Diefstalbeveiliging

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Diefstalbeveiliging

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2014, 21:30

Pffff, dat vind ik van die flauwekul verhalen!! :shock: :shock: :shock:

Kennis van me heeft een heule ouw auto met zonder luchtbanden, die rijdt dus nooooit lek. Maar of dat nou fijn is?? :roll: :roll:

Net als dat gezever van een Def rijder; "wat er niet op zit kan ook niet stuk". Nee maar je hebt er ook geen lol van. Als dat het argument is, koop dan een paard. Die is off road ook nog eens veel beter. :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2014, 21:31

Roger B. schreef:hoe doe je je auto open met de AB en laat je de AB in de auto liggen zonder de deur te openen? :roll:

Door tussendoor de deur te openen :?: misschien :?: uhhh ... zoiets was het in ieder geval met de BMW (daar was het om precies te zijn de kofferbak).

Anyway: d'r zijn genoeg moderne auto's die zichzelf op slot doen zonder op de plek van de sleuteltjes te letten, als het baasje dan niet op de sleuteltjes let dan gebeuren er soms nare dingen. Daarom dus heb ik liever een domme ouderwetse auto die zichzelf niet op slot doet, ik laat het slimme graag aan z'n ouderwetse baasje over.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2014, 21:33

dan moet je niet zeuren over open gaan van de auto als je op een knopje drukt, of geen ab nemen
:roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2014, 21:36

Edward schreef:Pffff, dat vind ik van die flauwekul verhalen!! Net als dat gezever van een Def rijder ....

Dat lijkt mij nu gezever van een mede-Defender-rijder. O ja, op mijn auto zit (precies) genoeg wat stuk kan.

Groeten MarcS

Luke

Berichtdoor Luke » 13 Jan 2014, 03:13

Ed,

In algemene zin......

Zoals al gezegd, er zijn 2 manieren van ongeoorloofd wegnemen:
1: ermee wegrijden
2: oplaaien

Wat betreft beveiligen van 1e diefstal methode: Mijns inziens is de beste en ook eenvoudigste manier het onderbreken van de brandstoftoevoer (solonoid) al dan niet electronisch of op afstand bediend. je kan erg ver gaan daarin
Maar eenvoudigste manier is gewoon een verborgen schakelaar. Uiteraard zijn er dan weer manieren om dat te ondervangen maar ik zal ook daarover hier niet in details treden

Wat betreft diefstal manier 2: sja dan ga je denken aan wielklemmen of weet ik veel wat voor spartaanse mechanische blokkeer methodes

Uiteindelijk is het zo: als ze de auto echt willen hebben nemen ze hem echt wel mee !

Het mooiste systeem vindt ik persoonlijk nog een GPS gekoppeld systeem wat al dan niet icm met je gsm werkt en in of uitgeschakeld wordt of alarm of inmobiliser activatie. Als er getracht wordt te starten etc etc

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 13 Jan 2014, 08:47

Luke schreef:Uiteindelijk is het zo: als ze de auto echt willen hebben nemen ze hem echt wel mee !
Luke

Ik denk dat dit de belangrijkste conclusie is.
Verzeker goed, dus WA+, of allrisk, zorg voor goede documentatie van alle extra's en leef en rij lekker zorgeloos. Als het pro's zijn die uit zijn op defenders nemen ze hem echt wel mee. Maar daarvan zijn mij ook geen verhalen ter ore gekomen.

Daarnaast: mijn 130 is onbedoeld (of niet...?) goed tegen diefstal beveiligd -> er zit een alarm in met kuren en er zit geen centrale vergrendeling op. Dus mochten ze denken dat ze met de juiste FMcode mijn deuren kunnen ontgrendelen moeten ze alsnog een poos klungelen.

Offtopic daarover: is de ECU van een td5 zo aan te sluiten dat er wél de centrale vergrendeling open/dicht gaat? Zo ja: hoe dan?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2014, 09:54

Coen83 schreef:
Luke schreef:Uiteindelijk is het zo: als ze de auto echt willen hebben nemen ze hem echt wel mee !
Luke

Ik denk dat dit de belangrijkste conclusie is.
Verzeker goed, dus WA+, of allrisk, zorg voor goede documentatie van alle extra's en leef en rij lekker zorgeloos. Als het pro's zijn die uit zijn op defenders nemen ze hem echt wel mee. Maar daarvan zijn mij ook geen verhalen ter ore gekomen.

Daarnaast: mijn 130 is onbedoeld (of niet...?) goed tegen diefstal beveiligd -> er zit een alarm in met kuren en er zit geen centrale vergrendeling op. Dus mochten ze denken dat ze met de juiste FMcode mijn deuren kunnen ontgrendelen moeten ze alsnog een poos klungelen.

Offtopic daarover: is de ECU van een td5 zo aan te sluiten dat er wél de centrale vergrendeling open/dicht gaat? Zo ja: hoe dan?

Precies, een Defender heeft zoveel eigenaardigheden dat een gelegenheidsdiefstal niet snel een succes wordt (en meestal gaat het ook om snel).

Een op Defenders gerichte dief kent de ins en outs, en die houd je dus erg moeilijk tegen, snel wordt het dan een beveiliging die ook erg lastig voor jezelf wordt.

De opladen-en-weg-ermee-diefstal is nog lastiger. Daar is de enige "winst" het gewicht en de grootte van een Defender, maar als je als dief daar geen rekening mee houdt dan ben je een pruts-dief.
Gewoon optakelen, op de oplegger en weg. Als ze zo hier aan de overkant een auto komen ophalen denk ik hoogstens: "gelukkig kom ik gewoonlijk rijdend bij de garage", als je dan een halve dag later hoort dat ie gestolen is ... ? ? ?

Een GPS-GSM-tracker is het enige wat dan een zekere zekerheid geeft, maar er zijn signaal-jammers en een echt gerichte dief zet de auto heel snel in een container waardoor het zeer de vraag is of er nog een GPS signaal binnenkomt en/of GSM signaal buiten. Dus moet je de tracker heeft strak afstellen: zonder vrijgave bij een zeer geringe verplaatsing al een alarm-bericht (met als nadeel dat je bij een gebrekkig GPS-signaal valse alarmen krijgt), en dus zelf altijd "wakker" zodat je bij het eerste alarm snel ter plekke kan zijn, want eenmaal in de container wordt het tracken lastig en bovendien .... zie je dan alleen een vrachtauto met container rijden en niet een oplegger met jouw auto.

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 13 Jan 2014, 10:42

Wat voor eigenaardigheden zou een gelegenheidsdief dan tegen moeten komen? Zeker de oudere versies zijn zo simpel dat een beetje dief er juist minder moeite mee zal hebben.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 13 Jan 2014, 12:29

Zoiets? Maar dan wel LHD uiteraard ;)

SafeTpedal.JPG
Safe T pedal

http://shirefabrications.com/index.html
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2014, 13:43

ja, gps trackers, dat werkt zo slecht dat het bedrijf dat mij inhuurt maar 98,5% van de gestolen objecten terug halen.....
gone

Terug naar “Techniek”