Discovery Td5 remprobleem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Discovery Td5 remprobleem

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2013, 13:49

Ron Td5 schreef:In Nl zijn er genoeg, maar ik woon in Frankrijk, en de dichtbijzijnste is voor mij Reims, of Amiens. En in Reims zijn ze niet zo klantvriendelijk, willen de wagen eerst aan de computer hangen ipv meteen een onderdeel te bestellen, en ze geven je het gevoel dat blij mag zijn dat je daar geholpen wordt, Maarja, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Ronald, Ik weet niet waar je precies woont, maar Compiègne en/of Tournai zouden ook "in de buurt" kunnen zijn.
De LandRover-Dealer-zoeker kent overigens de garage in Reims (Witry) niet (of kijk ik niet goed - de web-site is niet echt gebruiksvriendelijk).

NB Deze site: http://www.autoebid.com/France_new_car_ ... 20Rover%27 geeft veel meer adressen, maar daar zitten wellicht ook beunen en handelaars tussen.

Groeten MarcS

Ron Td5

Berichtdoor Ron Td5 » 23 Dec 2013, 21:14

Hoi Marc, ik woon in een klein dorpje, net boven Guise, en de garage die ik bedoel ligt in Witry le Reims en heet Reims British Cars, maar Compiegne en Tournai is ook minimaal anderhalf uur rijden vanaf mijn woonplaats. Maar ik heb wel meer slechte ervaringen met garages in la France, ik heb ook een Citroën C6, en die had een probleem met de vering. mijn schoonbroer had de computer uitgelezen, hij heeft het programma voor Citroëns, dus wilde ik het onderdeel bestellen bij Citroën in St. Quentin, konde ze daar zogenaamd het onderdeel niet, terwijl ik het serienummer had. Wilde ze eerst de computer eraan hangen.....Heb ik het onderdeel zonder problemen bij de Citroëngarage in Helmond besteld.....maar vroeger zat er een goeie LR garage in St. Quentin, maar die is helaas sinds een paar jaar gesloten.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2013, 22:19

Bonsoir Ron,

Da's dan pech, St Quentin was prettig nabij.
Ik heb geen idee mbt de service of kwaliteit maar ook niet heel ver is:

R. Leone
    Rue de Marcinelle 16, Mont-sur-Marchienne, 6032

071/36.30.30
    sales@garage-leone.be

MAIN DEALER, AUTHORISED SERVICE CENTRE

Mont-sur-Marchienne is in de Marc Dutroux buurt, niet echt een buurt waar je van je depressies af geraakt. Ze hebben in Charleroi wel een musée van naam (ik heb het nog nooit bezocht, ook al ken ik dit deel van België al heel wat jaren).
Vroegehh was er ook een LandRover "dealer" (of verkooppunt oid) in Mariembourg, dat was nog dichterbij geweest. Nu is 't een BMW-dealer, en ook nog eens eentje met weinig service of humor.

Salutations MarcS

Ron Td5

Berichtdoor Ron Td5 » 26 Dec 2013, 10:58

Hallo allemaal,
Ik heb me vandaag dan zo'n Nanocom unit besteld, komt me op zo'n 330€ uit, is toch een stukje :!: goedkoper dan de 800€ die een garage in Nederland me wilde laten betalen......Dus een weekje wachten en maar eens kijken wat er aan foutcodes te voorschijn komt.....
Wordt vervolgd.....
Mvg
Ronald

Ron Td5

Berichtdoor Ron Td5 » 25 Jan 2014, 11:11

Eindelijk, na enkele weken heb ik mijn Nanocom ontvangen, heb hem
gisteren aangesloten en kreeg 1 foutmelding van het abs: 23-05, shuttle valve switch electrial fail,
intermittent 023 times. Heb ik de fout gewist, en ben gaan rijden , maar de fout is niet meer terug
gekomen. Maar toch , na 6km rijden is de remschijf al zo heet geworden dat ik mijn vinger er niet meer
op kan houden. Heb ik de wagen weer op de brug gezet, maar het wiel kan ik zo ronddraaien, dus de rem blijft niet hangen; en het wiellager is het volgens mij niet, want er zit geen speling op en ik hoor geen rare geluiden . Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Overigens een aanrader zo'n Nanocom NCOMO2, kan je een hoop op zien.
Ronald

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jan 2014, 15:31

als je net geremd hebt voor je de remschijf wil aanraken brand je ook je vingers... is de velg warm, en hoe is dat in vergelijking met de andere kant is meer maatgevend natuurlijk.
gone

Ron Td5

Berichtdoor Ron Td5 » 25 Jan 2014, 22:34

Dat is juist het rare, de velg is niet echt warm, en de 2 voorschijven en de rechterachterschijf waren gewoon koud, terwijl je aan de linkerachterschijf je vinger verbrandt.

Ronald

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jan 2014, 22:51

bekijk het rubber stofkapje rond de zuiger(s?) eens goed en als 't even kan de toestand van de zuiger achter dit stofkapje ook klinkt toch als lichtjes aanlopen
gone

Ron Td5

Berichtdoor Ron Td5 » 26 Jan 2014, 13:44

Dat heeft mijn zwager al allemaal los gehad, maar de zuigers komen gewoon terug, en als het wiel van de grond is kan je het gewoon ronddraaien, maar hij gaat deze week het abs eens uitschakelen, hij vermoedt dat het abs door het Hdc het wiel zachtjes afremt tijdens het rijden.

Ronald

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2014, 14:33

lijkt me heel stug dat hdc werkt in hoog, zonder knop indrukken en zonder controlelamp en dan ook nogeens maar op één wiel.........

dan nog eerder klepje in ventielblok van het abs dat blijft hangen.

maar hoe oud zijn de rubber slangen naar de remcilinders?
gone

Terug naar “Techniek”