elektrische problemen oplossen, stoelverwarming en deurslot

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: elektrische problemen oplossen, stoelverwarming en deurs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 19:53

edwinhout schreef:okay,..

Wat ik wel vreemd vind is dat er echt een brand plek te vinden was op die plaats. Als een sigaret brand plek. Maar dan van binnenuit.

Waarschijnlijk een geval van "shit happens". Bij mijn 110 had ik vorig jaar een achterruit die spontaan aan gruzelementen ging.
Bij nadere beschouwing "mooi" stervormig rond een bedenkelijk plekje in één van de achtrruitverwarmingsstrips.
Lokaal dus extra hitte en daarbij koud klam buitenweer en dus een achterruitverwarming die wat langer aan bleef ...

Een stoelverwarming die het niet doet is minder hinderlijk, aan de andere kant: een elektrische stoel die zichzelf in brand zet is een extra aandachtspuntje.
Stoelverwarming dus liever niet te lang aan en ruim voor aankomst weer uit zodat je auto niet achter je rug afbrandt.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Dec 2013, 20:33

mijn fout met die deurclipsjes, dacht dat je een puma had...

hoe dat brandvlekje daar komt?

neem eens een zekering van 15A, doe daar een schuifstekkertje aan met een draadje aan de pluszijde van een netadapter 12V en verbind de min-zijde met een metalen plaatje. ga nu met de vrije poot van het zekeringetje langs het metalen plaatje

dat "electrode-las"effect heb je ook op de plek waar het draadbreukje zit, vonkjes zijn warm......
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Dec 2013, 21:04

Roger B. schreef:mijn fout met die deurclipsjes, dacht dat je een puma had...

hoe dat brandvlekje daar komt?

neem eens een zekering van 15A, doe daar een schuifstekkertje aan met een draadje aan de pluszijde van een netadapter 12V en verbind de min-zijde met een metalen plaatje. ga nu met de vrije poot van het zekeringetje langs het metalen plaatje

dat "electrode-las"effect heb je ook op de plek waar het draadbreukje zit, vonkjes zijn warm......

Mijn Puma heeft ook nog die oude clips met die rotte rode kutdingen die uit het paneel breken. Weet iemand het nummer van de nieuwste deurpanelen? Dan ga ik die iig 4 bestellen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Dec 2013, 21:18

zwart met centrale vergrendeling en elektrische ramen, rechter voorportier : EJB502780PUY
zwart met centrale vergrendeling en elektrische ramen, linker voorportier : EJB502790PUY
zwart met centrale vergrendeling, rechter achterportier : ELB502200PUY
zwart met centrale vergrendeling, linker voorportier : ELB502210PUY

gok ik zo
gone

edwinhout

Re: stoelverwarming en deurslot en nog de standkachel

Berichtdoor edwinhout » 28 Dec 2013, 01:08

dacht dat je een puma had...

Nee, ik heb lang gezocht naar een recente TD5 SE en destijds ook gevonden met maar 57K op de klok. ( nu 90K ).
Ben persoonlijk niet zo van de 4 cilindertjes ( en al helemaal geen Ford liefhebber , al is dat laatste emotie :-) )

Ik ga trouwens maar een nieuwe set bestellen voor mijn stoelke , want hij is er weer mee gekapt. ( vermoed ik ).

Buiten dit alles heb ik nog een laatste euvel :

Mijn standkachel Webaste Thermotop C doet een beetje vreemd nadat ik mijn radiator heb gewisseld.
Ik vermoed dat ik een luchtbel er niet uitkrijg. Alles al zo'n beetje gehad. Soms doet ie het vaker niet.

Het beeld is als volgt:
Als hij koud is dan verwarmt de standkachel de inlaat naar de heater matrix. Maar de retour wordt niet echt warm.
Hierdoor stop de standkachel weer ( is mijn vermoeden ).

Als hij warm is maar de motor is uit ( dus net wat gelopen ) doet hij het wel , maar ik denk niet op vol vermogen. Zo'n standkachel moet toch flink warm kunnen worden.

Zet ik de standkachel aan terwijl de motor loopt en zet hem dan uit en laat de kachel lopen, dan blijft hij ( naar mijn idee ) goed lopen.

Soms hoor ik bij het kort starten en uitzetten, blub blub rechtsvoor bij de heater matrix. Dus vermoed lucht.
Al eens een lang stuk gereden 250KM+ met een vol systeem ( voller dan het niveau, bijna tot de dop in het expansie vat ).
Ik heb verder geen klachten over de verwarming als de motor loopt. ( eerder te heet dan te koude maar ja, dat is nu defender :-) )

Wat nu nog, is wellicht de pomp van de standkachel overleden ?

Edwin,
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007

Terug naar “Techniek”