Eric Tol schreef:Ik heb er hier nog 1 liggen voor een 2,5 en ik heb er nog 1 voor een 2,25. Ik was van plan de sproeiers en emulsiebuizen van de 2,25 versie ff over te schroeven in degene die nu op mijn blok zit. Gewoon eens om te kijken wat het mengsel dan doet,maar omdat ik meestal op gas rij is het er nog niet van gekomen(geen prioriteit).
Nog ff een update.
Ik heb al weer een tijdje geleden toch de sproeiers en emulsiebuizen van de 2,25 carb in mijn 2,5 carb op mijn 2,25 blok gezet en het mengsel is er toch wel beter(lees:iets minder rijk) op geworden. Lambda schommelt bij constante snelheid mooi tussen de 0,98 en 1,02 en bij hoge belasting(gasklep vol open) zakt hij naar 0,85-0,82.
Betere waarden dan met de 2,5 sproeier bezetting. Die zat bij constante snelheid dichter bij de 0,9 dan bij 1,0 en bij hoge belasting was hij ook wat rijker.
Hij is er op benzine ook wat zuiniger op geworden. Nu 1 op 7 voorheen 1 op 6 a 6,5.
Als je dus een 11H 2,25 hebt heeft het dus wel nut om de correcte sproeier bezetting te gebruiken.
De meeste 11H blokken die in roulatie zijn hebben ondertussen al een nieuwe carb gekregen,maar de Webers die door de bekende onderdelen handelaren worden aangeboden zijn bijna allemaal voor de 2,5.
Groet,
Eric.