Roger B. schreef:net zoals ik niet begrijp waarom je in hemelsnaam een HT zou nemen en geen station....het zijn persoonlijke keuzes die ieder voor zich moet maken
Als ik ruim drie jaar geleden had geweten wat ik ruim twee jaar geleden wist dat had ik ruim drie jaar geleden waarschijnlijk een 110 5deurs E-Type, met wat opties waaronder een "Utility-Pack" gekocht. Of de NL-dealer met zo'n bestelling blij was geweest ? Zo staat ie in ieder geval niet in de folder, in het ergste geval had ik 'm uit Frankrijk moeten halen (daar stond ie toen wel zo in de folder).
Om mij geheel onduidelijke redenen verkoopt LandRoverNL als grijze 110 (met iets van een gesloten opbouw) hetzij de uiterst kale HT danwel de erg veel duurdere en geheel aangeklede CSW, en niks daar tussenin. Die laatste twee deuren kosten daardoor dus ± € 2.000,- per stuk extra -- als je naar de Franse prijslijst kijkt is dat zo'n € 1.000,- per deur teveel. Zou LandRoverNL ook het "Utility-Pack" standaard als optie voeren dan hoefde er ook een heleboel minder ruiten dichtgeplakt en/of stoelen verwijderd.
( Je kan natuurlijk zeggen dat de eerste 3 deuren € 10.000 per stuk kosten, en die laatste twee dus een koopje zijn.

)
Verder is er op deze keuze voor 100% va toepassing wat Rob S. hierboven schrijft: The salesman was pissed off, hij kon me maar één ding verkopen, nl mijn keuze (en niet de keuze van een ander ... by-the-by ... waarom Roger B. rijdt je zelf niet in een 110 CSW ? ).
Groeten MarcS
PS @Rob S.: I only wanted to know why people buy the 90. I do have some 90-friends, either they can't explain their choice or do show some regrets.

- Drie Defenders