grijs kenteken bij import defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: grijs kenteken bij import defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 21 Dec 2013, 22:53

Roger B. schreef:VB 391 V is een VW transporter gesloten opbouw...

Sorry, typ-voutje: moest [VB-371-V] zijn.

Afbeelding .jpg

Groeten MarcS

pieter talhout

Berichtdoor pieter talhout » 21 Dec 2013, 22:58

Dat snap ik maar toch ik vind het zonde

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2013, 22:59

maar dat ie rond rijdt zoals die van Coen, (die is ook vrachtwagen op kenteken) zegt niks over de daadwerkelijke fiscale staat. De belastingdienst ziet die auto niet en ziet dus ook niet of ie aan alle regels voor grijs-belasting voldoet, de verantwoordelijkheid daarvoor legt de fiscus heel gemakkelijk bij de kentekenhouder....
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2013, 22:59

pieter talhout schreef:Dat snap ik maar toch ik vind het zonde

dan moet je hem laten zoals ie is en dieper in de buidel tasten
gone

tim

Berichtdoor tim » 21 Dec 2013, 23:05

Het is inderdaad zonde ansich op je kopschot te muteren, maar het kan ook netjes gedaan worden.
indien gewenst kan ik je een fototje sturen, verkregen van roger B.
even pm'em dan maar.
of misschien dat roger die foto van die donkere 130 alhier wil poosten?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Dec 2013, 23:17

Roger B. schreef:maar dat ie rond rijdt zoals die van Coen, (die is ook vrachtwagen op kenteken) zegt niks over de daadwerkelijke fiscale staat. De belastingdienst ziet die auto niet en ziet dus ook niet of ie aan alle regels voor grijs-belasting voldoet, de verantwoordelijkheid daarvoor legt de fiscus heel gemakkelijk bij de kentekenhouder....

Dit geldt voor iedere grijskenteken auto. Als ze de auto gezien hebben en als MRB-grijs hebben geaccepteerd dan is ie op dat moment ook grijs.
Mijn HardTop is ook grijs. D'r zijn verschillende punten waar ik met een bescheiden wijziging de auto ineens niet-grijs maak voor de MRB, ik ben dus erg voorzichtig waar het om die punten gaat (d'r zijn mensen die het niet zo nauw nemen mbt schot, ramen, verhoogd dakje etc. ... de kans op gedoe is klein, maar het gedoe is groot, evenals de naheffing).

Coen, en ieder ander met een "twijfelgeval", doet er goed aan de toestand bij de keuring heel goed vast te leggen, eventueel zelfs een fotoreportage aangetekend aan zichzelf te sturen (en afgesloten te bewaren). Mocht de belastingman zijn mening herzien dan heb je iets om op terug te vallen.
(Vgl bijv de inkomstenbelasting: je doet zo goed mogelijk aangifte, de belasting legt een aanslag op, en als er geen nieuwe zaken boven water komen kan de belasting niet op een definitieve aanslag terug komen. Pas als je wat verzwegen hebt, of op enig moment later bij een latere aangifte kan de belasting zeggen dat ze de eerder gevolgde aangifte vanaf dat moment anders willen beoordelen - daarom is het dan ook verstandig om in geval van twijfel juist extra volledig te zijn, dan kan er geen sprake zijn van verzwegen/achter gehouden gegevens).

Groetn MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Dec 2013, 23:32

tim schreef:Het is inderdaad zonde ansich op je kopschot te muteren, maar het kan ook netjes gedaan worden.
indien gewenst kan ik je een fototje sturen, verkregen van roger B.
even pm'em dan maar.
of misschien dat roger die foto van die donkere 130 alhier wil poosten?

euhhh..... die foto die ik stuurde om door te sturen naar coen?

130 grijslaadbak1.jpg

130 grijslaadbak2.jpg

deze staat bij de RDW overigens ook als vrachtauto bij carroserievorm
gone

tim

Berichtdoor tim » 21 Dec 2013, 23:50

Helemaal correct roger
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 22 Dec 2013, 22:04

Roger B. schreef:dat met die chassis cabine zou ik met grote voorzichtigheid brengen... dat Coen vertrouwt dat ie nu legaal grijs rijdt, is zijn keuze... in de brief die hij kreeg staat alleen dat de auto, een defender 130, aangeslagen wordt als grijs kenteken en dat hij als houder verantwoordelijk is te zorgen dat ie aan de voorwaarden daarvoor voldoet in de hele brief staat NIKS over chassis-cabine

welja, ik ben toch te goeder trouw geweest! Ik heb namelijk geen technische veranderingen aangebracht sinds ik ben gaan rijden met de auto. Dat ga ik ook niet doen. Ik maak me sterk dat, wanneer ik nu staande gehouden wordt, met volledige uitrusting (lampjes, spatbordjes etc), ik zonder dat ik wijzigingen heb aangebracht, geen recht meer heb op het fiscale bedrijfsautokenteken. Lijkt me dan dat de overheid haar rechtszekerheidsbeginsel / vertrouwensbeginsel niet goed naleeft. (beginsel dat de overheid rekening dient te houden met de opgewekte verwachtingen bij burgers zodat daarin geen abrupte wijziging komt, met uitzondering van dringende noodzaak). Dus ja, ik vertrouw daar op. Neemt niet weg ik dat ik nog wel ga proberen te lobbyen bij de belastingdienst om hard te maken dat ik recht heb op een fiscaal bedrijfsautokenteken.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Techniek”