Hi Forum,
ik zal eens beginnen met een krukassensor te testen en eventueel iemand te laten komen om DEFTIG uit te lezen, ik ben het beu, garantie of niet, als het nog lang duurt haal ik hem daar weg!
In ieder geval toch bedankt voor alle raad en tips!!!
Paul
TD5 start niet meer
Re: TD5 start niet meer
Krukassensor is ok, ondertussen al contact opgenomen met Andrew Colville en nu verder afwachten.
Groetjes,
Paul
Groetjes,
Paul
De enige belangrijke sensor in een Td5 is die krukassensor; de rest is alleen voor de puntjes op de i. Dus als die sensor goed is, blijven de computer en dieseltoevoer over. Dieseltoevoer is ook redelijk te testen; verstuiver leiding losdraaien en contact aan; dan spuit de diesel eruit. Computer was ook goed, had je gezegd, dus het probleem wordt door uitsluitsel uiteindelijk gevonden. Hopelijk
Kijk eens hoeveel stroom er op je accu staat; indien dat minder is dan 11 volt ofzo dan draait de startmotor vrolijk rond, maar starten doettie dan echt niet.
Heb je al eens geprobeerd om het ding gewoon aan te trekken met een touw? Het blijft een dieseltje, he.
Kijk eens hoeveel stroom er op je accu staat; indien dat minder is dan 11 volt ofzo dan draait de startmotor vrolijk rond, maar starten doettie dan echt niet.
Heb je al eens geprobeerd om het ding gewoon aan te trekken met een touw? Het blijft een dieseltje, he.
Hi Conny,
neen nog niet geprobeerd aan te trekken, hij hangt ondertussen achteraan op de grond.
Dieseltoevoer is er en er zou volgens de garagist over de 14v op de accu zitten.
ik vermoed nu dat het aan de communicatie tussen BCU en ECU ligt maar hij wil me niet geloven en ondertussen blijf ik in het ongewisse en staat de Disco er maar te staan.
Toch bedankt voor je tip.
Paul
neen nog niet geprobeerd aan te trekken, hij hangt ondertussen achteraan op de grond.
Dieseltoevoer is er en er zou volgens de garagist over de 14v op de accu zitten.
ik vermoed nu dat het aan de communicatie tussen BCU en ECU ligt maar hij wil me niet geloven en ondertussen blijf ik in het ongewisse en staat de Disco er maar te staan.
Toch bedankt voor je tip.
Paul
-
Roger B.
conny schreef:De enige belangrijke sensor in een Td5 is die krukassensor; de rest is alleen voor de puntjes op de i. Dus als die sensor goed is, blijven de computer en dieseltoevoer over. Dieseltoevoer is ook redelijk te testen; verstuiver leiding losdraaien en contact aan; dan spuit de diesel eruit. Computer was ook goed, had je gezegd, dus het probleem wordt door uitsluitsel uiteindelijk gevonden. Hopelijk![]()
verstuiver leiding?? op een Td5??
gone
Is hier toevallig iemand uit de buurt Oost- Vlaanderen, of buurland, Zeeland? Natuurlijk mits vergoeding die zich de wagen eens zou kunnen aankijken met de nodige apparatuur, ik zou deze kosten dan op mij nemen.
Met behulp van een expert die dan duidelijk kan zeggen wat eraan scheelt heb ik dan nog een troef om uit te spelen tegenover de garagist.
Met behulp van een expert die dan duidelijk kan zeggen wat eraan scheelt heb ik dan nog een troef om uit te spelen tegenover de garagist.
OH nee, Roger, Je hebt gelijk
Dat werkt natuurlijk niet bij een Td5. Maar controleren of er diesel aan de voorkant van de auto komt is te checken door die aanvoerleiding los te trekken. Dat kan volgens mij bij dat onderdeel dat altijd kapot gaat achteraan op het blok. Afijn. hij zeg dat er diesel bij de verstuivers komt, dus dat is het in ieder geval niet.
Het lijkt er op dat er een elektronisch probleem overblijft. Dat moet toch uit te sluiten zijn door middel van even uitruilen van die betreffende onderdelen met een werkende disco.
Het lijkt er op dat er een elektronisch probleem overblijft. Dat moet toch uit te sluiten zijn door middel van even uitruilen van die betreffende onderdelen met een werkende disco.
Onze Disco zou "blijkbaar" maandag klaar zijn, er is een afspraak bij Land Rover dealer gemaakt om te synchroniseren, wat hij vervangen heeft en wat er aan gedaan is weet ik tot op heden niet maar er werd me wel "plechtig" beloofd dat hij dan klaar zou zijn.
Dus : weeral afwachten.
Groetjes.
Dus : weeral afwachten.
Groetjes.
Jongens en meisjes natuurlijk,
de Disco was aan het infuus, alles geprogrammeerd en uitgemeten, signaal komt ondertussen ook aan bij de injectoren, Hij start maar wil niet aanslaan!!
Bij de dealer begrijpen ze het ook niet daar er geen enkele foutmelding doorgegeven wordt.
Hij is wel geprogrammeerd met een andere ECU ( zelfde type ) alles werd correct ingegeven maar niets!!
Het enige waar ik nu nog kan aan denken is misschien het contactslot? Alhoewel daar blijkbaar ook eerst alles in orde scheen te zijn.
Ik weet het niet meer en de garagist ondertussen ook niet meer.
Groeten,
Paul
de Disco was aan het infuus, alles geprogrammeerd en uitgemeten, signaal komt ondertussen ook aan bij de injectoren, Hij start maar wil niet aanslaan!!
Bij de dealer begrijpen ze het ook niet daar er geen enkele foutmelding doorgegeven wordt.
Hij is wel geprogrammeerd met een andere ECU ( zelfde type ) alles werd correct ingegeven maar niets!!
Het enige waar ik nu nog kan aan denken is misschien het contactslot? Alhoewel daar blijkbaar ook eerst alles in orde scheen te zijn.
Ik weet het niet meer en de garagist ondertussen ook niet meer.
Groeten,
Paul
-
Roger B.
krijgt ie ook diesel bij de injectoren? als de opvoerpomp niet meer loopt wil ie soms ook niet aan. ook bij lekke brandplaatjes onder de verstuivers waardoor lucht in het brandstofsysteem komt wil ie niet aan.
verder de eerder genoemde gevoeligheid voor te lage spanning tijdens starten, de krukassensor die goed signaal moet geven. contactslot lijkt me niet omdat er wel spanning bij de startmotor komt en de injectoren aangestuurd worden
verder de eerder genoemde gevoeligheid voor te lage spanning tijdens starten, de krukassensor die goed signaal moet geven. contactslot lijkt me niet omdat er wel spanning bij de startmotor komt en de injectoren aangestuurd worden
gone