Fijn om te weten.
Had je aan het begin van het topic wel even mogen meedelen. Dan hadden we deze discussie niet gehad, expert?
liertouw op trommel bevestigen
Re: liertouw op trommel bevestigen
Ach, dat roep ik niet graag over mijzelf maar daar schijn jij geen problemen mee te hebben toppertje.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
-
Roger B.
er is door meerdere personen eerder in het topic aangegeven dat de trekkracht op de lierkabel niet door de kabelborging gedragen wordt, en er was er maar een die daar keihard tegenin bleef gaan "omdat hij als defensie instructeur het allemaal het best weet"
blijkbaar toch niet altijd dus mr X....... 
gone
GeertLW79 schreef:Verder vind ik het betweterige toontje van meneer X uit het leger behoorlijk irritant en sommige antwoorden op zijn opmerkingen slaan ook nergens op.
Geert
Never a dull moment!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Een clubje dat het zo met elkaar eens is.. Ontroerend hoor!
Roger B. schreef:er is door meerdere personen eerder in het topic aangegeven dat de trekkracht op de lierkabel niet door de kabelborging gedragen wordt, en er was er maar een die daar keihard tegenin bleef gaan "omdat hij als defensie instructeur het allemaal het best weet"![]()
![]()
![]()
![]()
blijkbaar toch niet altijd dus mr X.......
Het lezen gaat je schijnbaar niet al te goed af. Gelukkig voor jou ben je niet alleen.
En wat een geluk dat er medestanders zijn, die kunnen lachen om je grapjes.
ik denk dat het tijd wordt deze klucht maar eens te beeindigen. laat de topicstarter zijn bevindingen aub in een nieuw topic plaatsen, dan voeg ik het wel bij dit topic
Ik ben moderator-af.
Edward schreef:Weet je: ik geef het op. Er is GEEN verschil en een lier met touw of met kabel en GEEN van beide mag helemaal afgerold worden. Net als bij een leger-lier waar OOK minimaal een hele laag op moet blijven zitten! Zoals dat ook geleerd wordt in het leger, maar daar reageer je niet op........
DUS: je hebt gelijk jonge. Alle 4X4 lieren deugen niet en alleen jij weet hoe het moet.![]()
Dat heb ik nooit gezegd, en: Een normale lier heeft een automatische afslag als het einde bereikt is. (zie opmerking over rol relais) Als het relais (of beveiliging) weigert, dan nog moet de bevestiging voldoende houvast bieden. Meer smaken zijn er niet.
Als je refereert aan het leger: De lier van een leo I kan 30 ton trekken en heeft als eind beveiliging/bevestiging een driepunts bevestiging met 3 M17 bouten (sterkte 10) en een extra strop om eventuele slip op te vangen. En dat is als de beveiliging het laat afweten (na 3,5 omwentelingen te gaan). Nou, de meeste landrovers wegen zeker niet meer dan 2 ton..
Dus: Wat is het probleem?
slotje dus, maxcomx was net nog voor me om te posten voor ik het slotje geplaatst had.
Dus als de topicstarter zijn bevindingen wil melden in een nieuw topic, dan voeg ik dat wel bij dit topic.
Dus als de topicstarter zijn bevindingen wil melden in een nieuw topic, dan voeg ik dat wel bij dit topic.
Ik ben moderator-af.