Dommel schreef:
Zo dien je de losbreekkabel aan een Duitse auto anders te koppelen dan een Nederlandse. Is een kar achter een NL auto altijd meeverzekerd, in Dld niet. Dus achter een Duitse auto de kar apart verzekeren.
nope, niet nodig. Tenminste niet bij elke verzekering. Mijn verzekering verzekert ook de meegevoerde aanhanger (WA dan) en ook mocht die onderweg losraken en schade veroorzaken is ie ook verzekerd.
Het enige dat mijn nederlandse aanhanger niet verzekerd heeft is als ie los staat (geparkeerd) en dan zou gaan rollen en ergens schade veroorzaakt.... maar het ding staat bij mij op het terrein en kan niet op de openbare weg rollen van daaruit en als ie op de openbare weg komt is dat achter een auto..
overigens is het nog verdomd lastig een nederlandse aanhanger apart te verzekeren voor schade door de aanhanger toegebracht.... heb daar ooit een stuk of 6 verzekeraars voor benaderd, allen hadden dit niet in het pakket, dat zit immers in je autoverzekering (voor NL auto's) Navraag bij mijn autoverzekering in Dld bracht toen de wetenschap dat de aanhanger daar gewoon meeverzekerd is