal leveren:
Los sensor-systeem.
Incorrecte vulring geplaatst.
Onderbroken circuit in de sensor.
Kortsluiting in de sensor.
Incorrecte montage en integriteit van de sensor.
Binnendringend water.
Als door de CKP-sensor een incorrect signaal wordt geleverd kan dit blijken uit ��n van de onderstaande symptomen:
De motor wordt getornd maar start niet.
Het waarschuwingslampje (MIL) blijft steeds branden.
De motor slaat over (CKP-sensor incorrect geplaatst).
De motor loopt ruw of slaat zelfs af (CKP-sensor incorrect geplaatst).
Voor de CKP-sensor is geen ondersteunende routine beschikbaar en als die CKP-sensor defect raakt zal de motor afslaan en zal die ook niet opnieuw kunnen worden gestart.
Rob
Ingangs uitgangssignaal
De twee pennen op de sensor zijn beide uitvoeren. Door de ECM worden de uitgangssignalen van de sensor verwerkt. Teneinde de integriteit van het CKP-signaal te beschermen wordt een massa-schild of scherm toegepast.
Door de ECM worden de uitgangssignalen vanaf de CKP-sensor gemeten. De ECM meet het positieve signaal van de CKP-sensor aan pen 13 van ECM-connector C0158. De ECM meet het negatieve signaal vanaf de CKP-sensor aan pen 36 van ECM-connector C0158. Het massapad gaat via pen 16 van ECM-connector C0158.
De spanning die door de CKP-sensor wordt opgewekt is relatief ten opzichte van het motortoerental. Hieronder volgen de waarden die kunnen worden verwacht van een goede CKP-sensor:
2 - 3 Volt gedurende het tornen van de motor.
Stijgend tot 6 - 6,5 Volt vanaf 1000 rpm.
De bovenstaande waarden zijn afhankelijk van de aanwezigheid van de juiste lucht-spleet tussen de punt van de CKP-sensor en de passerende tanden van de reluctor-ring.
De CKP-sensor kan op de volgende manieren defect raken of een incorrect signaal leveren:
Los sensor-systeem.
Incorrecte vulring geplaatst.
Onderbroken circuit in de sensor.
Kortsluiting in de sensor.
Incorrecte montage en integriteit van de sensor.
Binnendringend water.
Als door de CKP-sensor een incorrect signaal wordt geleverd kan dit blijken uit ��n van de onderstaande symptomen:
De motor wordt getornd maar start niet.
Het waarschuwingslampje (MIL) blijft steeds branden.
De motor slaat over (CKP-sensor incorrect geplaatst).
De motor loopt ruw of slaat zelfs af (CKP-sensor incorrect geplaatst).
Voor de CKP-sensor is geen ondersteunende routine beschikbaar en als die CKP-sensor defect raakt zal de motor afslaan en zal die ook niet opnieuw kunnen worden gestart.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Ok Rob, thanks, ik mail het hem door.
Ik houd je op de hoogte!!
Ik houd je op de hoogte!!
Paar keer gehad dat de Td5 echt helemaal leeg was (geen diesel)
Sorry, is niet goed, maar je doet zo iets niet expres. Wat mij opviel was dat, zelfs na het automatische ontluchtingsprogramma, het kreng echt helemaal niet wilde starten. Vele keren laten ontluchten, nada noppes niks.
Dan maar de startmotor naar z'n kloten helpen en ik ben gewoon aan het contact gaan hangen; uiteindelijk start hij dan wel, maar dat is toch wel 2 minuten gewoon de startmotor laten draaien en pompend gas geven.
Daarna is alles in orde, geen luchtbellen en probleemloos starten, vele jaren lang.
Bij het sleutelen van die garagist en bij het zoeken naar de storing, staan misschien die verstuivers en leidingen ook helemaal droog. Vandaar mijn voorstel om hem gewoon eens aan te trekken. Het blijft een dieseltje, he.
Dan maar de startmotor naar z'n kloten helpen en ik ben gewoon aan het contact gaan hangen; uiteindelijk start hij dan wel, maar dat is toch wel 2 minuten gewoon de startmotor laten draaien en pompend gas geven.
Daarna is alles in orde, geen luchtbellen en probleemloos starten, vele jaren lang.
Bij het sleutelen van die garagist en bij het zoeken naar de storing, staan misschien die verstuivers en leidingen ook helemaal droog. Vandaar mijn voorstel om hem gewoon eens aan te trekken. Het blijft een dieseltje, he.
Hi Conny,
neen, niets, vanmiddag proberen aan te slepen met zijn disco, in 2e en in 3e, een hoop zwarte rook maar niet willen aanslaan.
Groetjes
Paul
neen, niets, vanmiddag proberen aan te slepen met zijn disco, in 2e en in 3e, een hoop zwarte rook maar niet willen aanslaan.
Groetjes
Paul
Neen denk ik niet!
He poppelepee, zwarte rook. Da's verbrande diesel, anders zou het wit moeten zijn. Hij verbrand dus diesel, maar wil niet blijven lopen of iets dergelijks.
Da's op zich heeeel vreemd, maar het geeft de burger wel moed. Er komt dus diesel in de verbrandingsruimte, de verstuivers doen het, maar iets anders zorgt ervoor dat het verder niet in orde komt.
Wat mij betreft blijft er maar een ding over; electronische onderdelen overzetten van een lopende auto. Uiteindelijk kom je dan bij het onderdeel dat kapot is. Nu nog even een vrijwilliger zoeken.
Als dat kreng ooit goed gaat lopen, dan wil ik het wel tot in Keulen horen donderen
Wat mij betreft blijft er maar een ding over; electronische onderdelen overzetten van een lopende auto. Uiteindelijk kom je dan bij het onderdeel dat kapot is. Nu nog even een vrijwilliger zoeken.
Als dat kreng ooit goed gaat lopen, dan wil ik het wel tot in Keulen horen donderen