Groeten Jan
Tectyleren
Re: Tectyleren
Vind het persoonlijk wel meevallen. Erger mij meer aan het zand wat, ondanks de waterspuit, overal ligt en natuurlijk altijd in ogen en op de hoofd valt
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Lucas van Lierop
Roger B. schreef:ik heb in mijn tijd bij landrover mogen werken aan autos die een dinitrol dompelbad (zo leek het) gehad hadden....werd ik nie gelukkig van, die plakzooi altijd die kleeftroep aan je armen, in je haren enz.
Kan ik goed begrijpen, ik heb het bij wijze van experiment (als het niet blijft zitten heb ik nog zink en lak) aangebracht maar wel alleen op de onderkant van de body en wel toen die brandschoon was. Dus niet zoals je vaak ziet over werkelijk alles heen gespoten zodat je altijd met je handen aan die troep zit en bovendien ook nog eens niet weet wat voor prut er misschien nog onder zit.
Het is natuurlijk 10x zoveel werk maar je kunt dit soort dingen (mijns inziens iig) toch veel beter en makkelijker doen als je auto deels of geheel uit elkaar ligt. Al het andere is 'suboptimaal' tot lapwerk.

zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Frits schreef:To all:
Jullie horen nog van me als ik een keuze gemaakt heb.
Groet,
Frits
Hi Frits,
ik heb met belangstelling deze thread gevolgd, omdat ik ook overweeg een dergelijke behandeling te laten doen.
Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen?
Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002
Ik heb mijn Defender nu bij Gosliga in Leeuwarden staan. Ben benieuwd.
-
Waterrover
- Beheerder
Marksman schreef:Ik heb mijn Defender nu bij Gosliga in Leeuwarden staan. Ben benieuwd.
Ongeveer 4 jaar geleden heb ik bij Gosliga de auto laten tectyleren. Ik was m een week kwijt. Het resultaat mocht er zijn, alles is zoals eerder al beschreven prima, door een expert gedaan. Kostten destijds 900 euro (actie dealer). Elke twee jaar, of eerder indien noodzakelijk wordt de auto gratis geïnspecteerd én bijgewerkt waar nodig. Zelfs nog twee extra spuitbussen, ML en tectyl meegekregen, indien zij iets vergeten zouden zijn. Een aanrader!
Groet, Chris
Marksman schreef:Ik heb mijn Defender nu bij Gosliga in Leeuwarden staan. Ben benieuwd.
Ik hoor graag hoe het bevallen is, wij gaan hetook laten doen nl
Failing to prepare is preparing to fail!
Auto net opgehaald en ziet er goed uit, ruikt alleen nog een beetje chemisch maar dat verdwijnt vanzelf.
Edward schreef:Als je het wil laten doen zou ik hem laten behandelen met Dinitrol. Van Aalst en Gosliga zijn de bekendste maar je kunt ook bij Bv Mark Jansen in Udenhout terecht.
Ga iig eens praten bij 1 van die bedrijven dan kun je je een beeld vormen.
Frits,
Als je het op een schaal 1-10 10 voor elkaar wilt hebben naar Van Aalst in Alphen.
Eenmalig een investering (de eerste keer 1 week de auto kwijt) en twee-jaarlijks een onderhoudsbeurt.
Sjaak is de allerbeste, heeft grote ervaring met Land Rover dus dan prima voor elkaar.
Voordeel van Dinitrol is dat het flexibel spul is en niet hard uitdroogt.
Mijn D2 is inmiddels 11 jaar oud maar ziet er van onderen uit als nieuw. Heeft pas 342.000km gelopen
Groet, Willem
Tata-D2.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
Hierbij nog een linkje voor de liefhebbers van de foto's van het "tectyleren" van onze Disco 2 bij Sjaak van Aalst, foto's zijn niet allemaal even scherp, misschien een vette vinger op de lens
https://www.flickr.com/photos/marco_pep ... 954222276/
groetjes
Marco
https://www.flickr.com/photos/marco_pep ... 954222276/
groetjes
Marco
Als je de auto echt lang wilt houden moet je niet aan tectyl of dinitrol beginnen.
Ooit zal je chassis toch gaan roesten, zelfs als je het twee keer per jaar laat onderhouden.
Als dat spul er eenmaal opzit is er daarna nog moeilijk aan je chassis te lassen vanwege brandgevaar. En na een goede behandeling is later alsnog galvaniseren waarschijnlijk nooit meer mogelijk omdat je het spul er bijna niet meer helemaal af krijgt.
Galvaniseren kost natuurlijk meer, maar je bent er ook meteen voor altijd van af. Als je de auto ooit weer wilt verkopen is hij natuurlijk ook meer waard en ben je hem eerder kwijt, want zoveel auto's worden er niet met gegalvaniseerd chassis aangeboden.
Ooit zal je chassis toch gaan roesten, zelfs als je het twee keer per jaar laat onderhouden.
Als dat spul er eenmaal opzit is er daarna nog moeilijk aan je chassis te lassen vanwege brandgevaar. En na een goede behandeling is later alsnog galvaniseren waarschijnlijk nooit meer mogelijk omdat je het spul er bijna niet meer helemaal af krijgt.
Galvaniseren kost natuurlijk meer, maar je bent er ook meteen voor altijd van af. Als je de auto ooit weer wilt verkopen is hij natuurlijk ook meer waard en ben je hem eerder kwijt, want zoveel auto's worden er niet met gegalvaniseerd chassis aangeboden.
Laatst gewijzigd door one-ten op 28 Jan 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.