vakantie noorwegen

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Landmarcs

Re: vakantie noorwegen

Berichtdoor Landmarcs » 06 Jan 2014, 17:22

Edward schreef:
Edward schreef:Hoeveel drank slepen jullie mee op vakantie??? :shock: :shock:

Dat bedoel ik, waar gaat het helemaal over??????? :shock: :shock: :shock:

Nu ja, voor Noorwegen is 2x een 3l bag in a box + 8 halve liters al de officiële limiet (en dan mag het niet eens een wat krachtiger biertje zijn). Maar Noorwegen is aan de Zweedse kant van de grens ook heel mooi, dus daar dan eerst je drank opmaken :oops:

Proost MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 06 Jan 2014, 18:14

Edward schreef:

Nou, ik vind 3 flessen wijn p.p. voor 3 weken vakantie toch echt niet gek hoor. :roll:
Daar zullen we toch wat op moeten verzinnen…
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Jan 2014, 20:20

VeeTee schreef:
Edward schreef:

Nou, ik vind 3 flessen wijn p.p. voor 3 weken vakantie toch echt niet gek hoor. :roll:
Daar zullen we toch wat op moeten verzinnen…

Tja, als je echt te schijterig bent om de gok te wagen dan moet je hetzij de eerste lading wijn in Zweden opdrinken ofwel een camping aan twee kanten van de grens nemen en je "bedrijfs"voorraad in etappes overhevelen. Een drieweekse ontwenningskuur kan natuurlijk ook (een biertje bij de maaltijd is snel duurder als het hele drie-gangen-menu).

Of natuurlijk gewoon naar Frankrijk gaan, daar heb je keuze te over en is het leven sowieso ook goedkoper.

Groeten MarcS

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 06 Jan 2014, 20:37

Offuhhhhh gewoon niet drinken?

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jan 2014, 21:02

marcenvon schreef:Offuhhhhh gewoon niet drinken?

Marc

Zo is het. Als je op 1 bestemming van je vakantie een paar weken wat minder kunt drinken en dat is een probleem dan moet je wellicht hulp gaan zoeken..... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jobster

Berichtdoor jobster » 07 Jan 2014, 01:34

Vraagt iemand om Noorwegen tips, wordt er alleen over drank en douane gezwetst. Drink lekker thuis zou zeggen en doe nog eens wat leuke tips. Aub

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jan 2014, 10:18

jobster schreef:Vraagt iemand om Noorwegen tips, wordt er alleen over drank en douane gezwetst. Drink lekker thuis zou zeggen en doe nog eens wat leuke tips. Aub

Vlgs mij zijn de meest steekhoudende tips al gegeven, kijk bijv. hier: viewtopic.php?f=15&t=5227&p=42992#p42992 , het gaat immers om slechts 3 weken, en drie weken zijn zo om -- ik kan zo 2 weken in Jotunheimen blijven, zelfs vanuit één (goedgekozen) standplaats hoef je je in die 2 weken niet te vervelen, al was het maar omdat het weer iedere dag anders is en als je pech hebt zelden echt mooi.

Afbeelding 23.jpg
    Jotunheimen - 2008-08-09
    Uitzicht op vers gevallen sneeuw

Zonder een nader wensen-kader is het ook lastig specifiekere suggesties te doen. Luxe campings of wild kamperen (of een hotel-reis), budget of top-of-the-bill, rust en autonomie of drukte en "belevenissen" ... noem maar op, voor alles is wel een invulling te bedenken (wat niet wil zeggen dat ik die heb, ik ben zelf van low-profile - behalve 'm banden dan).

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 07 Jan 2014, 12:01

Linkje kreeg me vrouw net binnen.

Bergwandelen in Valdres [url]http://www.visitnorway.com/nl/Bestemmingen/Oost-Noorwegen/Valdres/What-to-do-in-Valdres/Bergwandelen-in-Valdres/[url]
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Jan 2014, 15:58

Ron63 schreef:Linkje kreeg me vrouw net binnen.

Bergwandelen in Valdres [url]http://www.visitnorway.com/nl/Bestemmingen/Oost-Noorwegen/Valdres/What-to-do-in-Valdres/Bergwandelen-in-Valdres/[url]

Qua bergwandelen is er zat te doen in Valdres/Jontunheimen. Je hebt geen gidsen of aanwijzingen nodig. Een goede kaart, en eventueel kompas/hoogtemeter en/of GPS, en verder natuurlijk enige kaartlees kwaliteiten en vooral ook enig verstand mbt het hoe en wat in de bergen.

Afbeelding 25.jpg

Zoals je op dit tamelijk stereotype plaatje kan zien: genoeg toppen en topjes (en dus ook meren en dalen). En soms ook heel mooi weer.

Groeten MarcS

PS Let wel een beetje op. Een paar jaar terug was er nog een Nederlandse die na geruime tijd definitief "zoek" bleek.

jobster

Berichtdoor jobster » 08 Jan 2014, 01:21

Landmarcs schreef:
jobster schreef:Vraagt iemand om Noorwegen tips, wordt er alleen over drank en douane gezwetst. Drink lekker thuis zou zeggen en doe nog eens wat leuke tips. Aub

Vlgs mij zijn de meest steekhoudende tips al gegeven, kijk bijv. hier: viewtopic.php?f=15&t=5227&p=42992#p42992 , het gaat immers om slechts 3 weken, en drie weken zijn zo om -- ik kan zo 2 weken in Jotunheimen blijven, zelfs vanuit één (goedgekozen) standplaats hoef je je in die 2 weken niet te vervelen, al was het maar omdat het weer iedere dag anders is en als je pech hebt zelden echt mooi.

Afbeelding 23.jpg

Zonder een nader wensen-kader is het ook lastig specifiekere suggesties te doen. Luxe campings of wild kamperen (of een hotel-reis), budget of top-of-the-bill, rust en autonomie of drukte en "belevenissen" ... noem maar op, voor alles is wel een invulling te bedenken (wat niet wil zeggen dat ik die heb, ik ben zelf van low-profile - behalve 'm banden dan).

Groeten MarcS

Goeie tip :lol:

Terug naar “Reizen”