Materiaal brandstoftank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Materiaal brandstoftank

Berichtdoor Roger B. » 29 Dec 2013, 10:07

gewicht?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Dec 2013, 10:20

Roger B. schreef:gewicht?

't Gewichtsverschil zal tegenvallen. In RVS kan je met dunner materiaal volstaan en dat compenseert een deel van de winst.

Is het overigens niet slimmer "gewoon" een extra tank onder het chassis aan de bestaande te koppelen?
Ik heb van nabij gezien dat zoiets kan (maar ook probleempjes geeft). Mijn broertje heeft een derde tank onder zijn BX geklust ipv het reservewiel, heeft nu meer dan 100 liter tankinhoud. Voor de derde tank heeft ie overigens een ± reservewiel grote motorolie-opvang-tank gebruikt.

Deze "ongein" is handig om op (goedkope) E85 van Zweden naar Zuid-Frankrijk te kunnen rijden en dan via NL weer terug.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2013, 12:03

De extra tank in de laadbak is vrij simpel van vorm en die zou ik ook wel standaard kunnen vinden. Moet dan alleen een goede manier verzinnen om die in de hoofdtank te laten lopen die kleiner is dan de extra tank.

De brandstofprijs is niet het belangrijkste, maar de actieradius is nu wel erg kut. :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Dec 2013, 12:08

@landmarcs: alles wat je onder de bodem aan het chassis knoopt bij een 130 ligt eigenlijk per definitie buiten het chassis, en is gevoelig voor mogelijke beschadiging bij terreinrijden (ja er zijn mensen die meer doen dat asfalt en een bospaadje rijden met hun defender) en de vrije ruimte tussen het chassis is erg beperkt er loopt daar een aandrijfas en een uitlaat.... Als je dan bekijkt dat je (in Edwards geval) van de laadbak de ruimte tussen de wielkasten weinig tot niet gebruikt, zeker de voorste helft niet, dan is dat een ideale plek om een simpele tank kwijt te kunnen. bovendien kun je door de plaatsing boven de originele tank vrij eenvoudig door zwaartekracht je brandstof van de extra tank laten doorstromen naar de originele tank en hoef je weinig van de originele brandstofleidingen en dergelijke aan te passen..

plaatsing in de laadruimte maakt een aantal zaken veel eenvoudiger dan bij plaatsing onder de vloer

een slang vanaf het diepste punt naar de vul aansluiting van de originele tank
de originele retourslang boven in de extra tank laten uitlopen en op originele tank afdoppen en de vulopening op de extra tank maken.

als je dan de werkelijke tankvoorraad wil zien een tweede tankmeter voor de extra tank of de originele voor beide tanks waarbij hij bij lege extra tank overgeschakeld wordt naar aanduiden wat er in de originele tank zit
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2013, 12:11

Roger B. schreef:als je dan de werkelijke tankvoorraad wil zien de originele voor beide tanks waarbij hij bij lege extra tank overgeschakeld wordt naar aanduiden wat er in de originele tank zit

Mooi! Ik ben blij dat je je vrijwillig aanbied om dat uit te dokteren en aan te leggen. :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Dec 2013, 12:18

lastigst daaraan is de vlotter in de extra tank. Als je de extra tank even hoog maakt als de originele en daar de originele vlotter in kwijt kunt dan klopt je meter voor beide tanks redelijk en moet je alleen dat omschakelen regelen (wellicht is daar het reservelampje-signaal voor te gebruiken) en een ledje op je dash dat aangeeft dat ie tank 1 of tank2 aanduidt

dat is wel te realiseren allemaal....
gone

Johnny

Berichtdoor Johnny » 29 Dec 2013, 12:26

Heb een oplossing, maar via de telefoon verre van ideaal om te type. Binnenkort een bakkie ed? Dan overleg ik me idee eb als ik eerder de mogelijkheid heb typ ik het uit..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2013, 12:30

Johnny schreef:Heb een oplossing, maar via de telefoon verre van ideaal om te type. Binnenkort een bakkie ed? Dan overleg ik me idee eb als ik eerder de mogelijkheid heb typ ik het uit..

Koffie staat hier altijd klaar om gezet te worden, dat weet je! ;)

Dat geld trouwen voor iedereen van het forum! :D :D (of eigenlijk geld dat gewoon voor iedereen die zich hier aan de deur meld, zelfs een politieagent komt hier niet zomaar weg na een officiële mededeling.)
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Dec 2013, 12:32

achjee...... oom agent komen klagen? heb jij je ergens misdragen of luna? :lol: :lol: :lol:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2013, 12:36

Roger B. schreef:achjee...... oom agent komen klagen? heb jij je ergens misdragen of luna? :lol: :lol: :lol:

Nee, liet te vaak een wagen op het fietspad staan naast het pad en daar had iemand over geklaagd op het kerkplein. :lol: :lol:

Heb hem uitgelegd dat dat stukje officieel geen fietspad is maar nog net doorgaande weg naar het pad naar achter maar dat de gemeente de borden weg gehaald uit zuinigheid.
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”