Lucas van Lierop schreef:Allemaal leuk over die verhalen over chassis gaat 27 jaar mee enzo maarrrr.. body's van staal zoals mijn Disco roesten als een malle. Ik ben dus erg blij dat de mijne verzinkt is, niet omdat ie nu 40 jaar meegaat maar wel omdat ie zolang ie meegaat gewoon niet roest want ik heb een enorme hekel aan roest.
Groet
Hij roest wel, want de zink 'roest' ook. En het blijft een chassis van pisbakken staal. Dus als er een plekje niet goed geraakt is of er komen scheurtjes in de zink waar modder blijft liggen en dat blijft liggen "want het chassis is verzinkt en hoeft geen onderhoud". Kan je uit ervaring vertellen dat bijvoorbeeld een G chassis dan na slechts 10 jaar alweer slechte plekken vertoont....
Goed schoonmaken blijft nodig. En verzinken wordt ook niet afgeraden, het nut wordt voor sommige onderdelen in twijfel getrokken. Ashuizen e.d. gaan verzinken is gewoon niet erg nodig. En als je ze zwart wilt hebben zelfs erg veel werk op de hals halen. De hechting op zink is gewoon minder.
Met verzinken is niks mis, maar het geen "heilige graal" zoals sommigen doen.