De regelgeving daaromtrent wordt al aangepast om het (vermeende) misbruik van trekkers voor wegtransport aan te pakken. Dus daar op inzetten is ook niet echt zeker.
Effe een balletje opgooien...
Re: Effe een balletje opgooien...
Dat grenskenteken is niet relevant, je maakt van je wagen een landbouw/wegenbouwvoertuig met alle beperkingen van dien.
De regelgeving daaromtrent wordt al aangepast om het (vermeende) misbruik van trekkers voor wegtransport aan te pakken. Dus daar op inzetten is ook niet echt zeker.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Nou als je toch weinig rijdt en je niet druk meer wil maken of je met je LR nog meekomt in het verkeer, dan is zo'n 16KM bord op je LR wel een uitkomst.
Ik had dat met de import van mijn Ranger naar BRD, daar zat nog een lier op.. dat kon dus niet zomaar, want dan zou die aangemerkt worden als werktuigdrager...
Ik had dat met de import van mijn Ranger naar BRD, daar zat nog een lier op.. dat kon dus niet zomaar, want dan zou die aangemerkt worden als werktuigdrager...
Roamer schreef:Je hoeft geen 25 km/u max. te rijden. Is een keuze.
Net als meer dan 30 / 50 / 70 / 80 / 100/ 120 / 130 rijden met de 'niet-tractor'? Oftewel willens en wetens de wet en daarmee de aangegeven voorwaarden voor redelijke veiligheid overtreden? Je hebt gelijk, dat is een keuze. Wel een heel verkeerde in mijn beleving.
Er zijn momenten dat ik me te pletter schaam op dit geweldige forum van een heel fijne club als lid. Dit is er een van.
De auto kan het hebben maar het mag en daarom kan het gewoon niet. Simpel. En als dit gepropageerd gaat worden dan neem ik zonder pardon en zonder enige vorm van spijt afstand van een groepje mensen waaronder ik me met veel plezier heb begeven als gelijkgezinde.
Dat jij diep wil zinken, dat is tot daar aan toe. Maar probeer niet mijn sympathie te winnen voor zulk gedrag. Die ga je niet krijgen. Ik druk maar op versturen voor ik echt vervelend word. En daar moet je blij mee zijn want je verdient het om er van langs te krijgen.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
- ikke jelle
@ erwind90 je hebt zeker een punt
wat betreft de snelheid als je deze dus beperkt (zoals dit officeel hoort)
wordt je niet echt vrolijk en want er best veel wegen met beperking voor langzaam verkeer
en wegen met 20 mtr vluchtstrook waar je verplicht moet stoppen om je te laten passeren en de autoweg, autosnelweg is zowiezo taboe
want al kan je harder je hebt een bord op de auto (dus soms moet je omrijden)
voor iemand die dit serieus overweegt praat eens met de lokale 16km club hier in barneveld
die rijden gemiddeld 25 km(ja te hard weet ik)
maar gaan wel hele weekenden rijden voor de lol

wat betreft de snelheid als je deze dus beperkt (zoals dit officeel hoort)
wordt je niet echt vrolijk en want er best veel wegen met beperking voor langzaam verkeer
en wegen met 20 mtr vluchtstrook waar je verplicht moet stoppen om je te laten passeren en de autoweg, autosnelweg is zowiezo taboe
want al kan je harder je hebt een bord op de auto (dus soms moet je omrijden)
voor iemand die dit serieus overweegt praat eens met de lokale 16km club hier in barneveld
die rijden gemiddeld 25 km(ja te hard weet ik)
maar gaan wel hele weekenden rijden voor de lol
groet jelle
-
Roger B.
er zijn mensen die roomser dan de paus zijn, maar over het algemeen rijden we allemaal weleens te hard. ik ook, en nog vrij regelmatig ook. niet te vaak blijkbaar aangezien het aantal bekeuringen bij ruim 100.000km/jaar op een hand te tellen is en eigenlijk hoost zelden meer dan 10km, meestal 3 ofzo overschrijding betreffen.
neemt niet weg dat het je eigen keuze is om vanwege belastingontduiking je auto als trekker aan te merken, en je er dan dus zelf voor kiest die ongemakken als passeerhavens, niet op sommige wegen mogen komen, niet harder dan 25 mogen e.d. op de koop toe te nemen... als je je daar dan niet aan houdt, dan ben je dus echt niet de maas van de wet aan het gebruiken maar gewoon ordinair belasting aan het ontduiken.
btw.....volgens mij rijden die grote jongens (Fendt 935 e.d. met zo'n joskin drie asser kiepbak erachter enzo) op GV plaat zonder 25km bordje en gewoon max 80
neemt niet weg dat het je eigen keuze is om vanwege belastingontduiking je auto als trekker aan te merken, en je er dan dus zelf voor kiest die ongemakken als passeerhavens, niet op sommige wegen mogen komen, niet harder dan 25 mogen e.d. op de koop toe te nemen... als je je daar dan niet aan houdt, dan ben je dus echt niet de maas van de wet aan het gebruiken maar gewoon ordinair belasting aan het ontduiken.
btw.....volgens mij rijden die grote jongens (Fendt 935 e.d. met zo'n joskin drie asser kiepbak erachter enzo) op GV plaat zonder 25km bordje en gewoon max 80
gone
Roger B. schreef:mijn gedachte.....dat je daarmee dus weer een regeling naar de kl#te gaat helpen door er "misbruik" van te maken.
Precies! Ik ken ze genoeg die een oude jeep of vrachtwagen hebben gekocht om over het land of door boomgaard te rijden. Soms over de weg als de percelen uit elkaar liggen, maar hebben er altijd een luxe wagen bij de deur staan om boodschappen te doen oid.
Laatste tijd wat minder, maar ik heb veel trekker gereden. De nieuwere varianten kunnen snel en onbeladen zijn ze sneller van de plek dan een gemiddelde auto.
Zoals altijd is deelname aan 't verkeer anticiperen op het moment en wetenschap waarmee je op dat moment rijdt.
Vaak genoeg rijdt je dus dan met het verkeer mee en is dat in de bebouwde kom inderdaad 50 km/h.
Veel gevaarlijker vind ik die mensen die belerend doen over je snelheid maar op de raarste plekken inhalen. Herinneren jullie het stukje van de Kerstroute vanuit Dld richting Berg en Dal? Zo vaak dat daar auto's schijnheilig 40 km/h rijden, maar de fietsers in bochten inhalen terwijl ze door boom en struikgewas totaal geen zicht voorbij die bocht hebben.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Tijd voor een filmpje, niet omdat ik het er mee eens ben, maar om te laten zien dat het kan.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/lol_danny_ghosen_in_een_25_kmh.html
Marc
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/lol_danny_ghosen_in_een_25_kmh.html
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Die hele GV regeling was overigens in het leven geroepen omdat er landbouwers waren die land over de grens hadden en daar met hun landbouwvoertuig naar toe moesten rijden over de openbare weg. In Nederland waren dergelijke voertuigen niet kentekenplichtig, maar in Duitsland wel. Dat loste te wetgever op door het GV-kenteken.
Ja, een moderne landbouwtrekker kan vele malen harder dan de hier toegestane 25km/u. Zo'n ding wordt niet gebouwd voor de NL markt alleen. NEE, het MAG niet en als ze bij een ongeval betrokken raken zijn de rapen gaar.
Voor de politie hoef je niet bang te zijn, voor de verzekering wel. En juist omdat die dingen zo hard kunnen, massaal ingezet worden met (min of meer) ongeschoolde chauffeurs en te vaak als vervanging van vrachtwagens gebruikt worden komt er een nieuwe regeling die transport met trekkers enorm gaat beperken.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee als je gek genoeg bent om met je Serie of Mercedes 25km/u wilt rijden alleen om geen mrb te hoeven betalen. Maar ga niet jammeren als over een jaar die regeling ineen beperkt wordt agrarisch verkeer!
Vroegah gingen wij bij slecht weer met de trekker naar school, dat mag ook niet meer. Lijkt me eigenlijk maar beter ook........
Voor de politie hoef je niet bang te zijn, voor de verzekering wel. En juist omdat die dingen zo hard kunnen, massaal ingezet worden met (min of meer) ongeschoolde chauffeurs en te vaak als vervanging van vrachtwagens gebruikt worden komt er een nieuwe regeling die transport met trekkers enorm gaat beperken.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee als je gek genoeg bent om met je Serie of Mercedes 25km/u wilt rijden alleen om geen mrb te hoeven betalen. Maar ga niet jammeren als over een jaar die regeling ineen beperkt wordt agrarisch verkeer!
Vroegah gingen wij bij slecht weer met de trekker naar school, dat mag ook niet meer. Lijkt me eigenlijk maar beter ook........
Edward van Vugt
Edward schreef:Vroegah gingen wij bij slecht weer met de trekker naar school, dat mag ook niet meer. Lijkt me eigenlijk maar beter ook........
Is dat zo?
Laatst gewijzigd door Dommel op 21 Dec 2013, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE